הצגה ושמה "קרקס בית הדין"

קשה להבין את החלטת בית הדין של ההתאחדות לכדורגל לאפשר לבן רייכרט הפועל ת"א, לשחק מול הפועל אשקלון למרות שהיה צריך לעמוד לדין. טוב שלא הענישו את אשקלון על זה. # למה ההישארות בליגה של מ.ס אשדוד היא הישג # ורק רציתי להזכיר לכם מי אמר מה בעניין הפועל באר שבע
סידי

 תמכרו, תמכרו כרטיסים, תאמינו לחכם סידי, תמכרו כרטיסים. זו הופכת להיות "ההופעה הכי טובה בארץ", או נכון יותר "הקרקס" הכי גדול שהגיע לאחרונה לישראל. אני מתכוון לועדת המשמעת (עלאק בית דין) של ההתאחדות לכדורגל. אם יש לאנשיה מילה אחרת לתאר מה קרה בפרשת בן רייכרט, אז בבקשה נשמח להסבר.

תקציר העלילה. בן רייכרט מהפועל ת"א, היכה בגבו של חן עזריאל מאשדוד, במשחק בין שתי הקבוצות. השופט אלון יפת לא ראה, או לפחות אמר שלא ראה וההתאחדות החליטה להעמיד את רייכרט לדין, בועדת המשמעת שלה (ההגדרה הכי מדויקת לבית הדין של ההתאחדות). המשמעות, סכנה שיורחק מהמשחק הכי חשוב העונה של הפועל ת"א והפועל אשקלון, בשבת שעברה. קרב ישיר נגד הירידה. הפועל ביקשה לדחות את הדיון וההתאחדות הודיעה כי השחקן לא יישחק עד לדיון. המשמעות, אמור היה לחמיץ את המשחק בשבת שעברה מול אשקלון. הפועל ערערה לנשיאות בית הדין ..שהחליט שהוא יישחק. מבולבלים? גם אנחנו. קרקס במיטבו.

גם ככה ההרגשה של קבוצות התחתית והקבוצות בליגה בכלל היא, שעוזרים קצת, לכאורה, נו טוב לכאורה, להפועל ת"א. אבל זה כבר מוגזם. זה לא "לעשות פיפי בבריכה", ותסלחו לי על ההשוואה, זה לעשות "פיפי מהמקפצה"…ואל תסלחו להם מצידי. הצדק פה היה צריך לא רק להיעשות, אלא גם להראות.

אני לא יודע אם אשקלון נפגעה מכך או לא. אני גם לא יודע עד כמה בן רייכרט היה ההבדל בין הצלחה של הפועל ת"א או כישלונה ולהפך, הצלחה של אשקלון או כישלונה. זה בוודאי זה לא נקבע במשחק אחד. אבל עדיין, אין צדק אחד לאלו וצדק אחר לאלו. בעצם יש. ראו ערך מכבי יפו שהורדה על בעיות כספיות (ולקח לי ולחבריי להקימה מחדש בגריסה צנועה יותר אחרי 9 שנים), כשלאחרות דוגמת  נתניה, הפועל ת"א, רק הורידו נקודות. אגב הפועל ת"א יצרה מצב שחצי ליגה ואולי יותר, רוצה שהיא תרד. טוב לא טוב, זה המצב וזה באשמתה.

טוב שלא הענישו את אשקלון במשהו בכדי להגזים. נכון אני מגזים. אבל לנוכח מה שהולך בבית הדין של ההתאחדות לכדורגל, אי אפשר לדעת…הליגה טרם נסתיימה עוד אפשר להעניש את אשקלון באיזו אשמה הזויה..ולהוריד לה את מספר הנקודות שיספיקו להפועל ת"א..להישאר. לכאורה…

 ההצגה הכי טובה בעיר

 לא, אני לא מגזים. מה שהיה בשבת שעברה, במשחק מול הפועל ת"א, שהגיעה לאשדוד ונוצחה 2:0, היה ללא ספק הצגה. אני גם לא אגזים ואוסיף – השיג.

רגע לפני שתגידו לי שאני מכור. אני רוצה להסביר. בעצם תראו מה קורה בתחתית, זה ההסבר הכי טוב שאני יכול לנפק. מ.ס אשדוד, במו רגליה, לאחר הניצחון 3 מחזורים לסיום, על הפועל ת"א, 0:2, קבעה שהיא נשארת בליגה ונמנעה מהסתבכות סטייל עונת הירידה. או ש"התקפי לב", סטייל כפ"ס, הפועל ת"א ואשקלון..ושיהיו בריאים כולם..כמה שאפשר במתח הזה.

תראו, כשקבוצה עולה מהליגה הלאומית, המטרה שלה היא קודם כל לא לחזור לשם, קודם כל להישאר בליגת העל. קבוצה שעלתה מהלאומית, משלמת בדרך כלל את "שכר הלימוד" בעונה הראשונה שלה. לפעמים "שכר הלימוד" יקר מידי ויורדים ליגה. אגב סטטיסטית אחת משתי היורדות בדרך כלל חוזרת ללאומית. זה לא קרה העונה לאשדוד – זה הישג בעיניי. הישג לשנה זו. בשנה הבאה, המטרה צריכה להיות עליית מדרגה.

אבל זו גם הדרך שזה נעשה. אשדוד היא קבוצת ההגנה השלישית בליגה, לאחר האלופה באר שבע וסגניתה, מכבי ת"א. זה הישג שאף קבוצת תחתית, לא הצליחה להגיע אליו, זמן רב, אולי לעולם (לא סגור על זה..אז אולי…אבל מה אכפת לכם. נגיד לעולם). זה אומר שהקבוצה בוודאי מבחינה הגנתית שיחקה כמו קבוצת צמרת. אם היא תתקן את מה שזקוק לתיקון בחלק הקדמי, הרי שבעונה הבאה היא תבטיח את מקומה בליגה הרבה לפני סיום העונה…יודעים למה? כי היא תשחק בפלייאוף העליון.

אל תאמינו. אבל תרשמו לעצמכם.  מילה של חכם סידי היא וואחד מילה!

 

ההצגה הכי טובה בארץ

ואם במילה של חכם סידי ובהצגות עסקינן, אז הנה לכם עוד קצת מזה. כן כן אני מתכוון הפעם להפועל באר שבע, האלופה בפעם השנייה ששיחקה את הכדורגל הכי יפה בארץ ולפעמים גם באירופה.

ומי?מי ? מי? אמר שהיא תיקח את האליפות? אין צורך לפשפש בזיכרונכם. אני…אני אמרתי ולפני יותר מ-4 חודשים. היו לכך סיבות שעכשיו הפכו לעובדות.

שני דברים היו לצידה של באר שבע. הכדורגל וההיסטוריה. נתחיל בכדורגל. באר שבע עם סגל מגוון, צעיר, על כל תפקיד כמה שחקנים, איפה שהיא צריכה להתחזק היא התחזקה עם מחשבה קדימה ופגעה בול, המאמן בכר כמובן פגע, כמעט בכל עמדה. מכבי ת"א, יריבתה, מנגד, לא התחזקה כמעט, שיחקה עם אותם שחקנים כמה שנים, עם גיל ממוצע מאוד מבוגר |(לא שזה רע, אבל צריך מגוון. ראו ברדה בבאר שבע ונניח מיכאל אוחנה), היא לא פגעה בזרים שלה והמחיר היה הפסד האליפות בפעם השנייה.

אבל יותר מזה. רק היה נראה כי היא מצמצמת פערים מבאר שבע. באר שבע פשוט שיחקה גם בבליגה וגם באירופה שם היא הצליחה בגדול (32 האחרונות באירופה!!) והייתה עייפה ופצועה. לאחר שהודחה מאירופה, היא התחזקה השתפרה ולא הותירה סיכוי למכבי ת"א. זה היה ברור.

אבל כאן נכנס הקטע ההיסטורי ומי כמוני מורה להיסטוריה (מה שכחתם?), מאמין בה. באר שבע זכתה לפני 40 שנים באליפות. גם אז היא זכתה שנה אחר שנה. עכשיו היא שחזרה  את זה, בסגנון "רבותיי ההיסטוריה חוזרת". ברגע שההיסטוריה עמדה לצידה, ידעתי ואמרתי שהאליפות שלה.

אגב, אם נמשיך את הקו ההיסטורי, מאז האליפות השנייה ברציפות בעבר, עברו אחר כך 40 שנים. אם ההיסטוריה חזרה לטובת באר שבע..רק שהיא לא תחזור גם….לרעתה…

טוב, נצטרך לחכות עוד ארבעים שנה ולגלות..או אולי כבר בשנה הבאה….ההרגשה שלי…שההיסטוריה במקרה הזה…טוב נשאיר את זה לעונה הבאה…

וחכם סידי אומר: "איפה שלא רוצים אתכם…הרווח הוא שלכם"….

 

 

 

 

 

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך