אל תאמינו ל"פייק ניוז": כל האמת על ההצלחה המסחררת של מערכת החינוך באשדוד

צמד המילים "פייק ניוז" הפכו לאחרונה לפופולאריות מאוד בתקשורת העולמית. מדובר בתופעה של כלי תקשורת שמפיצים במכוון חדשות מזוייפות, שקריות, מפוברקות ומסולפות. התופעה הזו "הומצאה" כאן באשדוד לפני שנים ארוכות מאוד, ומרימה ראש שבוע אחר שבוע, מתוך כוונה לנגח את עיריית אשדוד ואת העומד בראשה ד"ר יחיאל לסרי, מערכת עיתון "המגזין" מביאה לכם תמונת מצב אמיתית על מערכת החינוך באשדוד, עם נתונים רשמיים של משרד החינוך. ד"ר לסרי וראש מינהל החינוך אריה מימון, הובילו למהפכה של ממש ועל כך תושבי העיר צריכים להוקיר להם תודה
אל תאמינו ל"פייק ניוז": כל האמת על ההצלחה המסחררת של מערכת החינוך באשדוד

משרד החינוך, הגורם המוסמך והבלעדי בנושא חינוך, מקיים מאז תשס"ז מבחני מיצ"ב (מדדי יעילות וצמיחה בית ספרית) לבתי הספר בישראל, ואחת לשלוש שנים בוחן את תלמידי כיתות ב', ו, ו-ח'. באמצעות המבחנים משקללים את ציוני התלמידים בשפה (עברית), מתמטיקה, אנגלית ומדעים ואת האקלים הבית ספרי, ותוצאותיהם מציירים את "מפת החינוך של ישראל".

בדברי ההסבר לדוחות הנמסרים לרשויות המקומיות בישראל, מבהיר משרד החינוך כי המטרה של מבחני המיצ"ב היא "לתמוך בשיפור מתמיד של הלמידה, בהלימה ליעדים הלימודיים ולחזון הבית ספרי". המשמעות היא שהמבחנים אינם המטרה אלא הכלים ללמידה ושיפור. הדוחות שמוסר משרד החינוך לרשויות המקומיות, מכילים ריכוז תוצאות מבחני ההישגים של תלמידי בתי הספר ברשות המקומית אשר השתתפו במיצ"ב, בשנים שבהן נערכו המבחנים, ולצדן הנתונים הארציים לשם השוואה. מאז החלו המבחנים (תשס"ז), שומרת אשדוד על קו רציף של שיפור והתקדמות בכל המקצועות שנבחנו, כפי שמוצגים בטבלאות בגוף הכתבה, כאשר הן תלמידי כיתות ה' והן תלמידי כיתות ח' משפרים את ציוניהם.

שימו לב לשתי הטבלאות הראשונות, המרכזות את הנתונים בצורה ברורה יותר, ומציגות השוואה בין תוצאות המבחנים בתשע"א לתשע"ו. כמו כן, ריכוז סך הציונים של כל מוסדות החינוך בעיר, אשר השתתפו במבחני המיצ"ב, מציגים שיפור תמידי בציונים, כדוגמת הגרפים המצורפים. חשוב להדגיש כי כל הנתונים הללו לקוחים מנתונים רשמיים של משרד החינוך (ולא מאתר מסחרי לא מוסמך). מגמת הצמיחה ברורה.

יותר מכך, בדברי ההסבר לנתוני המיצ"ב, מציין משרד החינוך כי באשדוד פועלים מספר בתי הספר, חלקם מהמצטיינים בארץ, שעל פי המדדים קיבלו ציונים הממקמים אותם בשלושת העשירונים העליונים של המדד. אגב: בין רשימת המוסדות באשדוד ישנם 9 בתי ספר מצטיינים ו-33 מוסדות הניצבים מעל הממוצע הארצי.

במינהל החינוך אומרים כי מגמות השיפור במוסדות החינוך הממלכתיים ימשיכו לבוא לידי ביטוי גם בשנים הבאות, במיוחד לאור ההשקעות שהעיר עושה בתחומי התקשוב, המדע והטכנולוגיה, ויעידו על כך הפרסים להם זכתה אשדוד בשבוע האחרון. דוגמא נוספת ומוחשית להשקעות שעושה אשדוד בשנים האחרונות, היתה בתוצאות שפרסם משרד החינוך אודות הישגי התלמידים במוסדות החינוך העל יסודיים. כאן הוכתרה אשדוד כעיר השנייה בתוצאות מבחני הבגרות בישראל וכעיר הראשונה בתוצאות המבחנים במתמטיקה 5 יח'.
כמו כן חשוב לציין שבתי הספר הם המקום והמסגרת שבהם מתחנכים ילדינו, ומשכך נעשים כל המאמצים וההשקעות על מנת להבטיח כי מוסדות החינוך יהיו מקום בטוח לתלמידים. יעידו על כך נתוני משטרת ישראל שהתפרסמו השבוע, המלמדים כי אשדוד היא עיר בטוחה בכל פרמטר.

ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הוא האיש שחתום הל המהפכה החינוכית באשדוד. יש לו חזון ברור, להעמיד את התלמיד ברכז, ולשם כך הוא מקצה משאבים כספיים עצומים, חסרי תקדים בכל קנה מידה. הממונה על החינוך יהודה פרנקל, תורם את חלקו עם ניסיון בלתי נדלה, עבודה סזיפית וליווי מקרוב של המערכת. מי שמוציא לפועל את החזון והתוכניות הוא ראש מינהל החינוך אריה מימון, שמרגע כניסתו לתפקיד מטביע חותם וזוכה למחמאות גורפות מצד אנשי החינוך המובילים בארץ. שימו לב לנתונים ולטבלאות של משרד החינוך, הם החותמת להצלחה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך