ערב הבחירות להסתדרות: שוב שיבושי עבודה בנמל אשדוד

הנהלת הנמל פנתה לבית הדין לענייני עבודה במטרה לעצור את השיבושים שחלו אמש, כשהחשש הגדול הוא משיבושים שקטים נוספים במהלך הימים הקרובים
ספינה קשורה בחבל
צילום ארכיון. (צלם: טל שבתאי)

הנהלת נמל אשדוד פנתה אתמול לבית הדין האזורי לעבודה בבאר שבע בדרישה להקפיא שיבושי עבודה של חלק מעובדי נמל אשדוד. עיון בכתב העתירה, מעלה טענה שמחלקת התצפיות של הנמל השביתה לכאורה ללא סיבה את עבודת מחצות יום ראשון (21 במאי) ועד ליום שני, כאשר במקום שני עובדים למשמרת הופיע רק עובד אחד, מה שהוביל את הנמל לעבוד במתכונת חירום.

לתפיסת ההנהלה "משמעות המילים מתכונת חירום היא השבתה מלאה של עבודת התצפית, כך שאף כלי שיט לא יוכל לנוע בנמל אשדוד – אוניות לא יכולות להכנס, אוניות לא יכולות לצאת, ולא ניתן לבצע עיתוקים (העברת אוניות מרציף לרציף)", לשון העתירה.

בשעות הבוקר המוקדמות השיבושים הוספקו, ועד לשעה זו אין בעיה בעבודת הנמל, אולם בעתירת מצוין כי חוץ מעובדי התצפית גם נתבי הנמל שיבשו חלק מהעבודה בשעות הלילה, ולפי נמל אילת קיים חשש שתפרוץ שביתה נוספת בכל רגע ולכן הם מבקשים מבית הדין להורות לכלל העובדים שלא לפגוע בנמל.

בתוך כך, בצל השיבושים בנמל אשדוד, הבוקר ייגשו 535 אלף בעלי זכות בחירה להצביע מי ינהיג את הארגון בשנים הקרובות. הבחירות יתקיימו ביותר מ2,100 קלפיות כאשר ועדת הבחירות המרכזית של ההסתדרות, שמורכבת מהסיעות השונות, תרכז את הקולות ותמיין אותם, כך שההכרעה מי זכה בתפקיד יו"ר הארגון – שלחי יחימוביץ' או אני ניסנקורן – תועבר רשמית רק ביום חמישי בבוקר.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך