אלפי יחידות דיור ישווקו במסגרת פרויקט 'מחיר למשתכן'

כחלון: "החגיגה נגמרה. הפער הגדול במחיר נולד בגלל המצוקה. אנשים לא ישתעבדו למשכנתא גדולה. את התוכנית אף אחד לא יעצור"
בנין בהקמה באשדוד

במסיבת עיתונאים שנערכה היום כשבמרכזה עמד הנושא הבוער -דיור ,הכריז שר האוצר משה כחלון על הגרלות בקנה מידה שטרם נעשו במסגרת "מחיר למשתכן".
15,000 דירות במחיר מוזל אשר יהיו ממוקמות באזורי ביקוש במרכז הארץ יוגרלו מבין זכאי הדיור .
הערים בהם יבנו הדירות ב"מחיר למשתכן" :חיפה ,ראשון לציון, נתניה, באר שבע, הרצליה, ראש העין, רעננה, יבנה, נצרת עילית, קרית ביאליק, אופקים, מגדל העמק, כפר יונה, פרדסיה, מצפה רמון, מרכז שפירא וחריש
.
לדבריו של כחלון :""את מחיר השוק אף אחד לא קבע. בגלל המצוקה שהייתה בעבר, כל אחד, יזמים וקבלנים, דרשו כמה שרצו ולא מחיר ריאלי. עד היום מעל 10 אלפים זכו בדירה מוזלת במסגרת מחיר למשתכן, בדירות במחיר סביר, אפשר לקבל דירה במחיר סביר. הכל בגלל הפסקת הסבסוד בקרקע".
השר התייחס לרגיעה היחסית כעת בשוק הדיור והסביר :"ההתקררות עכשיו בשוק הדיור היא בגלל שהזוגות הצעירים רואים שזה מתקרב. לא כולם קיבלו אבל כולם יקבלו בסוף דירה. נוציא עשרות אלפי זוגות צעירים ממעגל הביקוש".

במסיבת העיתונאים נכחו: שר הבינוי והשיכון, יואב גלנט; סגן שר האוצר, יצחק כהן; יו"ר מטה הדיור, אביגדור יצחקי; מנכ"ל משרד האוצר, שי באב"ד; מנהל רשות מקרקעי ישראל, עדיאל שימרון; ומנכ"ל משרד השיכון, חגי רזניק.

שר האוצר התייחס בדבריו גם למחיר הגבוה אותו נאלצו לשלם עד עתה זוגות צעירים בכדי לזכות ולהיות בבעליה של דירה במדינת ישראל :"עד היום גבו מהזוגות הצעירים כמה שאפשר עבור הדירות, ולא הייתה להם ברירה. הניצול הזה נפסק. אנחנו נאפשר לזוגות הצעירים לממש החלום".
השר בדבריו התייחס גם למאמצים שעושה משרדו על מנת להוריד את מחירי הדיור :"אנחנו יודעים שכדי לפתור את משבר הדיור צריך היצעים. והתשובה זה הסכמי הגג והמנופים שרואים בכל הארץ. אנחנו רק מתגברים שיווקים, תכניות והיצעים. אנשים עכשיו אחרי מחיר למשתכן רואים כמה אמורה לעלות דירה. גם לא במחיר למשתכן, החגיגה נגמרה. הפער הגדול במחיר נולד בגלל המצוקה. אנשים לא ישתעבדו למשכנתא גדולה. את התוכנית אף אחד לא יעצור. המהירות של הרכבת הזו עוד לא בשיא, אבל היא מגבירה מהירות והיא חייבת להמשיך, והיא תמשיך לא משנה כן בחירות או לא בחירות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך