"יש שיתוף פעולה פורה בין עיריית אשדוד לפיקוד העורף"

שבוע ההוקרה למערך המילואים, שבו צה"ל מוקיר את חיילי המילואים ומצדיע להם על עבודתם המסורה במהלך השנה, חל בימים אלה * בין המילואימניקים באשדוד בולט אל"ם (מיל') מרקו אזואלוס, שבשנה האחרונה משמש כמפקד נפת לכיש במחוז הדרום של פיקוד העורף
"יש שיתוף פעולה פורה בין עיריית אשדוד לפיקוד העורף"
אל"מ (מיל') מרקו אזואלוס, עובד נמל ומפקד נפת לכיש במחוז דרום של פיקוד העורף. צילום: דובר צה''ל

אל"ם (מיל') מרקו אזואלוס (50), נשוי לרויטל ואב לשלושה, הוא עובד נמל אשדוד ותושב העיר. את שירותו הצבאי החל בחטיבת הנח"ל כלוחם, ובחלוף השנים התקדם בתפקידים עד שהגיע להיות קצין מבצעים בחטיבה. לאחר שירות צבאי של כשבע שנים הוא החליט להשתחרר מהצבא, אך היה לו ברור ללא צל של ספק שהוא ימשיך בשירות המילואים.

מרקו החל לשרת במילואים בפיקוד העורף לפני כארבע שנים. לפני מינויו כמפקד נפת לכיש, הוא הספיק למלא מספר תפקידי מילואים מאתגרים: הוא שירת  בחטיבה 228 כמג"ד בגדוד הסיור של פיקוד הצפון וכן שימש כסגן מפקד נפה במחוז חיפה.
"היתרון הוא לגור במקום שאתה עובד בו, מקום שאתה חי בו, מכיר ומחובר לאנשים", מספר אזואלוס על תפקידו כמפקד נפה. "מדובר ביתרון שבא לידי ביטוי בפעולות שלי במרחב האזרחי, בעבודה שלי עם הרשויות, אני יכול לקפוץ מיד לגורם הרלוונטי. אני מגן על הבית, לא יכולתי לבקש יותר מזה."

מרקו מספר שהקשר שלו עם העיר אשדוד מיוחד מאוד: "לא הייתי מחליף אותה בחיים. זו העיר עם האנשים הכי יפים, הנופים הכי יפים, אני מרגיש גאווה לדאוג לעיר שאני גר בה. בתפקידי בפיקוד העורף אני אמון בעצם על המרחב האזרחי, רתימת הרשויות האזרחיות כמו העירייה, מגן דוד אדום ועוד, להתכונן לחירום. יחסי הגומלין בין עיריית אשדוד לפיקוד העורף עולים יפה, ויש שיתוף פעולה פורה, דבר הגורם להובלתה של העיר אשדוד במוכנותה לחירום".

מרקו קורא אל התושבים לקחת אחריות אישית בקשר למוכנות לחירום, "מדובר בדברים קטנים כמו שמירה ותחזוקה של המרחב המוגן ומילוי כללי הבטיחות שמטמיע פיקוד העורף". כשהוא נשאל על השילוב בין שירות המילואים המאתגר לבין חיי המשפחה, משיב מרקו: "המשפחה מאוד תומכת בשירות המילואים. זה המניע שדוחף אותי לבצע את תפקידי על הצד הטוב ביותר. גם מקום העבודה תומך, רק ככה אפשר באמת לבצע את שירות המילואים במסירות מלאה".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך