חולמים לעבוד בנמל אשדוד ? כנראה שתצטרכו להמתין מספר שנים

בגלל סחבת בעניין ההסכמים הקיבוציים החדשים, בנמל אשדוד הפסיקו לקבל עובדים חדשים, וע"פ המסתמן זה הולך להימשך עד פתיחת הנמלים החדשים בעוד מס' שנים
נמל אשדוד מבפנים

בכירי נמל אשדוד ונמל חיפה מביעים חשש מקליטת עובדים חדשים, בשל דרישת ההסתדרות למתן הגנה לכל עובד שיצטרף לפני חתימה על הסכמים קיבוציים חדשים, המותאמים לעידן הנמלים הפרטיים. הדברים נאמרו בכנס יבוא התבואות ומוצרי הגרעינים שהתקיים הבוקר במלון הילטון בתל-אביב.

מנכ"ל נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, אמר: "בשנתיים האחרונות פניתי לראשי ההסתדרות כדי לבנות מערכת יחסי עבודה שתייצר גמישות. לא ייתכן שאקלוט עובדים בני 24 שיישארו עובדי הנמל עד גיל 65. זה קריטי. בשנת 2020 או 2021 ייפתחו הנמלים החדשים, ואני לא יודע אם אזדקק אז לעוד כוח-אדם. מה אעשה, אשאר תקוע עם עובדים עודפים?".

דוד כהן, סמנכ"ל תפעול ומסופים בנמל חיפה, הוסיף: "יש עלינו מגבלות בחופש הפעולה. ההסתדרות מחייבת אותנו להעסיק עד גיל הפנסיה את העובדים הצעירים שאנו רוצים לגייס. קשה לנו מאוד מבחינת הסכמי העבודה, וגם כוחנו לא רב בבתי הדין לעבודה. התוצאה היא שאין לנו מספיק ידיים לפריקת אוניות, והמחסור בכוח-אדם תורם להגדלת התורים לפריקת האוניות ובכך באמת ליוקר המחיה".

בלומנטל התלונן גם על מחסור בשטחים בנמל, למאות שכמות המטענים הנפרקת בו צמחה מ-14 מיליון טון ב-2005 ל-24 מיליון טון. "הכול יותר צפוף", אמר, "למשל משאיות. יש גידול מאז 2005 מ-2500 משאיות ביממה ל-3,500 משאיות ביממה. מחר בבוקר, למשל, צפוי להיות דיון על הקמת שכונה של 3,500 דירות בסמוך לנמל אשדוד. חשבו על המכוניות ועל הפקקים הצפויים ליד הנמל".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך