הפתיחה המוזיקלית של פסטיבל מדיטרנה ה-5

מועדון הזמר הפועל מזה כ- 35 שנים השתלב השנה לראשונה בפסטיבל מדיטרנה. אחרי הפתיחה הרשמית של הפסטיבל באירוע פתיחת התערוכה "זמר בודד הוא הלב", פתיחת הקולנוע ביום שישי עם הקרנה של הסרט "הפרה ז'קלין", מועדון הזמר מילא עד אפס מקום את המשכן לאמנויות הבמה בהפקת מקור חגיגית בשם "חליל בוואדי".
אביבה אבידן, צילום: חנבו תקשורת

בערב יוצא דופן שערך והנחה אבי חן שגם שר וניגן יחד עם הזמרים הגדולים: שלומית אהרון, יזהר כהן, אביבה אבידן, עופר כלף, דלית כהנא ואהרל'ה סייקס. הערב כולו נבנה כהפקת מקור ייחודית לפסטיבל, אל שירת רועי הבקר והצאן, עובדי האדמה, שירי ה- הו הו, אלה ששרו בקומזיצים סביב המדורה, על חופי הים במושבים, בקיבוצים ובעיר.

בבחירת השירים, נבחרו אלו שנכתבו בהשראת המנגינות הערביות והבדואיות המזרח התיכון, מלחינים ממזרח אירופה שביקשו ליצור מוזיקה מזווית חדשה- בחלילים, תוף המרים והדרבוקה יצרו מוזיקה שממקמת את הציונות של המזרח התיכון- מדיטרנה. נעמי ויעקב בן עמי כבר 27 שנה מגיעים למופעים של מועדון הזמר. השניים התחילו במועדון של ויצו סביב השולחנות, היו בתחילה כ-30 חבר'ה עם אבי חן, עברו למתנ"ס ומשם למונארט, בית יד לבנים ושמחו מאוד להגיע הערב למשכן לאמנויות הבמה. "אנחנו אוהבים לשיר את ארץ ישראל", אמרו.

האורות, שבדרך כלל כבים באולם המשכן נותרו דולקים ועומעמו מעט- כן ניתן היה לראות במשך כל המופע את הקהל כולו, ללא יוצא דופן שר יחד עם האמנים את כל השירים, שמילותיהן גם הוקרנו על מסך.  אבי חן הנחה את הערב ושזר סיפורים בים השירים והמחזורות. הוא תיאר את הסיפורים שמאחורי השירים כמי שעשה תחקיר מעמיק ושזר בסדר מופתי אותם זה באחר זה כמסע מרתק, כך למשל על אף שמדובר בערב של שירי רועים ותמיד יש את הבנות שיורדות אל הבאר- גם הן זכו למחרוזת שמחה ומרגשת.  מיד לאחר מכן סיפר אבי חן על הדודאים שכתבו את ערב של שושנים, על הבית הנוסף שכתב אריק איינשטיין כשהקליט את הביצוע שלו לשיר והזמין לבמה את אביבה אבידן לבצע את השיר, שעלתה לבמה בשמלה אדומה, שרה ונראתה בעצמה כמו פרח.  לאחריה עלתה לבמה שלומית אהרון יחד עם הפסנתרן דרור אלכסנדר וביצעה כמה משירי הזמר הישראלי הקלאסיים והמוכרים לכל וסחפה את הקהל במחיאות כפיים סוערות.
הזמר הגדול יזהר כהן, בראש עטור תלתלים סגר את הערב המיוחד והיה לדובדבן שבקצפת סיפר שאחרי הדירות הצבאי הבמה הכי מכובדת שהייתה הייתה זו של מועדון הזמר.
הערב (ראשון) יתקיימו המופעים: בלאדינו מארחים את מיכה שטרית – בשעה 20:30 בבית יד לבנים.
גורן ברגוביץ' בשעה 21:00 במשכן לאמנויות הבמה להקת
הדושבאגז (מדי- נייט) בשעה 23:00 בפאב הנאפו פו
יריד האוכל יפתח בימים שני-חמישי בין השעות 18:00-23:00 ברחבת המשכן לאמנויות הבמה. 

יזהר כהן, צילום: חנבו תקשורת

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך