הבוקר: כנס התחבורה של TheMarker ועיריית אשדוד

העיר אשדוד ו-TheMarker מארחים היום את ועידת אשדוד לתחבורה 2017, במטרה לטפל בהשפעת היבטי התחבורה על הכלכלה והחברה, להשפיע על השיח הציבורי בישראל ולחתור לשינוי
באים ללמוד: בכירים במשק הישראלי יגיעו היום לועידת אשדוד לתחבורה

התלות של אזרחי ישראל במכונית הפרטית והתחבורה הציבורית הנוכחית, גובות מדי יום חיי אדם, שעות עבודה יקרות, קרקעות שבמחסור ומיליארדי שקלים שיורדים לטמיון. בעשור וחצי האחרון זינק מספר המכוניות ב-69%, הקילומטראז' הלאומי גדל ב-50% ושטח הכבישים גדל באותה התקופה ב-40% בלבד – התוצאה היא בלתי נמנעת: עוד ועוד פקקי תנועה, שמתארכים והולכים, ואז מתחילים להשפיע על סדר היום הפרטי והלאומי.

על רקע הנתונים האלה מארחים הבוקר (ב') TheMarker והעיר אשדוד את ועידת אשדוד לתחבורה 2017, במטרה לטפל בהשפעת היבטי התחבורה על הכלכלה והחברה, להשפיע על השיח הציבורי בישראל ולחתור לשינוי. הוועידה תתקיים במשכן לאומנויות הבמה, בהשתתפות אנשי ציבור, כלכלה ותחבורה, עיתונאי ועורכי TheMarker, אנשי אקדמיה, מנכ"לים ויזמים. הועידה פתוחה לציבור אך מחייבת הרשמה מראש, באמצעות אתר האינטרנט של הוועידה.

בין הדוברים והאורחים בוועידה: ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד ; אריאל נוימן Research Scientist MIT Media Lab , פרופ' קרל מרטנס, מחבר הספר "צדק תחבורתי: עיצוב מערכות תחבורה הוגנות", הפקולטה לארכיטקטורה בטכניון; תא"ל במיל' מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית במשרד התחבורה;  אמיר לוי, הממונה על התקציבים במשרד האוצר; אילן בן עדי, מנכ"ל עיריית אשדוד; ניסים פרץ, מנכ"ל נתיבי ישראל. מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו, ממונה על תיק התחבורה, בינוי ותשתיות. יוסי דסקל, נשיא בומברדייה ישראל.

דוברים ואורחים נוספים: שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל. ליאת ארבל, חברת מועצת העיר קריית אונו, מחזיקה תיק תחבורה ופיתוח אזורי תעסוקה; אלעד צרפתי, משנה למנכ"ל מובילאיי. אודי אדירי, סגן הממונה על התקציבים בנושאי תשתיות במשרד האוצר; פרופ' סיגל קפלן, המחלקה לגיאוגרפיה האוניברסיטה העברית בירושלים; גיל יעקב, מנכ"ל 15 דקות ארגון צרכני תחבורה ציבורית; אדר' עירית סולסי, עירית ודרור אדריכלים אורבנים, ועד מנהל "מרחב-התנועה לעירוניות בישראל"; גיל לייזר, מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר; אופיר קרני, מנכ"ל נהור CFO, קבוצת דן.

אשדוד החלה השנה בפרויקט משולב לשדרוג התחבורה הציבורית ולוויסות התחבורה הפרטית בעיר. העבודות שהחלו בנובמבר 2016 יימשכו כ-19 חודשים, כשהמטרה היא ליצור מערך תחבורתי משודרג המקצה נתיבים לתחבורה ציבורית ומנגיש את התחבורה הציבורית כך שתהיה זמינה, נוחה, מהירה ושווה לכל כיס.
"ישראל לא יכולה להישאר מאחור. כבר היום אנו עדים לצפיפות בלתי נסבלת של כלי רכב ולנזקים סביבתיים, כלכליים ובריאותיים הנגרמים לאוכלוסייה" אומרים אנשי מקצוע.
באשדוד אומרים כי הפרויקט לא רק משדרג את התחבורה הציבורית בעיר אלא גם מעלה למודעות ציבורית נושאים שיכולים לתרום לקידום חשיבה לאומית וביצוע חדשני של יוזמות בתחום שדרוג מערך התחבורה הציבורית וחיבורו לטכנולוגיות מתקדמות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך