שבוע רעידת אדמה: נקודת מפנה 2017

ועדת מלח התכנסה הבוקר לישיבתה השנייה והקדישה את תוכנה להערכות לקראת שבוע החירום הלאומי שיחול בשבוע הבא, בין התאריכים- 11-15/6/17, ויעסוק בתרחיש רעידת אדמה. אשדוד נבחרה לשמש מודל רשותי ותתרגל פינוי מקבץ דיור לאוכלוסיות מיוחדות. התרגיל באשדוד, בשיתוף משרד העלייה והקליטה, יתקיים ביום שני 12/6/17. למחרת תופיע הנגשת אות באמצעי התקשורת שתתרגל את אזרחי המדינה להתנהגות נכונה ברעידת אדמה. תרגיל, תרגיל, תרגיל
שבוע רעידת אדמה: נקודת מפנה 2017

הסבירות להתרחשות רעידת אדמה בישראל הולכת וקרבה וגאולוגים קובעים כי רעידת אדמה שתתחולל בבקעת ים המלח, בעוצמה של 7 בסולם ריכטר, תגרום לקריסת מבנים במישור החוף. מדובר בתחזית הרס ואובדן של אלפי הרוגים, עשרות אלפים פצועים ועקורים מבתיהם ונזקי תשתיות ומבנים בהיקף של מיליארדים. נתונים אלה מחייבים רמת מוכנות של כל הגורמים במשק, מרמת המדינה וגורמים לאומיים דרך הרשויות המקומיות ועד לאחרון התושבים בכל אתר ואתר.

בשבוע החירום שיתקיים בשבוע הבא, בין התאריכים- 11-15/6/17, ייקחו חלק כל גורמי הביטחון וההצלה – צה"ל, פיקוד העורף, רח"ל, הרשויות המקומיות וארגוני החירום ומטרתו: קידום המוכנות לרעידת אדמה בישראל. לקראת התרגיל ובמהלכו, יש חשיבות רבה להתנהגות התושבים הן ברמת ההערכות המקדימה והן ברמה התפקודית בעת התרגיל. להגברת המודעות, חשוב שהתושבים ידעו כיצד נערכים כבר כעת לרעידת אדמה. איזה ציוד יש להכין. חלוקת משימות בין בני הבית ומה ההתנהגות הנדרשת בעת רעידת האדמה (חומרים מפורטים נמצאים באתר האינטרנט של פיקוד העורף).

בשבוע החירום תתורגל העיר באופן מיוחד לאחר שהיא נבחרה לשמש מודל ארצי ולאור תוצאות התרגיל ויצירת התשתית הנכונה ייכתב הנוהל התפעולי של רשות עירונית בחירום. גיבוש הנוהל ובניית המודל יועתק כמובן לרשויות נוספות.

התרגיל באשדוד יתקיים ביום שני, 12/6/17, והוא יתרגל פינוי מקבץ דיור של כ-250 עולים חדשים ברובע ג', בשיתוף משרד העלייה והקליטה, פקע"ר, מד"א, כב"ה, משטרה ומשרד הרווחה. המטרה: לבחון את ממשקי העבודה ושיתופי הפעולה במתן סיוע ומענים לאוכלוסיות המיוחדות. למחרת, יום שלישי (13/6/17) בשעה 10:05, תופיע בכל אמצעי התקשורת הנגשת אות וארחי ישראל יצטרכו לתרגל התנהגות נכונה ברעידת אדמה. גם תושבי אשדוד יתורגלו כמובן ומומלץ על התושבים לשוחח על כך עם בני הבית ולהכין אותם לתרגיל ובכלל.

בעיריית אשדוד תרגלו עד כה לא מעט תרחישים אלא שרעידת אדמה הוא התרחיש המורכב ביותר מכל היבט, ובעיקר יש לה משמעות הנוגעת באופן אישי בכל אדם ובכל בית. "בעת רעידת אדמה אנחנו נמצא עצמנו בכאוס גדול וללא סיוע ראשוני. במשך שלושה ימים לפחות נצטרך לסמוך רק על עצמנו עד שכוחות הביטחון יתארגנו למתן סיוע" אומרים בעירייה ומציינים כי "היערכות מוקדמת הוכיחה שהיא מצילה חיים. ככל שנדע יותר מה לעשות ואיך להתנהג, וככל שנכין עצמנו לתרחיש רעידת אדמה כך נגביר את כושר העמידה ברמת היחיד וברמה העירונית".

פיקוד העורף פתח תיקייה מיוחדת ובה מידע רב ערך להתנהגות נכונה בעת רעידת אדמה. החומר נותן מענה בכמה שפות ובאמצעים שונים. הכל בקישורית הבאה.
זכרו, מוכנים בשגרה – מוגנים בחירום!

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך