אחות הצילה את חייו של תושב אשדוד שהתמוטט ברחוב

מאמן אתלטים אולימפיים ברוסיה שעלה לישראל קרס והתמוטט על הכביש באשדוד – אחות חטיבת הילדים בקפלן (תושבת אשדוד) ביצעה החייאה ממושכת והצילה את חייו!
אחות הצילה את חייו של תושב אשדוד שהתמוטט ברחוב
דמיאנוב ויאצסלב במהלך ההחייאה ברחוב באשדוד.

השבוע צויין בישראל שבוע האחות הבינ"ל לאות הוקרה לאחיות תחת הכותרת 'אחות ויחידה'. אחות ביה"ח קפלן, איריס לישה, היא בהחלט אחות ויחידה: דמיאנוב ויאצסלב (76), מתגורר במרכז קליטה באשדוד, שימש כמאמן אתלטים אולימפיים ברוסיה וממשיך לרוץ עד היום. בחמישי האחרון הוא חטף דום לב והתמוטט על הכביש במצב קריטי מסכן חיים. איריס לישה, אחות ילדים במרכז הרפואי קפלן עצרה את רכבה והחלה מיד בתהליך החייאה אינטנסיבי וממושך אותו היא מתרגלת מדיי שבוע במסגרת תכנית סימולציית החייאה שייסד ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בקפלן, כדי לחזק את ידע הצוותים הרפואיים להתמודד עם החייאה בשטח. היא הצילה את חייו ומד"א המשיך בפעולת החייאה והעבירו ליחידה לטיפול נמרץ לב בקפלן, בניהולו של ד"ר אוסקר קרקוף להמשך פעולה מצילת חיים.   

ויאצסלב יצא ממרכז הקליטה לקניות ביום חמישי האחרון אחר הצהריים. הוא ואשתו הגיעו ממוסקבה לאשדוד מטעמי ציונות בשנת 2014 לאחר שויאצסלב שימש מדריך האתלטים האולימפיים בהתעמלות מכשירים וגידל כמה מהאתלטים הרוסים שזכו במדליות באולימפיאדות, ביניהם ויקטור פומין ויבגני סדובניקוב. הוא התמוטט עם דום לב על שפת הכביש ושכב ללא דופק וללא נשימה דקות ספורות. איריס לישה, אחות אחראית חטיבת הילדים במרכז הרפואי קפלן, בעלת ניסיון של 26 שנים בתחום הסיעוד, נסעה ממשמרת בקפלן לביתה והבחינה בויאציסלב מוטל על הכביש. "יצאתי מיד מהרכב ושאלתי עוברים ושבים מה קרה והם לא ידעו לענות לי. הרגשתי שאין דופק ואין נשימה והוא מחרחר והתחלתי לבצע עיסויים בדיוק כפי שאני מתרגלת מדיי שבוע בתכנית סימולציית ההחייאה בטיפול נמרץ ילדים בקפלן. פשוט שמעתי את קולו המהדהד של הרופא במהלך התרגול כיצד לבצע את קצב ההחייאה במדויק", היא מתארת בהתרגשות. "ביקשתי שיתקשרו בדחיפות למד"א והם המשיכו את ההחייאה עם מכשור רפואי והעבירו אותו ליחידה לטיפול נמרץ לב בקפלן".

דמיאנוב ויאצסלב אשתו אנטונינה והאחות המצילה איריס לישה

ד"ר אוסקר קרקוף, מנהל היחידה לטיפול נמרץ לב בקפלן, שקיבל את ויאציסלב להמשך טיפול מסר כי הוא הגיע במצב קריטי מסכן חיים לאחר שהחסיר דופק מספר דקות. "ההחייאה של האחות איריס לישה גרמה לחידוש פעולת הלב ואין ספק שהצילה את חייו. הוא הגיע מונשם ללא הכרה והוכנס באופן מידי לצנתור שאפשר חידוש זרימת הדם ללב. בהמשך הוא שב להכרה ונגמל באופן הדרגתי מהנשמה מלאכותית והוא מתאושש לאיטו", הוא תאר. ד"ר קרקוף הסביר כי לאחר מספר דקות מועט ללא דופק ללא נשימה נגרמת פגיעה מוחית בלתי הפיכה. "איריס פשוט היתה האדם הנכון במקום הנכון – והצילה אותו ממוות והוכיחה עד כמה חשוב לדעת לבצע החייאה באופן מקצועי ומדויק ".

ד"ר אלי שפירו, מנהל היחידה לטיפול נמרץ ילדים בקפלן, ייסד בחטיבת הילדים פרויקט מיוחד לתרגול החייאה שאומץ על פי מודל אמריקאי אותו עוברים רופאים ואחיות על בסיס קבוע אחת לשבוע באופן קבוע כבר למעלה משנתיים. "בכל שנה עוברים כ 500 (!) אנשי צוות תרגול החייאה על בסיס קבוע. המטרה היא לאמן את הצוותים הרפואיים והסיעודיים בהחייאות על בובה כדי שחלילה יגיעו לרגע האמת, כמו במקרה הזה, ויידעו בדיוק מה לעשות בבית החולים ומחוצה לו", הוא מסביר. "זהו האירוע הראשון מחוץ לבית החולים שאיש צוות מבצע החייאה מחוץ לבית החולים ואנו גאים מאוד בתוצאות".

"ויאצסלב אימן שנים רבות ספורטאים ברמה הגבוהה ביותר ברוסיה והוא עצמו מתאמן ושומר על כושר גופני",  אומרת אנטונינה אשתו. "חיפשו אותי מקפלן כדי לעדכן אותי על מצבו והגעתי מיד לטיפול נמרץ. אין מילים בפי להודות מכל הלב לאחות המדהימה איריס על ההחייאה באשדוד, לצוות מד"א ולצוות טיפול נמרץ לב בקפלן שהצילו את חייו!".

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך