"אשדוד יכולה להיות מודל לאומי לאיחוי הקרעים בחברה הישראלית"

ראיון בלעדי לקראת חג הפסח עם ראש העיר - ד"ר יחיאל לסרי

ביום שני בצהריים נפגשתי עם ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, וכבר בתחילת השיחה בינינו, ראש העיר הפתיע: "אני רוצה להתחיל את הראיון הזה עם משהו שמפריע לי מאוד". הייתי בטוח שראש העיר ידבר על סוגיה מקומית, כי בכל זאת נבחר ציבור בדרך כלל מתעסק בחלקת האלוהים שלו, אבל ד"ר לסרי כיוון בכלל למקום אחר, הרבה יותר גדול, הרבה יותר לאומי – הקיטוב בחברה הישראלית, שהתפרץ למימדים מפחידים במערכת הבחירות האחרונה לכנסת.

ד"ר לסרי מדבר על העניין הזה, וניתן לזהות בקלות שהוא לוקח אישית את הבעיה הגדולה הזו, שלא יהיה פשוט לפתור אותה, אבל גם בעניין הזה ד"ר לסרי אופטימי מאוד ומתכוון להשמיע את קולו גם ברמה הארצית, ולהציע את המודל האשדודי, של ההרמוניה והחיבור הבלתי אפשרי (על הנייר), עד למצב שאשדוד הפכה לאחת הערים המסמלות אחדות והרמוניה.

ד"ר לסרי: "עברנו שבועות קשים ביותר לפני מערכת הבחירות לכנסת, עם התבטאויות ומעשים שהחריפו יותר את הקיטוב בעם שלנו. אלה דברים שאני לא יכול לעבור עליהם לסדר היום, וגם אם אין לי כלים להוביל לשינוי כלל ארצי, אני מציע את המודל האשדודי, כיצד ניתן לחיות בהרמוניה ובכבוד הדדי. הדוגמא הטובה ביותר בעיר שלנו זה ההבנה והכבוד בין הציבור החרדי לציבור החילוני, שכבר הפך לסמל ומופת בשייח הארצי. אני גאה ומעריץ את תושבי העיר, שחיים בהרמוניה עם הסובבים אותם, גם אם יש לעיתים פערים עצומים ביניהם. אשדוד צריכה להניף את דגל האחדות בישראל, ויותר מזה – אשדוד יכולה להיות מודל לאומי לאיחוי הקרעים בחברה הישראלית. אלה לא סיסמאות ריקות מתוכן, אנחנו מוכיחים זאת במעשים יום-יום, שעה-שעה".

ד"ר לסרי, אתה מדבר על ההבנה והאחדות בעיר. בימים אלה אנו שומעים קולות מצד הציבור החרדי, שדורשים שלא לאפשר להפעיל את מרכז הקניות החדש "ביג פאשן" בשבת.
"עמדת העירייה כפי שהוצגה לרבנים הנכבדים היא שפאתי העיר וסביבותיה, הכוללת את הסטאר סנטר, חופי הים ואת מרכז ביג החדש, הינם חלק מהסטטוס קוו ולא יחול שום שינוי ביחס אליהם".

ביום חמישי היית באירוע הפתיחה של ה"ביג פאשן", מדובר ברגע חשוב מאוד לחיי המסחר והבילוי בעיר.
"ללא ספק. מדובר במרכז קניות ובילוי שטרם נראה כמותו בארץ, ממש הביאו את אירופה לאשדוד, בהשקעה כספית עצומה. אשדוד מתפתחת בקצב מדהים, ולעיר החמישית בגודלה בארץ צריך להיות מענה גם סביב תרבות הבילוי והמסחר, ואני שמח שמרכז מפואר שכזה נפתח בעיר. אין לי ספק שגם מרכזי הקניות הקיימים, שהפכו לעוגן משמעותי מאוד בעיר לאורך השנים, ימשיכו לשגשג, מאחר ובעיר יש כח קנייה גדול מאוד, יחד עם עשרות אלפי אורחים המגיעים מחוץ לעיר להתרשם מאשדוד ולבצע קניות שונות מידי חודש".

las2

המשבר בסניף הליכוד גרם להד תקשורתי רחב. האם מערכת היחסים שלך עם רה"מ לא נפגעה כתוצאה מהמשבר?
"מערכת היחסים עם ראש הממשלה היא מצוינת, ולפני הבחירות נפגשנו מספר פעמים וביום הבחירות סיירנו ביחד בעיר. תוצאות ההצבעה באשדוד לליכוד, הינן גבוהות וזאת בזכות העבודה המצוינת של חברי הסניף בעיר שפעלו לילות כימים. משבר מודדים ע"פ תוצאות, והתוצאות באשדוד מעידות באופן מוחלט שאין ולא היה משבר".

מערכת החינוך באשדוד מייצרת על בסיס שבועי זכיות בתחרויות ארציות ובינלאומיות. יש משהו מיוחד שעשיתם בשנים האחרונות שהוביל למהפכה החינוכית הזו?
"תקציב החינוך עומד על 438 מיליון שקל, ומהווה 30 אחוז מהתקציב הכולל של עיריית אשדוד, והינו אחד התקציבים הגדולים ברשויות המקומיות בישראל. זה לא סוד שנבנתה תוכנית עבודה מקושרת תקציב וע"פ מדדים, כולל החזון שקבענו כבר לפני 6 שנים בקדנציה הראשונה. בזכות כך ועוד, מערכת החינוך ניצבת כיום בקדמת החינוך הארצי ופורצת דרך בתחומים רבים, וכמובן גם בזכות הצוות המקצועי הקיים במינהל החינוך ובבתי הספר.

לצורך ההמחשה, רק בשבוע האחרון נרשמו כמה וכמה שיאים חינוכיים בנושאים שונים, וזה מרגש אותי כל פעם מחדש לראות צעיר או צעירה מהעיר שלנו זוכים בתחרות ארצית. אמרתי בצורה ברורה שנסייע ונתמוך בכל תלמיד שייצג את העיר בתחרות בינלאומית. דור העתיד הינו מונח מחייב בתחומי הפעילות היומיומית שלנו ולכן הפרסים חשובים מאוד, אך עם זאת אני יותר שמח לראות שכבר היום מערכת החינוך מכשירה ומכינה את ילדינו לקראת הצבא והחיים האזרחים, באמצעות הענקת כלים מקצועיים בתחומים מתקדמים רבים".

מי שעובר סמוך לכניסה הדרומית, רואה את קצב הבנייה המואץ של בית החולים הציבורי. מתי הוא אמור לפתוח את שעריו?
"אתה מדבר איתי על בית החולים ואני פשוט נרגש, כי בדיוק חזרתי מטקס הרמת כוסית בשטח בית החולים, יחד עם צמרת הנהלת 'אסותא', שהחליטו לקיים את האירוע דווקא באשדוד. הבנייה מואצת, ברמה הגבוהה ביותר, ובית החולים צפוי לפתוח את שעריו בתחילת שנת 2017.

מדובר בבית חולים ציבורי-קהילתי שישרת את כלל תושבי אשדוד בצורה מקצועית ומתקדמת, עם מכשור ותנאים שאין באף בית חולים בארץ. מעבר לכך, תהיה בשורה של ממש מבחינת מקומות תעסוקה לאחיות ורופאים בני העיר, לצד כאלה שישולבו בבית החולים בעבודות פחות מורכבות, וכך כל אחד מתושבי העיר יכול לראות את עצמו מועמד להשתלב בעשייה בבית החולים החדש".

las3

מה אתה יכול לחדש סביב עניין התיירות ובתי מלון בעיר?
"העיר אשדוד עוברת בימים אלה תהליך אדיר של התפתחות תיירותית, טיילת החוף היא הפיתוח התיירותי הכי גדול בעיר, ומטרתו להפוך את העיר מעיר ליד הים לעיר ים. כבר עכשיו ניתן לראות את ניצני הפריחה של התיירות באשדוד. בתי המלון בעיר עם אחוזי תפוסה גבוהים והתשתית התיירותית הקיימת כיום נותנת מענה למבלים בעיר. עבודה רבה עוד לפנינו בנושא, כיום אנחנו נמצאים בעיצומן של תהליך להרחבה ופיתוח התשתיות התיירותיות, אשר ייתנו מענה לתיירות פנים וחוץ אשר תמשוך תיירים רבים.

אנחנו עומדים לפני תחילת העבודות של בניית החלק המרכזי, ליד חוף לידו, של טיילת בילוי ופנאי, עלות הפרויקט כולו הינה 400 מיליון שקל והוא נבנה בשלבים. רצועת החוף של העיר אשדוד הכוללת 7 חופי רחצה, מנותקת מהעיר בעונת החורף וטיילת החוף תביא לפיתוח ולהנגשת הרצועה שאורכה 6 ק"מ. התכנון מציע חמישה מתחמים בעלי אופי בילוי וטופוגרפיה שונים, מטרת הפרויקט להפוך את רצועת החוף מהנמל ועד לקצה הדרומי לטיילת תיירותית עם אטרקציות לכל אורכה, תוך שמירה על ערכי הטבע בצורה קפדנית לצד פיתוח מושכל ומתקדם".

האם אפשר סוף-סוף לחדש לתושבים מתי הקאנטרי קלאב ברובע י"ג פותח את שעריו?
"אני שמח לבשר שבמהלך המחצית הראשונה של 2016 ייפתח הקאנטרי קלאב החדש, שיהפוך למרחב ציבורי שוקק חיים ומלא בפעילות לכל המשפחה, וכמוקד ספורטיבי ופנאי לכלל תושבי העיר".

משהו לסיום?
"כמובן, אני מאחל לכלל תושבי אשדוד חג פסח שמח וכשר, שנזכה בימי חג האביב לאחדות, לגיבוש, לאהבת חינם וכמובן לבריאות איתנה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך