בשנה האחרונה: 400 זוגות התגרשו באשדוד

מגמת העלייה הארצית באחוז המתגרשים לא פוסחת על אשדוד. הנתונים מראים שבשנה החולפת התפרקו בעיר כ-400 משפחות, בחלק מהמקרים מדובר בגירושין מכוערים, מלווים בהשמצות הדדיות. איך מרגישים הגרושים ביום שאחרי? וכיצד לצלוח את ההליך על הצד הטוב ביותר עם כמה שפחות נפגעים?

נתונים מדאיגים אבל לא ממש מפתיעים מוכיחים כי ישנה עלייה משמעותית במספר הזוגות המתגרשים באשדוד. בשנת 2016 התגרשו בעירנו לא פחות מ-400 זוגות ופירקו את הקן המשפחתי. מגמת אחוזי המתגרשים נמצאת בעלייה כבר לא מעט שנים, כך שבשנה החולפת התגרשו בארץ למעלה מ-11,000 זוגות.

11,000 זוגות שהכירו, התאהבו, יצאו, התחתנו, בנו בית ולאחר שיחסיהם עלו על שרטון, החליטו לפרק אותם ולצאת לדרך חדשה. נתוני הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה חושפים כי 13% מהזוגות הנשואים בישראל יתגרשו תוך פחות מ-15 שנים. מדובר בעלייה של 11% מאז שנות ה-70, אז עמד אחוז הגירושין על 2% מהאוכלוסייה בארץ.

אז איך זה קורה, אתם שואלים? איך ייתכן שהדור של ההורים שלנו וההורים שלהם חיו יחד עשרות שנים וכשנשבעו אמונים לעולמים, באמת התכוונו לזה?
קשה לשים את האצבע על כך שכיום יש יותר בעיות, הרי גם פעם היו מחלות, קשיים כלכליים וילדים מאתגרים.  ישנו דו שיח מפורסם ברשת בו שואל נכד את סבו "כיצד אתה וסבתא מחזיקים מעמד יחד כל כך הרבה שנים?". עונה לו הסב: "בדור שלי, את מה שלא טוב אנחנו יודעים שצריך לתקן, אתם ממהרים לזרוק…". ואולי בכך נמצאת התשובה, יחד עם ההתפתחות הטכנולוגית והקדימה, בעיות הקשב של כולנו עולות, הסבלנות יורדת והרצון לעבוד קשה ולהשקיע הולך ונעשה פחות ופחות נפוץ. כולנו רוצים את הכל כאן ועכשיו.

סקרים של הלשכה המרכזית לסטטיסטיקה ממחישים לנו כיצד חשים הגרושים ביום שאחרי: 37% מהם מרגישים בדידות לעיתים קרובות, ו-63% מרגישים בה לעיתים רחוקות, כפול מהתחושות של הזוגות הנשואים. 45% מהגרושות והגרושים פסימיים, הם חושבים שחייהם לא ישתפרו ואפילו יעשו גרועים יותר, ורק 41% מרשים לעצמם להיות אופטימיים ולחשוב שבעתיד יש להם סיכוי לחיות חיים טובים יותר.

רק 33% מהגברים הגרושים ו-31% מהגרושות חושבים שמצבם הכלכלי ישתפר בעתיד, לעומת הנשואים, אצלם הנתונים מעודדים הרבה יותר.
הגרושים הצעירים מעידים כי הם חווים דיכאונות לעיתים תכופות יותר מהגרושים המבוגרים, ו-57% מהגרושים מודים שהדאגות מטרידות את מנוחתם ומפריעות להם לישון בלילה.

נתון מדאיג נוסף הוא שכ-100 גברים גרושים מתאבדים מדי שנה בגלל סכסוכי גירושין, מצב כלכלי קשה ונתק כואב מהילדים המשותפים. לא פעם דובר על כך שלצד הגברים האגרסיביים והאלימים שעשו לאישה ולילדים שלהם עוול, ישנם לא מעט גברים נורמטיביים שלאחר הליך גירושין מוצאים את עצמם במצב כלכלי קשה, שכן הם מחויבים לשלם מזונות ולסייע בהוצאות שכר הדירה של המשפחה, כשהם בקושי מצליחים לכלכל את עצמם בתנאי החיים החדשים אליהם נקלעו. כך הם נכנסים למערבולת שלעיתים מובילה אותם לאובדן תקווה ולעשיית מעשה קיצוני כהתאבדות.

 

הסיבה המרכזית לגירושין – בגידה

אם ניכנס לשורש הבעיה וננסה להבין מדוע מחליטים זוגות להתגרש נגלה שיש סיבות רבות ומגוונות, השכיחות יותר הן אלו: עצוב ככל שישמע, אחת הסיבות הנפוצות לפרידה היא מחלה של אחד מבני הזוג, לעיתים רבות הצד השני לא מוצא את הכוחות להתמודד עם הקושי הפיזי והנפשי שחווה שותפו לחיים, וכך כל אחד מהם מסתגר בתוך עצמו, עד שנוצר פער עצום שלא ניתן לגישור.
סיבה נוספת אותה ניתן לשייך לאותה קטגוריה היא מוות או טראומה שחווה אחד מבני הזוג. הוא לא מצליח להתמודד עם הקושי ומשתנה באופיו עד כדי כך שהצד השני כבר לא מכיר אותו ומוכן לקבלו.

אפשרות נוספת לפתיחת פער בין בני הזוג היא התקדמות תעסוקתית, אחד מבני הזוג מתקדם מאוד מבחינת קריירה בעוד השני נותר מאחור. השפה המשותפת שלהם כבר לא כשהייתה והתקשורת נשחקת.

בגידות – הסיבה המוכרת, הידועה והכואבת בה בן הזוג רעה בשדות זרים, בגד בגופנו ובאמוננו ובכך דאג להרחיק אותנו ממנו עד למדרגות הרבנות.
סיבה נפוצה נוספת היא בעיות כלכליות, הן מסוגלות לשבש את הדעת ולהרוס את הקשר הטוב ביותר שהיה, וידועות כאחד הגורמים השכיחים ביותר בעולם לגירושין.

בעיה נפוצה אחרונה שהולכת וגדלה עם השנים היא הרשתות החברתיות. בעידן בו כולנו כל הזמן מחוברים וזמינים, הפיתויים גדולים. התמכרות לגלישה ברשת וחוסר תשומת לב לבן הזוג, הכרויות רבות ותחושה כי יש מלאי בלתי נגמר של טוב שמחכה לנו, הורסת את מה שכבר יש לנו.

 

כך תעברו את הליך הגירושין בשלום

אין ספק שהליך הגירושין הוא דבר קשה, מתיש ואף יקר לשני הצדדים. וכשמדובר על זוג עם ילדים וממון משותף, העסק הופך למורכב יותר. ובכל זאת, איך ניתן בכל זאת לסגור את הפרק המשותף בחיים על הצד הטוב ביותר עם כמה שפחות משקעים? פנינו למומחים, התייעצנו עם בעלי ניסיון וריכזנו עבורכם מספר טיפים שיסייעו לכם במשימה המאתגרת הזו:

ללכת לגישור – כדי להצליח "להתגרש יפה" כדאי לשלוט בתהליך. לפני שהולכים לפתוח תיק גירושין, מומלץ לנסות את אופציית הגישור שתופסת תאוצה רבה בשנים האחרונות. היא עשויה לחסוך לכם כסף וזמן רב מאשר ההליך המשפטי הממושך, ובאמצעותה תוכלו להגיע להסכמות ושני הצדדים יוכלו לצאת נשכרים.

לנהוג בכבוד – השתדלו לשמור על הכבוד שלכם ושל מי שעומד מולכם, עד לא מזמן הוא היה האהוב שלכם. זכרו שגם הוא עובר תקופה קשה והשתדלו לנהוג בו בכבוד, הן במילים והן במעשים. צריך לזכור שהליך הגירושין בסופו של דבר יסתיים אבל אתם תישארו עם התחושות וההשלכות של המעשים שלכם. כשילדים מעורבים בעניין, הקשר עם בן הזוג לא יתנתק לעולם ולכן מומלץ לנהוג באחר כפי שהייתם רוצים שינהגו איתכם.

ליצור שיח – לפני שאתם הולכים להיעזר במתווכים וליצור קשר דרך 'טלפון שבור', נסו לשבת ולשוחח ביניכם ברוגע. לעיתים הדרך הפשוטה ביותר היא גם המועילה ביותר לשני הצדדים המעורבים.

לשתף את הילדים – לרוב, במסגרת הליך הגירושין, הנפגעים העיקריים הם הילדים. התא המשפחתי שלהם מתפרק והם מרגישים שאין להם עם מי לדבר. לכן, חשוב לשתף אותם בתהליך ולא להסתיר מהם. להדגיש שאתם אוהבים אותם ותמיד תהיו ההורים שלהם, גם אם לא תמשיכו לגור תחת קורת גג אחת.

לשתף חברים ובני משפחה – גם לבני הזוג העוברים את התהליך הקשה לא תזיק אוזן קשבת. אל תהססו לשתף את האנשים הקרובים אליכם במה שעובר עליכם. חבל שתרגישו לבד.

מבט אל העתיד – זוגות רבים נגררים להליך גירושין ארוך, יקר ומתיש ובכך פוגעים בעצמם ובילדים. זכרו שמטרת הגירושין הייתה לפתוח דף חדש לחיים טובים יותר. לעיתים עדיף להתגמש מעט כדי לסיים עם ההליך מהר יותר ולהתקדם הלאה.

בשורה התחתונה, הליך הגירושין לא פשוט לאף אחד מן הצדדים וחשוב לזכור את היום שאחרי. אף אחד לא רוצה שלילדים שלו יהיו הורים המתנהגים כיריבים. אם ניתן לגשר על הפערים שווה להילחם על הנישואים והקן המשפחתי, אך אם הגעתם אל המוצא האחרון, תילחמו כדי להישאר שפויים ולא להוריד האחד את השני מהפסים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך