מאוהבים בהצלת חיים

סגן מנהל מרחב לכיש במד"א והפראמדיק המוטס - נחום דוד: "מד"א שמח לקבל כל אדם בעל הכשרה מקצועית מתאימה ללא הבדל דת, גזע, מין או העדפה מינית. זה ארגון שהמקצועיות והצלת חיים הם בראש מעייניו"

בגיל 15 נחום דוד הצטרף למד"א וביצע בהתמדה כמעט כל תפקיד בארגון: חובש רפואת חירום, נהג אמבולנס, פרמדיק, מדריך בבית הספר לפרמדיקים, פרמדיק אחראי, פרמדיק מוטס וכיום סגן ומ"מ מנהל מרחב לכיש האחראי על גזרה לוהטת שידעה מאות אזעקות, נפילות טילים, פצועים ואתגרים. מי שעוזר לו לעבור את האתגרים הללו הם ח', בן זוגו ב- 7 השנים האחרונות, שגם הוא משמש כחובש רפואת חירום בארגון.

נחום: "מכיוון שבן זוגי עובד כחובש ונהג אמבולנס במד"א הוא שמח בכל פעם מחדש שאני יוצא לקריאות להצלת חיים, ואם אנו נמצאים בבית אז אנו יוצאים כמובן יחד לאירועי החירום. זו לא שאלה מבחינתנו. הדבר ברור מאוד לשנינו".

האתגרים שנצבו בפני השניים היו לפני הכל אתגר ההישרדות, שכן החיים בגזרת לכיש לרוב אינם מתנהלים על מי מנוחות. נחום: "עברנו מבצעים והסלמה בעוטף עזה ופעמים רבות סיכנו את עצמנו בזמן טיפול בנפגעים כאשר פצמ"רים ואש נורים לעברנו מרצועת עזה לכן, האתגרים נמצאים בכל מקום, גם בחיים בחוץ וגם בזוגיות וזה לא משנה אם מדובר בזוגיות בין שני גברים או בין גבר לאישה".

העבודה בארגון ההצלה האינטנסיבי עם שלל התפקידים שנחום ממלא גורמים לו להיעדר שעות וימים מהבית, ולעיתים נחום וח' מוצאים את עצמם במרוץ נגד הזמן כדי להרוויח כמה דקות של איכות יחד: "שנינו עובדים לא מעט שעות בכל חודש ולעיתים אנו נאלצים להיפגש בשעות לילה מאוחרת, או לא להתראות גם יומיים ברציפות, עקב התורנויות".

במד"א כולם שווים וזה לא רק סלוגן יפה
ארגון מד"א מתגאה ביכולתו לשלב בין בני אדם מכל הקצוות, מינים, דתות וגילאים, וליצור סביבה בריאה ומוגנת לכל מי שבוחר להשתלב בו, ונחום מעיד על כך: "מד"א שמח לקבל כל אדם בעל הכשרה מקצועית מתאימה ללא הבדל דת, גזע, מין או העדפה מינית. זה ארגון שהמקצועיות והצלת חיים הם בראש מעייניו. אני לא כאן איזשהו "אישיו" ואני יכול להעיד שבכל שנותיי במד"א מעולם לא הפלו אותי או עובד כזה או אחר עקב העדפה מינית. אני ועוד טובים אחרים התקדמנו בזכות המקצועיות נטו, וגם שאני מחוץ לארון הדבר לא מנע מעולם מההנהלה הבכירה בארגון לקדם אותי".

נחום שם לו למטרה ליצור סביבה נעימה לכל אדם במד"א והוא עושה זאת בעזרת שיחות עם עובדים ומתנדבים, יצירת פעילויות משותפות ודאגה לצורכיהם, ובעיקר, להשרשת ערך אהבת האדם וקבלת האחר.

נחום:  "ארגון מד"א הוא בית חם לכל הקבוצות, בוגרים ונוער, ואנו רואים בנוער את המשך הצלחתו ואת עתידו של הארגון. מעולם לא נתקלתי במד"א במקרה של אפליית נוער שיצאו מהארון ואני חייב לציין שבשנים האחרונות יותר צעירים יוצאים מהארון ומתקבלים באהבה. אין בזה מבחינת חבריהם שום דבר המונע מהם להמשיך להתנדב ביחד ולהציל חיים. מד"א הוא ארגון סובלני ואנשיו איכותיים ביותר. אני התקבלתי באהבה וכך גם בן זוגי, ואני מאחל לכם שנים טובות ויפות יחד ובעזרת השם גם את הזכות להביא ילד לעולם בתקווה שגם הוא יגיע להתנדב במד"א".

מאות מתנדבי ועובדי מד"א יאבטחו את יום האהבה בסוף השבוע הקרוב, בכל רחבי הארץ, ויספקו שירותי רפואה ועזרה ראשונה לחוגגים. חג גאווה שמח!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך