החל מהבוקר: שביתה כללית בפז בית זיקוק אשדוד

על פי ההערכות: כבר בימים הקרובים צפוי מחסור בדלק ~ יו"ר הועד: "ההנהלה מוכנה לספוג נזק של עשרות מיליוני שקלים בחודש במטרה לשבור את העבודה המאורגנת ולבטל את ועד העובדים. לא ניתן לזה לקרות"
בית הזיקוק באשדוד מעסיק כ-400 עובדים - צילום: שלומי אוחנה

עובדי פז בית זיקוק אשדוד החליטו היום להחריף את העיצומים המידתיים בהם נקטו בימים האחרונים ולפתוח בשביתה כללית וזאת בעקבות הודעות ההנהלה לעובדים רבים שלא להגיע לעבודה ואיומים מצידה על סגירת המפעל לתמיד. בוועד רואים בצעד זה ניסיון של ההנהלה לבטל את ועד העובדים ולשבור את העבודה המאורגנת במפעל.

על פי ההערכות, צפוי מחסור בדלק כבר בימים הקרובים שכן ועד העובדים משבית את כלל המחלקות שאחראיות בין היתר על יבוא, סחר, מבצעים ועוד. כחלק מההשבתה, גם חברת נובל אנרג'י אשר פורקת שאריות גז טבעי בבית הזיקוק, עלולה להוריד תפוקות נוכח ההשבתה.

שלווה אלישקשווילי, יו"ר הועד: "ההנהלה הודיעה לעובדים רבים שלא להגיע לעבודה ובחרה להמשיך ולהעסיק רק את העובדים שנוח לה, לפי הצרכים שלה. זהו צעד שכל מטרתו הוא לשבור את העבודה המאורגנת במפעל ולבטל את ועד העובדים".

עוד נמסר מוועד העובדים: "ישנם פערים במו"מ לצד התקדמות וההנהלה הייתה יכולה לנסות להתקדם ולעשות פשרות כפי שאנחנו עשינו. במקום זאת, הם החליטו להכריז מלחמה על העובדים ועל העבודה המאורגנת במפעל. זה ניסיון שלא יצליח כי העובדים מאוחדים מאחורי ועד העובדים ומבינים את המשמעויות".

בית הזיקוק באשדוד אחראי על 40% מתצרוכת הגז והדלק במדינת ישראל. המו"מ על הסכם קיבוצי חדש נמשך מזה שנה. ב-2011 נערך הסכם קיבוצי שבו הפסידו העובדים 30% מזכויותיהם הכלכליות, בשל טענות ההנהלה על הפסדים לכאורה של בית הזיקוק, וכעת, לנוכח הרווחים העצומים הם מבקשים להחזיר לפחות חלק מההפסד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך