ספרי תורה ותפילין שנפסלו הוטמנו בבית העלמין

כמידי שנה, התקיים מעמד קבורת ספרי תורה תפילין ומזוזות שנפסלו בהשתתפות הרבנים הראשיים של העיר, יו''ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, רבני המועצה הדתית וחברי המועצה, הרב עובדיה דהן: "יש לשמור את התפילין שלא יהיו חשופים לחום השמש וכן לא כל נייר או עיתון יש לגנוז, אלא רק דברי קודש"
ספרי תורה ותפילין שנפסלו הוטמנו בבית העלמין
רב העיר הרב יוסף שיינין ויו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, טומנים את כדי החרס

במעמד הקבורה הוכנסו בתוך שני כדי חרס יריעות של ספרי תורה שנפסלו, פרשיות של תפילין ומזוזות שנפסלו. לא מזמן הגיע למועצה לבדיקת תפילין, חייל קצין מילואים עם זוג תפילין שהיו מונחים בג'יפ, בעקבות השמש שקפחה על התפילין נמחקו האותיות שבפרשיות שבתוך התפילין ולא היה מנוס מלפסול את התפילין. פריטים קדושים אלו הונחו אחר כבוד בכדי חרס ונאטמו כראוי בטיט, כמבואר בהלכה, על ידי הרב חיים בן חמו אחראי הגניזה ותרבות תורנית במועצה הדתית, בסמוך לציונו של הרב הראשי הרב ישראל אליזרע זצ"ל, שם נכרה קבר רחב לשם כך, כשמלמעלה נקבעה מצבה רחבה גדולה ומפוארת הניכרת לעין כל, עם גידור בעמודי שיש מרהיבים שיהוו אות סימון לקבורת הגניזה של ספרי תורה פרשיות תפילין ומזוזות.

כדי החרס נטמנו ע"י הרבנים ומיד אחר כך הרבנים הראשיים כיסו בעפר את הבור, כשאליהם מצטרף יו"ר המועצה הרב עובדיה דהן ושאר רבני המועצה. הרב חיים פינטו נבצר ממנו להשתתף במעמד היות והיה בניחום אבלים בבית משפחת הרב דניאל בר מוחא זצ"ל רבה של מצפה רמון, אך שלח את ראש לשכתו הרב אברהם בוגנים.

לאחר מכן נשאו דברי תורה וברכה לכבוד המעמד מפי הרבנים שציינו לשבח את עבודת קודש זו של שמירת כתבי הקודש, והזכירו בשם הזוהר הק' שלעתיד לבוא לא רק נשמות הצדיקים יזכו לתחיית המתים, אלא גם ספרי התורה שנטמנו לאחר שנפסלו, יזכו לקום בשלמותן ובקדושתן.

יו"ר המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, הזכיר את ההתעוררות הקיימת בציבור תושבי העיר בנושא של בדיקת תפילין ומזוזות 'חינם', במבצע של המועצה מידי חודש בחודשו, ובכך נותנים כבוד לתשמישי קדושה כראוי. בדבריו שיבח את פעילותו המסורה של הרב חיים בן חמו, אשר במשך כל השנה אחראי על נושא 'תפילין ומזוזות' במועצה, ודואג על הגניזה במשך כל ימות השנה שתטופל בהתאם ובכבוד הראוי.

עוד הזכיר הרב דהן, כי חשוב לציין לציבור הרחב בכל בית כנסת וקהילה כי "יש להתבונן היטב ולראות מה מביאים לגניזה, לא כל עיתון פרסומי הוא ראוי לגניזה. בנוסף, יש להניח בשקיות רק את כתבי קודש, כדי לשמור על קדושת שמות הקודש, ומאידך להביא את הגניזה בכבוד שלא יתבזו ולהכניסם בפנים כדי שלא יעופו ברוח ויתגוללו על הארץ בביזיון. כמו כן יש להיזהר כששוטפים את משקופי הבית לא לשפוך מים על המזוזה וכן להרחיק את התפילין משמש או מחום כדי שלא יפסלו".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך