הורים באשדוד ייהנו מתוספת של 3,000 שקל לשנה לשכר הנטו

כבר בחודשים הקרובים הורים מאשדוד ירגישו תוספת של אלפי שקלים להכנסה הפנויה. ההורים בעיר יזכו לסבסוד של 300 שקל בחודש לילד עבור צהרון מגיל 3 עד גיל 8, כלומר, המשפחות ייהנו מתוספת של 3,000 שקל לשנה לשכר הנטו עבור כל ילד מגיל 3-8. עד הגיעו של הילד לכיתה ב', תסתכם התוספת לשכר הנטו של המשפחה ב-15,000 שקל לחמש שנים
גן באשדוד

הממשלה אישרה בתחילת השבוע את יוזמתו של שר האוצר ויו"ר מפלגת "כולנו", משה כחלון להרחבת סבסוד הצהרונים במסגרת תוכנית "נטו משפחה". מטרת התוכנית היא להגדיל את ה"נטו" לכל משפחה בישראל באמצעות הוספת נקודות זיכוי, סבסוד צהרונים, הגדלת מענק העבודה והורדת מכסים בסלולאר, בהנעלה ובבגדי תינוקות. התוכנית מתמקדת בשתי אוכלוסיות: משפחות עם ילדים שאינן מגיעות לתקרת המס וזכאיות למענק עבודה (מס הכנסה שלילי) ומשפחות מעמד הביניים שעוברות את סף המס. תוכנית זו, המהווה צעד נוסף של משרד האוצר להפחתת יוקר המחייה ולחיזוק מעגל העבודה, נועדה להוציא משפחות ממעגל העוני ולצרפן למעמד הביניים באמצעות הגדלת שכר הנטו בצורה משמעותית מידי חודש.

"אנחנו ממשיכים ליישם בכל הכוח את תוכנית 'נטו משפחה', וכבר בחודשים הקרובים ההורים מאשדוד ירגישו תוספת של אלפי שקלים להכנסה הפנויה", אמר כחלון, "הזדמנות שווה אמיתית מתחילה באפשרות לתעסוקה וסבסוד הצהרונים הוא הקלה נוספת עבור המשפחות העובדות. הצעד הזה מצטרף לתכניות להפחתת הצפיפות בכיתות ותוספת סייעת שנייה בגנים שהובלתי יחד עם שר החינוך נפתלי בנט, ואלו לא הצעדים האחרונים. נמשיך ונקל על המשפחות העובדות בישראל בהרחבת השירותים והפחתת יוקר המחייה".

עד היום נעו התשלומים של ההורים בעבור צהרונים בין 900 ל-1300 ש"ח לחודש (בהתאם ליישוב).

ח"כ ד"ר יפעת שאשא ביטון (כולנו), יו"ר הוועדה לזכויות הילד, ממובילי התוכנית להוזלת מחירי הצהרונים ומי שמקדמת את החקיקה בנושא זה לצד ח"כ יעקב מרגי (ש"ס) ובשיתוף עם משרד האוצר, המרכז לשלטון מקומי, פורום ועד ההורים הישוביים, אמרה לעיתון "המגזין" בתגובה לאישור הממשלה את תוכנית השר כחלון לסבסוד הצהרונים: "מאז ימי המחאה החברתית ב-2011 ועד היום, לא מצא הציבור אוזן קשבת במשרד האוצר. מהיום שבו הגיע השר כחלון למשרד, מנשבות שם רוחות של שינוי ותקווה. בניגוד לטיעוני המקטרגים, עמלו הגורמים הרלוונטיים, שהיו שותפים לגיבוש המתווה לפיקוח ולהוזלת מחירי הצהרונים במסגרת תוכנית 'נטו משפחה', תקופה לא מבוטלת. התוכנית היא בשורה אמיתית עבור הורים צעירים לילדים קטנים מאשדוד, שקורסים תחת הנטל ונעזרים לרוב בהוריהם המבוגרים.

העלאת נקודות הזיכוי במס והורדת המכסים על מכשירי הסלולאר, ביגוד לפעוטות והנעלה, כמו גם סבסוד הצהרונים – כל אלה ועוד יעניקו לאותן משפחות את האוויר לנשימה שלו הן היו זקוקות כל כך עד עכשיו. מצבן הכלכלי ישתפר והן ירגישו הפחתה משמעותית ביוקר המחיה כבר בזמן הקרוב".

במסגרת התוכנית שגובשה יחד עם מרכז השלטון המקומי, החל משנת הלימודים הקרובה, ספטמבר 2017, ייהנו הורים עובדים ממחיר מופחת בעבור צהרונים לילדים. המדינה תסבסד את התשלום בגין הצהרונים באופן דיפרנציאלי, כך שסיוע גדול יותר יינתן למשפחות הגרות ביישובים חלשים. סבסוד הצהרונים יגדיל את שכר הנטו של כל משפחה באלפי שקלים בשנה. שר החינוך, נפתלי בנט, ציין כי משרד החינוך כבר נערך להפעלת התוכנית באופן מיטבי בשנת הלימודים הקרובה. "אני מברך את ידידי שר האוצר משה כחלון על תוספת חשובה לחינוך, שתסייע בהפעלת צהרונים במחירים מסובסדים", אמר, "משרד החינוך ימשיך לפעול למען הורי ישראל, תלמידי ישראל ואיכות החינוך. חינוך איכותי ונגיש הוא מטרה משותפת לכל העוסקים בחינוך במדינת ישראל ואני מודה לכל מי שמצטרף למלאכה החשובה הזו".

כיצד יתבטא השינוי בעקבות תוכנית נטו משפחה של משרד האוצר? בישראל 255 רשויות מקומיות המחולקות לפי רמתן הכלכלית חברתית ל-10 אשכולות. באשכול 10 מדורגים הישובים המבוססים ביותר בישראל, ובאשכול 1 הישובים החלשים ביותר. באשדוד יזכו לסבסוד של 300 שקל בחודש לילד עבור צהרון מגיל 3 עד גיל 8. כלומר, המשפחות ייהנו מתוספת של 3,000 שקל לשנה לשכר הנטו. עבור כל ילד מגיל 3-8. עד הגיעו של הילד לכיתה ב', תסתכם התוספת לשכר הנטו של המשפחה ב- 15,000 שקל לחמש שנים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך