האנרגיות עולות: היום הרביעי של פסטיבל מדיטרנה

גורן ברגוביץ' ולהקת החתונות והלוויות הרקידו את כל הקהל במשכן בחגיגה בלקנית, להקת 'בלאדינו' אירחה את מיכה שטרית בבית יד לבנים ולהקת ה'דושבאגז' פתחו את 'מדי נייט' - ההופעות בפאבים בעיר אשדוד במסגרת הפסטיבל. הערב (שני) - ייפתח יריד האוכל!
האנרגיות עולות: היום הרביעי של פסטיבל מדיטרנה

להקת "בלאדינו" הישראלית שמופיעה ברחבי העולם, בשפת הלאדינו ומנגנת סגנון שחבריה מכנים "פולק ים-תיכוני" פתחה את מופעי היום הרביעי של פסטיבל מדיטרנה ה-5 באשדוד ואירחה את מיכה שטרית האהוב.  את הלהקה הקימה הסולנית יעל בדש, שדוברת ספרדית וצרפתית, שרקדה על הבמה וכבשה את הקהל כשהיא בהריון מתקדם, פרי אהבתה לבעלה-  נגן כלי המיתר של הלהקה- תומר מוקד שהוא גם המפיק המוזיקלי. יחד איתם על הבמה הנשפן יוני דרור, המתופף ישי אפטרמן והקונטרבסיסט דניאל ספיר.

"כשאנחנו מופיעים בארץ מעדיפים את מיכה ובכלל, אנחנו מתרגשים לקחת חלק בפסטיבל מדיטרנה. שמענו עליו רבות  והוא נחשב לאחד המוצלחים והמעניינים בישראל", אמר תומר שמנגן על כלי מיתר ניגן בעבר עם מיכה. להקת בלאדינו מופיעים בעיקר בחו"ל, כולם מוזיקאים עם רקע קלאסי. לגבי סגנון המוזיקה שלהם הם מסבירים שהם דור של מוזיקאים שמושפעים מהרבה סוגים של תרבות וכי יש לסוג המוזיקה הזו הרבה ביקוש בחו"ל, הרבה השפעות ופיוז'נים שונים. היו בפסטיבל "אשכנז" של מוזיקה יהודית בוונקובר קנדה world music festiva בשיקגו, ולקחו חלק בהרבה פסטיבלים בספרד. רוב השירים בלאדינו, חלק מהשירים משולבים עם עברית ושיר אחד יחיד שכולו בעברית שהלחין סשה ארגוב, שאהוב עליהם במיוחד. בבית יד לבנים הם ביצעו ארבעה שירים ביחד עם מיכה שטרית ורגשו את הקהל יחד. בלאדינו קיימים כארבע שנים עושים פולק מהים התיכון. עושים הרבה לאדינו- קהילה שגורשה מספרד נדדה והגיעה לכל מיני מקומות שונים ודווקא משום כך המופע שלהם היה מאוד מגוון. שם "בלאדינו"- בלאדי ולאדינו ביחד.

יוני דרור נגן כלי הנשיפה של "בלאדינו" אגב, יופיע גם ב'רדיו רמאללה' ובמופע של לאה שבת שתארח את קרולינה ודין דין אביב.  המופע של גורן ברגוביץ' נפתח עם כניסתם של שני נגני חצוצרה שירדו מתוך האולם אל הבמה והפתיעו את הקהל. מיד החלה חגיגה על הבמה וקהל דרוך שמוחא כפיים תוך כדי שהוא מקפץ על הכיסאות, כאילו מתאפק שלא לעמוד עליהם ולקפוץ באוויר.  ברגוביץ' ביצע שירים שכתב לסרטים, שירים צועניים ובלקניים כיאה למי שעשה את כל מוזיקת הרקע לסרטים של קוסטה ריצה.  אומרים על גורן שהוא זמר חתונות ולוויות, חוץ משלושה שירים יחסית שקטים, היה כל כך שמח שאם זה מה ששומעים בסרביה בלוויות.. אז זה לא כזה נורא. בהתחשב בזה שברגוביץ' ומבנה הלהקה שלו נותרו ישובים או עומדים במקומותיהם במשך כל המופע ולא היו וירטואזיים יתר על המידה- הקהל במשכן עמד על רגליו ורקד בשמחה שמיימית. בשעה 23:30 עלו לבמת פאב הנאפו פו לקהת הדושבאגז- שעשו מופע קאברים כיפי עם שירים שכולנו מכירים- החל מקלאסיקות פופ ועד ללהיטים הגדולים והכי חמים היום.

הערב! (שני) – זה מה שמצפה לכם: יריד האוכל ברחבת המשכן ייפתח לראשונה החל מהשעה 18:00-23:00 (עד יום חמישי כולל) עם מופעים חינמיים שיתקיימו ברחבה מארק אליהו יופיע בבית יד לבנים בשעה 20:30 המופע "קסם המגרב"- בשעה 21:00 במשכן המופע "קזבלנקה- קהיר"- תזמורת פירקת אלנור- באודיטוריום מונארט בשעה 21:30 וכולם מוזמנים לטברנה ספרדית במסעדת 'ארמיס' בחוף לידו בשעות 22:30-00:30.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך