טרגדיה: הדס מלכא, נרצחה בפיגוע בירושלים

לוחמת מג"ב הדס מלכא ז"ל, היא זו שנרצחה הערב (שישי) בפיגוע בירושלים. הדס היא אחיינית של מנכ"ל המשכן לאומניות הבמה באשדוד מוטי מלכא. הלוויה תתקיים בצאת השבת
טרגדיה: הדס מלכא, נרצחה בפיגוע בירושלים

הלם ותדהמה: רס"ר הדס מלכא היא לוחמת מג"ב שנרצחה אתמול בערב (יום ו') בפיגוע המשולב בירושלים. לפי הודעת מג"ב, "היא נאבקה במשך מספר שניות עם המחבל שדקר אותה כמה פעמים תוך שהיא מנסה לשלוף את נשקה. הלוחמים שהבחינו במתרחש ירו לעבר המחבל, ירי שהביא למותו".

מלכא, בת 23 וחצי מהיישוב הכפרי גבעת עזר שבמועצה האזורית באר טוביה, הועלתה לדרגת רס"ר לאחר מותה. היא הותירה אחריה הורים (דוד וגאולה), שלוש אחיות ושני אחים. להדס משפחה מכובדת וגדולה באשדוד, משפחת מלכא. הדוד שלה הוא מנכ"ל משכן אומניות הבמה מוטי מלכא, שקיבל את ההודעה אמש מאוחר בלילה. מאחר וכל המשפחה שומרת שבת, היה קושי גדול למסור את ההודעה הטראגית.

הדס שירתה במשמר הגבול בשירותה הסדיר והתגייסה למג"ב לפני כשנה ושלושה חודשים לשירות קבע, שבמסגרתו שימשה כמפקדת. עם קבלת ההודעה ההורים יצאו מיישובם לבית החולים, אך רק לאחר שחזרו קיבלו את הבשורה הקשה. אל הבית הגיעו צוותי חינוך ופסיכולוגים שליוו את האחים הקטנים. גורמים במועצה סיפרו: "מדובר במשפחה צעירה ומוכרת באזור. זו בשורה קשה מאוד. אנו עסוקים כעת במתן סיוע למשפחה".

לפי הודעת מג"ב, הדס ז"ל הגיעה לבית החולים הר הצופים לאחר שנפצעה בפיגוע באורח אנוש, שם נלחמו הרופאים על חייה ולבסוף נאלצו לקבוע את מותה. מוקדם יותר, כוח של לוחמי מג"ב שפעל בשער שכם שמע לפתע קולות ירי ודיווחים בקשר בגין אירוע פח״ע באזור מערת צדקיהו הסמוכה לשער שכם. הכוח, נמסר בהודעה, "התכנס והתחיל לנוע לכיוון מקום האירוע, כאשר לפתע הגיח מחבל נוסף והחל לדקור את הלוחמת הדס מלכא ז״ל. הדס נאבקה במשך מספר שניות עם המחבל שדקר אותה מספר פעמים תוך שהיא מנסה לשלוף את נשקה. הלוחמים שהבחינו במתרחש ביצעו ירי לעבר המחבל, ירי שהביא למותו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך