רשות החברות טוענת: "שיפור בשירות הדואר, רכבת ישראל ונמל אשדוד"

רשות החברות הממשלתיות פרסמה את מסקנותיה ל-2016. לפי הדו"ח חל שיפור בשירות של דואר ישראל, רכבת ישראל, חברת חשמל, נמל אשדוד, מקורות אשדוד ועוד
דואר אשדוד
למצלומים אין קשר לכתבה

דו"ח שירות ושביעות רצון שפרסמה רשות החברות הממשלתיות לראשונה, כחלק מדו"ח הרשות השנתי, התשובה היא כן. הדו"ח כולל בדיקה של השירות בחברות דואר ישראל, חברת החשמל, רכבת ישראל, עמידר החדשה, מקורות, החברה למתנסים, נמל חיפה, נמל אשדוד ונתיבי הגז הטבעי לישראל. לשם הבדיקה, נעזרו הבודקים בבקרות תפעוליות, סקרי לקוחות, ניטור רשתות חברתיות, סקרי שירות וסקרי עובדים.

המסקנות לגבי דואר ישראל: יש ירידה של 52% בהמתנה בתור בסניפים וירידה מ-3.6 ימים המתנה לחבילה, ל-3.3 ימים ב-2016, כשהיעד הוא 3 ימים. כמו כן, יש עלייה של 30% במספר החבילות שנמסרו וירידה של 42% בשיח השלילי על הדואר ברשתות החברתיות. בדו"ח נכתב כי על הדואר לשפר את זמן העברת מכתב רגיל בארץ ולשפר את זמן מסירת החבילות על ידי פתיחת מרכז מיון ארצי לקליטת 100 מיליון חבילות בשנה.

בחברת החשמל השירות התדרדר, זמן שיחה במוקד הטלפוני 103, עמד על 3.5 דקות לעומת 3.2 ב-2015. שביעות רצון הלקוחות שהשתתפו בסקר ירדה ב-2016 מ-83.6% ל-82%, ככל הנראה משום שמוקד 103 שובש לעיתים קרובות בשל עיצומים. זמן ההמתנה במוקד שהיה בעבר קצרצר ויעיל, הפך להיות ארוך יותר.

ברכבת, היעד השנתי לדיוק הרכבות היה 94% הגעה בזמן, לפי הרגולטור. היא עברה את היעד הזה ב-2015 עם שיעור דיוק של 94.28% ונכון ל-2016 השיעור עמד על 94.45%. לפי הדו"ח, שביעות רצון הלקוחות לא השתנתה: 84% מהעונים לסקר היו מרוצים ונשארו מרוצים. עוד נכתב כי בשנה החולפת הייתה תוספת של 31 רכבות מדי יום וגידול של 3 מיליון נוסעים בשנה.

זמן שהיית מכולה בנמל אשדוד ירד מ-31.8 שעות ב-2015 ל-31.5 שעות ב-2016. תפוקה ממוצעת של צוות מנוף לשעת עבודה במכולה היתה 23.1 שעות ב-2015 ו-23.4 ב-2016. בדו"ח נכתב כי עדיין יש צורך בשיפור תפוקה לשעת עבודה בפועל ולשפר את זמני סבב משאית-מכולה.

במקורות, ששמה באשדוד נקשר לאחרונה לדברים שללים הורידו את אחוז הזיהום הבקטריאלי במים מ-0.44% ב-2015 ל-0.32% ב-2016, כך לפי הדו"ח. שיעור העמידה בתוכנית דיגום רשת האספקה לשמירה על איכות המים: 98.8% ב-2015 ו-99.6% ב-2016. ב-2017 בין היתר יוסיפו מדד "זמן אי אספקת מים בדקות" שיבחן את תפקוד מקורות בהפסקות מים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך