אשדוד, עיר הפסטיבלים: שבוע הבא "אשדודאנס"

בשבוע הבא, במשך שלושה ימים, תארח אשדוד את פסטיבל המחול הבינלאומי של העיר בשלל הרקדות המוניות ומופעי מחול משובחים. "אנו מאמינים בכוחו של המחול כדרך חיים, העצמה אישית וחברתית, קידום אורח חיים בריא ויצירת קהילות", אומר הכוריאוגרף אבי לוי, מייסד הפסטיבל ומנהלו האמנותי

בשבוע הבא, בימים שלישי-חמישי, 27-29 ביוני, יתקיימו שלושה ימים של פסטיבל מחול ססגוני ותוסס ברחבי אשדוד. להקות המחול הטובות בארץ יופיעו על במות העיר לצד מופעים המשלבים מוזיקאים, אמנים ורקדנים. הפסטיבל יציג הפקות מיוחדות שהוכנו לכבוד האירוע, וכן סדנאות והרקדות לחובבי המחול. הפסטיבל יתפרש במספר מוקדים בו זמנית, ויארח מאות אמנים ורוקדים מהארץ ומחו"ל. בפסטיבל יופיעו להקות מחול מקצועיות כגון "רמנגאר", להקת המחול "חולית", להקת המחול "קמע", להקת המחול פאנוב ואמנים כמו קובי אפללו וסגיב כהן. במסגרת המופעים המיוחדים יעלה המופע "נחישות על הגלגלים", מופע מיוחד שמופיעות בו להקות מחול שרקדניהן נכים היושבים בכיסאות גלגלים.

מי שהגה את הפסטיבל ומשמש מנהלה האמנותי הוא אבי לוי, כוריאוגרף בעל שם ומייסדה של להקת המחול המקומית "אביבים". הציפייה רבת השנים והמתח החיובי המתבקש כמה ימים קודם פתיחתו הצפויה של הפסטיבל נותן בו את אותותיו. שיחה על מופעי המחול הצפויים משיבה את החיוך ואת הגאווה על עבודת הפקה מרשימה עם צוות מקומי מלוכד ובחירות אמנותיות מעניינות.

מה טומנת בחובה התוכנית האומנותית? ביום שלישי, 27.6, בשעה 17:00 בבית יד לבנים, יתקיים מופע פלמנקו של להקת "רמנגאר" בניהולם האמנותי של צמד הרקדנים קרן ואבנר פסח. הלהקה הוקמה ב-2006 עם חזרתם ארצה לאחר שהייה בת עשר שנים בספרד, שבה למדו, השתלמו והופיעו לצד אחת ממשפחות הפלמנקו הידועות בעולם, ולאחר מכן המשיכו את מסעם והופיעו על במות חשובות ברחבי העולם. הם מגיעים לאשדוד עם המופע "המיטב של רמנגאר", מחרוזת קטעי ריקוד, נגינה ושירה שנותנת לצופה חוויה ספרדית טהורה.

לאחר מספר שעות ועל אותה במה יעלה קובי אפללו וההרכב המלווה אותו במופע "קובי אפללו מארח". אפלוו יופיע בשלל להיטים ושירים אהובים בעיבודים חדשים ובהפקה מושקעת שהופכת את המופע לחוויה תוססת, מרגשת ובעיקר בלתי נשכחת, כשילוו אותו רקדני פלמנקו מלהקת "רמאנגר".

להקת "קמע" תעלה את המופע "גליץ'"

ביום רביעי, בשעה 11:00, בבית יד לבנים, צפויה לאוהבי המחול חוויה כאשר להקת המחול "קמע", מהקולות המרכזיים בעולם המחול הישראלי תעלה את מופעה"גילץ'", העוסק בקבוצת תלמידים בזירת בית הספר, המתמודדים עם חוויות נעורים בסיפור על תחרותיות, חברות ואהבה. הכוריאוגרפיה נרקמת לצלילי פסקול סוחף של שירים מובחרים מהזמר העברי, והמופע כולל פעילות אינטראקטיבית עם הקהל. בערב יום רביעי, בשעה 20:30, בבית יד לבנים, תופיע לראשונה בישראל להקת המחול "קמע" עם תמיר גינץ בערב משותף העונה לשם המתבקש TWO ותציג את יצירותיו של כוריאוגרף העל הבינלאומי נאצ'ו דואטו, המנהל האומנותי של בלט האופרה של ברלין משנת 2014. במופע יוצג המחול המסקרן "גנאווה" מאת דואטו, שהוא הומאז' לאהבתו של דואטו את אזור הים התיכון ולמחוזות ילדותו בוולנסיה ספרד.

ביום האחרון של הפסטיבל, יום חמישי, יוצגו שני מופעים. הראשון עונה לשם "נחישות על גלגלים", שהוא שילוב מרשים ומרגש בין רקדנים "יושבים", המוגבלים פיזית ומרותקים לכיסאות גלגלים, לבין רקדנים "עומדים". הלהקות משתתפות הן להקת "גלגל במעגל" של עיריית הרצליה ולהקת "גלגלי ראשון לציון". המופע ייערך בביה"ס התיכון מקיף ז', ברחוב העצמאות 62, בשעה 17:00, והכניסה חופשית.

מופע נעילת הפסטיבל, "מחול-ים", יתקיים באמפי-ים אשדוד ביום חמישי, בשעה 20:30. במופע, שאותו ביים לירן מיכאלי, ישתתפו להקות המחול הטובות בארץ עם מיטב הרקדנים במגוון רחב של סגנונות. הלהקות יעלו אחת אחרי השנייה לבמה, וירקדו ממיטב הרפרטואר של כל להקה ולהקה. בין ריקוד ולריקוד יעלו להופיע: קובי אפללו, סגיב כהן, ליאור קקון וספיר סבן (דה ווייס). קובי מחט וקארין מגריזו ינחו את הערב. בין הלהקות: להקת המחול חולית, קמע, להקת הבלט פאנוב, להקה ייצוגית משגב, הדודאים פרדס חנה, אביבים אשדוד, הורה ירושלים, מחולה ירושלים, איילות הנגב ב"ש, פרגוד ב"ש, אורות הבמה מבשרת ציון ועוד.

את הלב הפועם של הפסטיבל אפשר יהיה לחוש בהרקדות, שיש להם היסטוריה רבת שנים בעיר. "אנו מאמינים בכוחו של המחול כדרך חיים, העצמה אישית וחברתית, קידום אורח חיים בריא ויצירת קהילות", אומר אבי לוי, "אלו רק חלק מהתרומות של המחול לחיי האדם בפרט ולעיר ולמדינה בכלל". בכל אחד מימי הפסטיבל ייערכו הרקדות במגוון של תכנים המיועדים לקבוצות אוכלוסייה, ועניין שונות, מרביתן פתוחות לקהל הרחב ללא עלות ויימשכו משעות הבוקר ועד לשעת לילה מאוחרת. כל ההרקדות נערכות בביה"ס התיכון מקיף ז' וחלקן בחוף הקשתות. את ההרקדות ידריכו ממיטב המרקידים ברחבי הארץ. בין השאר ייערכו הרקדות לילדים והורים, הרקדות שורות, הרקדות לנשים, הרקדת דבקות, הרקדה למתחילים, הרקדה לחניכי פרויקט "בית ספר רוקד", הרקדה עם מלאכי אשדוד (קבוצת אקי"ם) ועוד. בכל אחד מימי הפסטיבל תיערך הרקדה מרכזית בחוף הקשתות בהן יתארחו: ביום הראשון בשעה 21:00 הזמר דקלון, ביום השני בשעה 21:00 יתארח יואב יצחק וביום הסיום ינעלו בשעה 23:00 סגיב כהן וקובי אפללו.

פסטיבל "אשדודאנס", ימים שלישי–חמישי, 27-29 ביוני, מתקיים בשיתוף החברה העירונית לתרבות ואגף אירועים של עיריית אשדוד.

המופע "גנאווה" בבכורה בישראל (צילום: כפיר בולוטין)

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך