התלות של אזרחי ישראל במכונית הפרטית והתחבורה הציבורית הנוכחית, גובים מדי יום חיי אדם, שעות עבודה יקרות, קרקעות שבמחסור ומיליארדי שקלים שיורדים לטמיון. כל אלה אינם גזירת גורל – גם אם הפתרון להם מתחיל בשינוי אישי ותרבותי, וגם אם הוא תלוי לא מעט בעידוד מצד הרשויות המקומיות. בשיתוף
TheMarker, תארח אשדוד את ועידת אשדוד לתחבורה 2017, במטרה לטפל בהשפעת היבטי התחבורה על הכלכלה והחברה, להשפיע על השיח הציבורי בישראל ולחתור לשינוי.
אשדוד כידוע החלה השנה בפרויקט משולב לשדרוג התחבורה הציבורית ולוויסות התחבורה הפרטית בעיר. העבודות שהחלו בנובמבר 2016 תימשכנה כ-19 חודשים ובסופן נקבל מערך תחבורתי משודרג המקצה נתיבים לתחבורה ציבורית ומנגיש את התחבורה הציבורית כך שתהיה זמינה, נוחה, מהירה ושווה לכל כיס. הפרויקט אליו נכנסה אשדוד הפך אותה לחלוצה גם בתחום זה, לאחר שזכתה בקול קורא של משרד התחבורה ובתקציב עתק ליישום הפרויקט.
מאז, ערים נוספות הצטרפו למיזמים שנועדו לשפר את השימוש בתחבורה ציבורית, בדיוק כמו שנעשה בערים גדולות בארצות המערב. תהליך זה, בשל הצפיפות הגוברת בערים וריבוי כלי הרכב העולים על הכבישים, ילך ויגבר ובסופו יקיף את כל ערי העולם. "ישראל לא יכולה להישאר מאחור. כבר היום אנו עדים לצפיפות בלתי נסבלת של כלי רכב ולנזקים סביבתיים, כלכליים ובריאותיים הנגרמים לאוכלוסייה" אומרים אנשי מקצוע ומבטיחים כי תרומת המיזמים הללו לשדרוג התחבורה הציבורית לא תסולא בפז והציבור ילמד להעריך אותם בעתיד.
באשדוד אומרים כי היא לא רק משדרגת את התחבורה הציבורית בעיר אלא גם מעלה למודעות ציבורית נושאים שיכולים לתרום לקידום חשיבה לאומית וביצוע חדשני של יוזמות בתחום שדרוג מערך התחבורה הציבורית וחיבורו לטכנולוגיות מתקדמות.
תכנית הועידה תהיה מעניינת במיוחד וישתתפו בה אישים מן השורה הראשונה מתחומי המשק והכלכלה, מקצועות ההנדסה והאדריכלות, עולם התחבורה, הבינוי והתשתיות, תחומי הכספים והתקציבים, מקבלי החלטות ומנהלים בכירים, יזמים ומרצים באקדמיה בארץ ומחו"ל.
להלן רשימה חלקית של המשתתפים בפאנלים, המרצים ונושאי הדברים בועידה: ד"ר יחיאל לסרי, ראש העיר אשדוד. אילן בן עדי, מנכ"ל עיריית אשדוד. ניסים פרץ, מנכ"ל נתיבי ישראל. תא"ל במיל' מאיר חן, מנהל הרשות הארצית לתחבורה ציבורית. מיטל להבי, סגנית ראש עיריית תל אביב-יפו, ממונה על תיק התחבורה, בינוי ותשתיות. יוסי דסקל, נשיא בומברדייר ישראל. אריאל נוימןResearch Scientist MIT Media Lab , שחר איילון, מנכ"ל רכבת ישראל. ליאת ארבל, חברת מועצת העיר קריית אונו, מחזיקה תיק תחבורה ופיתוח אזורי תעסוקה. אלעד צרפתי, משנה למנכ"ל מובילאיי. אודי אדירי, סגן הממונה על התקציבים בנושאי תשתיות במשרד האוצר. סיגל קפלן, פרופ"ח המחלקה לגיאוגרפיה האוניברסיטה העברית בירושלים. גיל יעקב, מנכ"ל 15 דקות ארגון צרכני תחבורה ציבורית. אדר' עירית סולסי, עירית ודרור אדריכלים אורבנים, ועד מנהל "מרחב -התנועה לעירוניות בישראל". פרופ' קרל מרטנס, מחבר הספר "צדק תחבורתי: עיצוב מערכות תחבורה הוגנות". גיל לייזר, מנכ"ל CAR2GO מקבוצת שגריר. אופיר קרני, מנכ"ל נהור CFO, קבוצת דן.
הועידה כאמור פתוחה לציבור אך היא מחייבת רישום מוקדם באתר הועידה. הבטיחו השתתפותכם, היכנסו והירשמו כאן.