תרבות ללא הפסקה: היום השישי לפסטיבל מדיטרנה

היום השישי לפסטיבל מדיטרנה והשני ליריד האוכל - הלהקה היוונית "אימאם ביילדי" בבית יד לבנים, במשכן מופע פאדו של קרמיניו - הכוכבת הפורטוגלית עם קול רך ומרגש וגיטרות פורטוגזיות שעשו בלוז מסורתי, רבע לאפריקה באודיטוריום מונארט עם המון גרוב, באמפי- הפקת המקור הגדולה של הפסטיבל "רדיו רמאללה" עם כל הכוכבים על במה אחת ובסיום הערב- אלישע בנאי שהופיע בפאב ה"זה" במסגרת מדי נייט.
תרבות ללא הפסקה: היום השישי לפסטיבל מדיטרנה
צילום: חנבו תקשורת

ברחבת המשכן במקביל ליריד האוכל התוסס, נגנו ושרו ההרכב "דרמבוקי" שחבריה חברו יחד לאחר שקיימו ג'אם סשן מקרי.
יחד הוא נגנו מוסיקת פיוז'ן חובקת את הים התיכון עם נגיעות של חופי אפריקה ואירחו את הזמרת מיטל רחמין. ובמהלך הערב ניגן על עמדת ה-דיג'יי אייר סמל. בבית יד לבנים התקיימה חגיגה יוונית עם מקצבים של נשמה. מופיעים בפעם הראשונה באשדוד ריקודים עד השמיים כי כידוע אין שמח יותר ממוזיקה יוונית כשהסולן האפריקאי פשוט עולה לבמה והקהל מתרומם על הרגליים. מבצעים שירים קלאסיים בעיבודים חדשים ומקפיצים. המופע במשכן נפתח במופע חימום כשהתופים וכלי ההקשה, בדרך כלל ממוקמים בצד האחורי של הבמה הועמדו בפרונט. עליהם וירטואוז התיפוף הישראלי של מופע פתיחה של ז'וקה פרפיניאן ומרסלו נמי, שהציגו מפגש מרתק בין שניים מהאומנים הברזילאיים המובילים בארץ שעשה באמצעות מכשיר ההקלטה "לופר" קרנבל שלם לבדו על הבמה, בסיומו זכה למחיאות כפיים סוערות מהקהל. מי לאחר מכן עלתה לבמה קרמינו במופע פאדו עם גרוב פורטוגלי וקול יפהייפה שכבש בכל מי שמוזיקת נשמה נוגעת בו. לבושה באדום, על רקע נגניה היא עמדה כדיווה ענקית במופע שרק הלך וטיפס משיא לשיא.
באודיטוריום מונארט הופיעו חברי להקת "רבע לאפריקה"- הרכב הפיוז'ן האתני הישראלי "רבע לאפריקה" שמורכב משישה נגנים וזמרים בראשם אליסף בשארי ויקיר ששון הביאו צבעוניות ושמחה אינסופית לבמת אודיטוריום מונארט, שילבו בין מוזיקה אפריקאית אותנטית ערבית לג'אז פאנק. המופע הגדול של הפסטיבל – "רדיו רמאללה" שהתקיים באמפי נפתח בפיוט ומיד לאחריו עלו זה באחר זה כל השמות הגדולים שביצעו, בילווי של 15 נגנים על הבמה ובהפקה מוזיקלית של עומרי מור ועמי רייס טעימות משיריהם הפופולאריים תוך שילוב קלאסיקות בביצוען המקורי בשפה הערבית: שי צברי, נטע אלקיים, מוריס אלמדיוני על הפסנתר, עמיר בניון, זיו יחזקאל, נסרין קדרי, מירי מסיקה, ברי סחרוף ויהודה פוליקר. הערב נסגר עם ביצוע משותף ומחשמל של סחרוף ופוליקר לשיר עליו נקרא המופע "רדיו רמאללה".
בפאב ה"זה" בחוף הקשתות התקיים מופע במסגרת "מדי נייט" של אלישע בנאי שהגיע בליווי גיטריסט וללא השודדים ועדיין מילא עד אפס מקום את הפאב.

הערב (רביעי) ימשיך יריד האוכל ברחבת המשכן בין השעות 18:00-23:00 לאה שבת תארח את קרולינה ודין דין אביב בשעה 20:30 בבית יד לבנים מאסטרו הקלרינט של יוון – VASSILIS SALEAS יופיע בשעה 21:00 במשכן נטלי וואמבה בארי תופיע בשעה 21:30 באודיטוריום מונארט טברנה ספרדית תתקיים ה'ארמיס' בחוף לידו בין השעות 22:30-00:30 ובפאב השלומפר (רחוב הבנאים 5) יתקיים מופע במסגרת "מדי נייט" של להקת 'מלכה באיה' החל מהשעה 23:00 – הכניסה חופשית!

צילום: חנבו תקשורת

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך