גאווה: אשדוד מעשרת הערים המוביליות בגיוס למילואים

בזכות הנחישות והציונות: יעקב חזר לארץ לשרת בגולני, שי יהיה צנחן
צילום: דובר צה"ל

העיר הראשונה המובילה היא תל אביב, כך עולה מנתוני מערך כח האדם, הסקר נערך לרגל חודש ההוקרה למערך המילואים מפרסם אגף כוח אדם בצה"ל נתונים עדכניים, שמהם עולה כי רוב משרתי המילואים בשנת 2016, 37,156, הגיעו מתל אביב. מדובר ב-7% מסך משרתי המילואים. תל-אביב הייתה בצמרת משרתי המילואים גם בשנים קודמות.

העיר אשדוד ממוקמת במקום השמיני והמכובד, כשמספר התושבים המתגוררים בעיר שמשרתים במילואים הוא 13, 700.

הגיל הממוצע של משרתי המילואים הוא כיום 32.08, כאשר בסה"כ לאורך שנת 2016 בוצעו 2,078,660 ימי מילואים.

באגף כוח אדם בצה"ל אמרו כי סד"כ המילואים הוקטן השנה ב-20% בהתאם להתאמת מערך המילואים לצרכים החדשים של צה"ל. עוד ציינו כי בצה"ל ממשיכים לשפר יחד עם הביטוח הלאומי את הפיצוי שמקבלים עצמאים שמשרתים במילואים בגלל שרותם, ונכון לשנה הזו תוספת הפיצוי מסתמכת בכ-25%. בניגוד לעבר, חיילי המילואים כבר לא מקבלים צווים מודפסים בדואר וכיום הצו נשלח במייל דרך אתר האינטרנט של מערך המילואים.

עוד ציינו באכ"א כי הוחלט להכיר בשרות פיקודי במילואים כניסיון ניהולי לצורך קבלה לתפקיד בשירות המדינה. מבחינה סטטיסטית, באגף כוח אדם בצה"ל משרתים הכי הרבה חיילי מילואים (19%), כאשר פיקוד הצפון כולל 17% מכלל משרתי המילואים, פיקוד מרכז ופיקוד דרום 12% כ"א, פיקוד העורף 9% וחיל האוויר 8%.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך