נפטרה מסודי אמזלג אלמנת הפייטן סמי אלמגריבי

מסודי אמזלג, אלמנתו של סמי אל מגריבי, הלכה לעולמה ותיקבר באשדוד. הלוויתה תצא בשעה 12 מבית העלמין

מסודי אמזלג, אלמנתו של סמי אל מגריבי, הלכה לעולמה ותיקבר באשדוד. הלוויתה תצא בשעה 12 מבית העלמין. מסודי הייתה אשתו של שלמה אמזלג, הידוע בכינויו סמי אלמגריבי, מוזיקאי, זמר ופייטן מהגדולים שקמו ליהדות מרוקו ולמרוקו בכלל, זכה במרוקו להכרה של מוסלמים כיהודים, כאחד מבכירי היוצרים והמבצעים במגוון סגנונות המוזיקה הצפון-אפריקאית.

סמי אלמגריבי 2

את בתם של מסודי וסמי, מרים בן חמו, ראיינה שירה אוחיון בתאריך 25 בדצמבר 2012 לאתר קפה גיבלטר. וכך סיפרה מרים על אמה מסודי: "היא הייתה הגיבורה האמיתית. היא העריצה אותו. הנדיבות והכנסת האורחים הידועים של אבי התקיימו בעיקר בזכותה והודות לכישרונה הרב בבישול. היא נהגה לארח בביתה את הזמרים, האמנים והחברים ולהכין סעודות מלכים כיאה למטבח המרוקאי המסורתי. כן, הוא היה גבר נאה שכבש את הלבבות והיו שמועות כאלו ואחרות, אבל אבי שמר על המשפחה מחוץ לעולם הזה של הבידור, והיא שמרה עליו ועל המסגרת המשפחתית מכל משמר. אבי נעדר ימים רבים מהבית כשנסע להופעות, אך אצלנו לא הורגש הדבר. הם מעולם לא שיתפו אותנו במתחים או בדאגות. אמי דאגה כל הזמן לכל מחסורנו".

אלמגריבי נולד בסאפי שבמרוקו ב-1922 ונפטר במונטריאול במרץ 2008. בין השנים 1984-1996 התגורר ופעל בישראל. בשנות ה-1990 אל מגריבי היה במשך כמה שנים המנהל הפדגוגי של המרכז לפיוט ושירה. במותו הובא לקבורה בישראל.

לסמי ומסודי נולדו שישה ילדים, בן וחמש בנות. מסודי הותירה אחריה גם נכדים ונינים.

יהי זכרה ברוך.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך