"אם ש' הפך לעד מדינה, הפשע בישראל נגמר"

ש' מאשדוד היה אחד העבריינים האכזריים במדינה, יד ימינו של ראש ארגון הפשיעה יצחק אברג'ל. עכשיו הוא "פותח" סודות על רציחות, חיסולים והטמנת מטעני חבלה

ארגוני הפשיעה בישראל, שבעבר היו מודל להערצה בקרב צעירים שרצו להיות יצחק אברג'ל הבא, ספגו בשנתיים האחרונות מהלומות כואבות, שעשויות למוטט את הארגונים הללו. זה קרה בזכות שני דברים מרכזיים: משטרה שהפכה למפלצת חיובית, כזו שעובדת בשיטות הכי מתקדמות בעולם, וסוגרת על ראשי הארגונים 24 שעות ביממה. וגם בזכות העובדה שמחסום הפחד סביב שתי המילים "עד מדינה" כבר לא קיים, והמשטרה מצליחה לגייס על בסיס יומי עבריינים כבדים ש"פותחים" את הפה לא נגד דגי רקק לא נחשבים, אלא נגד הכרישים, ראשי הארגונים שצפויים לשבת מאחורי הסורגים את שארית חייהם.

בעבר המושג "עד מדינה" היה מלחיץ ולא אופנתי, ומי שהעז לפתוח את הפה גם על דברים שוליים, ידע שימיו ספורים. היום המשטרה מעניקה יריעת ביטחון בלתי נגמרת לעדים החדשים, עם כסף גדול, מעבר מגורים מעבר לים ועוד שורה של הטבות שמשכנעות חיש מהר את אלה שעוד מהססים. כפועל יוצא עשרות עבריינים בכירים גוייסו בשנה האחרונה כעדי מדינה, בעיקר בתיק 512, שעשוי למוטט את רוב ארגוני הפשיעה בארץ.

אחד מעדי המדינה המרכזיים הוא ש' מאשדוד, שבעבר היה שם שמעורר אימה בקרב העבריינים בארץ, והיום חצה את הקווים וסיפק למשטרה את הפרטים הכי חשובים בתיק 512. ש' היה יד ימינו של יצחק אברג'ל, אחד מהבודדים שישב לצד הבוס בהחלטות הכי חשובות של ארגון הפשיעה שהיה הגדול בארץ. ש' הוא מהעבריינים של פעם, כאלה עם כבוד ועם קודים של עולם הפשע. איש לא האמין שדווקא הוא יהיה המסמר האחרון שננעץ בארגון הפשיעה של משפחת אברג'ל. אנשים מעולם הפשע שמכירים היטב את ש' אמרו כי "אם הוא הפך לעד המדינה, נגמר העולם, כבר אין טעם להיות פושע במדינה הזו".

ש' היה שותף למעשים פליליים חמורים של רציחות, חיסולים, הטמנת מטעני חבלה ועוד. יחד איתו פעלו כמה חברים נוספים מאשדוד שהיו "החבורה האשדודית" בארגון של אברג'ל. למרות שהפך לעד מדינה, ש' צפוי לשבת כ-10 שנים בכלא לנוכח העבירות החמורות שביצע. אם לא היה חותם על עסקה עם המשטרה, ש' היה צפוי להתמודד עם שלושה מאסרי עולם, מאחר ויש ראיות ברורות נגדו מצד 6 עדי מדינה אחרים. הוא העד האחרון שחתם, והראשון שיעלה לדוכן העדים בתיק 512. זה היה אמור להיות בראשון האחרון, אך מאחר והצדדים מנהלים מגעים להסדר טיעון, העדות שלו תתעכב במספר שבועות. במשטרה רוצים לסיים עם העדות שלו כמה שיותר מהר, מאחר ומדובר בעד הכי מרכזי מבחינתם, כזה שסוגר את הקצוות שעוד היו פתוחים.

הכתב הפלילי המוערך אמיר זוהר מאתר "פוסטה", פרסם בסוף השבוע האחרון כתבה מדהימה על הלחץ שהפעילו שני חוקרים בימ"ר ת"א על ש', כדי שיהפוך לעד מדינה. הכתבה שופכת אור על שיטת העבודה של המשטרה ועל העובדה שעבריינים כבר לא מפחדים לחצות את הקווים.

ש' התחיל עם המשפט: "אני חף מפשע"
בתביעה, בראשות עו"ד ניסים מירום, יודעים היטב כי ש' גוייס לשמש עד מדינה ברגע האחרון רק משום שהוא הראה לחוקרים יכולת להפליל לכאורה בשני תיקי רצח את מוטי חסין, האיש שכמה חודשים קודם לכן הזדכה מתיק רצח אבי דוד, אשר נחקר על ידי ימ"ר תל אביב, היחידה המובילה והדומיננטית גם של פרשה 512. אחרי שהחוקרים קיבלו את זה, העדות של העבריין האשדודי, אשר מתואר בגיליונות המודיעין כמוציא והמביא של הבוס הגדול באותם ימים, הפכה במהירות לעדות הכי משמעותית של הפרקליטות נגד יצחק אברג'ל ישירות ושאר הנאשמים, וככה זה קרה. החוקרים אשר יצאו לדרך עם שני עדי מדינה, הנתנייתי והחיפאי, גייסו במהלך החקירה הדרמטית אשר נוהלה כמו מבצע פסיכולוגי תקשורתי צמוד, עוד ארבעה עדי מדינה אשר נבהלו מגודל המעמד, בדיוק כפי שהחוקרים תכננו: התל אביבי, יצרן המטענים ובנו, והרוסי (בתיק ריקו שירזי). 14 ביוני 2015, שעה 12:55 בצהריים, חדר החקירות במטה המבצעים המיוחד של פרשה 512. מוביל החקירה, רפ"ק יוני חג'ג', והחוקר עוזי שיבס, נפגשים עם ש', אשר סמוך ליום ה-30 למעצר עמד בסירובו לשתף פעולה ושמר על זכות השתיקה. את החקירה פתח החוקר שיבס בדברים נוקבים אשר בתוך זמן קצר יהממו את ש' בנחרצותם. המונולוג הדרמטי של שיבס צורב בתודעה של כל אדם הנחשף אליו, הריהו לפניכם בקיצורים הכרחיים, כפי שאמיר זוהר פרסם באתר "פוסטה".

החוקר עוזי שיבס: "אני עומד לחקור אותך בחשד לקשירת קשר לביצוע פשע, חברות בארגון פשיעה, רצח וניסיון רצח, סחר והחזקת אמל"ח. ניכר שבין השנים 2003 ל-2006 היית חבר בארגון הפשיעה בראשות יצחק אברג'ל. לשם קידום מטרות הארגון קשרת קשר לרצוח את זאב רוזנשטיין. כמו כן אתה חשוד במעורבות בעבירות סמים, מסים והלבנת הון במסגרת הארגון בארץ ובעולם. אינך חייב לומר דבר אולם כל אשר תאמר עשוי לשמש כראיה נגדך… מה יש לך להגיד על החשדות אדון ש'".

"בן אדם כמוך צריך ללכת לכלא לכל החיים"
החוקר שיבס: "אז זהו, שאתה לא. אחי מה זה חף מפשע, כבר שלושה עדי מדינה מדברים עליך. אחד שהוא יודע שאתה איש המבצעים, שאתה הקמב"צ של הפיגוע ביהודה הלוי. אחד שראה בפגישה שנסגרה (בבלגיה), ששמה נסגרו הדברים ויצחק אברג'ל ביקש כסף מאנשים לגבי הרצח של רוזנשטיין. ועוד אחד שהיה באותה פגישה שראה אותך שם ונפגש איתך בבריסל (עד המדינה התל אביבי), ויצחק אמר לו בנוכחותך לתת לך כסף בשביל לבצע את הרצח ביהודה הלוי, ועוד אחרי זה פגש אותך בארץ ונתן לך 60 אלף דולר… חף מפשע אתה לא, אחי. אתה שלחת את ז'וז'ו לקחת את המטען מאצל המהנדס (עד מדינה), אתה היית בפגישה בבריסל ושמה סגרת עם יצחק אברג'ל לגבי כל הנושא של הפיגוע, איפה מגיע, מה מגיע, כל הנושא של הצ'יינג', ואיפה אתם רוצים לעשות את הרצח… לאחר שחזרתם לארץ הגעת לבית קפה 'מאפיית הכהנים' ברחוב יגאל אלון בתל אביב יחד עם שלומי וזאנה, שהוא כבר לא בחיים, ושם פגשתם את עד המדינה התל אביבי שנתן לך 60 אלף דולר בשביל להרים את הפרויקט, הרצח ביהודה הלוי.

כל זה כשאתה משתמש בטלפונים שהם לא שלך, שותף עסקי שלך השכיר על שמו דירה באשדוד והדירה הזו שמשה אותך ואת החיילים שלך. משם יצאתם למבצע ולתצפיות ביהודה הלוי, ומאשדוד לתל אביב אתם סוגרים את הטלפונים שלכם. עוד משהו מוזר, אתה ב-20 לחודש (נובמבר 2003), ביום שחזרת מהפגישה בבריסל עם אברג'ל וכל החברים שלך, שזה אבי רוחן, ישראל אוזיפה, יורם אלעל, עקה, אתה חזרת ואמרת שיצחק אמר לך ממי תקבל את הכסף, ואתה הלכת למהנדס באותו יום של ה-20 לחודש, להזכיר לך המהנדס הוא זה שבנה את המטענים. שוטרים מצאו אותך שם ב-20 לחודש.

ב-24 לחודש אתה שולח את ז'וז'ו מאשדוד למהנדס, בגשר ההלכה רואים אותו מגיע למהנדס ולוקח את המטען תוך כדי שהוא מדבר איתך בטלפון וחוזר לדירה באשדוד… ב-3 לדצמבר, אתה נפגש עם עד המדינה התל אביבי במאפיית הכהנים ברחוב יגאל אלון, היית ברכב שרשום על שם השותף העסקי שלך, וישב איתך ברכב שלומי וזאנה, אבל מה לעשות שהמשטרה בודקת אתכם גם שם, כי שלומי וזאנה היה דרוש לחקירה? ההפתעות עוד לא נגמרו, לא נגמרה המסיבה אחי, אנחנו עדיין לא בשיא, ואתה לא חף מפשע, גם אם תגיד חף מפשע מפה ועד לונדון…. החלק שלך מאוד גדול, אתה היית בפגישות, איתרת את המקום, עשית תצפיות, שלחת אנשים לעשות תצפיות על רוזנשטיין, ידעת שהוא מגיע לצ'יינג' כמעט כל יום, אתה הלכת ודיווחת ליצחק אברג'ל ואמרת לו כמה כסף צריך, שכרת דירה, הבאת רכבים לא שלך, הלכת לבנאדם שבנה את המטענים בשביל לקחת מטען, אתה גם הבאת לו את הלבנות… איך אני איתך אדון ש'? אחרי ששמתם את המטען בפעם הראשונה ביהודה הלוי פתאום נגמרה הסוללה, הייתם צריכים סוללה יותר גדולה אחי, אז החזרתם את המטען, ז'וז'ו החזיר את המטען ואז שמתם בטרייה יותר גדולה, אה? וואללה, איזה חף מפשע אתה? אין ראיה בתיק שלא מדברת עליך. אין עד מדינה שלא מדבר עליך. עלק חף מפשע. מצחיק. אתה הכל אתה, איפה שאנחנו שמים את היד מוצאים אותך, אתה הבאת הכל חוץ מדבר אחד, השלטים, את זה ג' הביא לך… האנשים שלך הם שביצעו את הרצח, זה האנשים שלך, זה מה שנקרא הכנופייה הדרומית ואתה ראש הכנופייה… אבל אתה אחי, תסלח לי, לא היית חכם, ואתה ממשיך לא להיות חכם, אבל תמשיך ככה. תודה לאל שאנחנו במצב של היום, כי בן אדם כמוך צריך ללכת לכלא לכל החיים שלו. כל אחד אוכל את הדייסה שהוא מבשל לעצמו, ואת זה אתה בישלת לעצמך אדון ש'… לאט לאט ועל אש קטנה, אז בבקשה גם תאכל אותה. תודה לאל אחי שאנחנו נמצאים פה עכשיו. ז'וז'ו, שני אנשים מספרים בחקירה שראו אותו ראו אותו לוקח מהמהנדס מטען… לא סתם מטען, זה שהתפוצץ ביהודה הלוי, איך אני איתך? עליו יש רק שני עדי מדינה, אתה יש עליך שלושה, והיד עוד נטויה. חוץ מהם יש ראיות…

עצרו אותך (בדיקה אקראית ברחוב) ליד הבית של המהנדס, וליד מאפיית הכהנים, ויש עוד הרבה, אחד משלים את השני. אז זה שקרן וזה שקרן וזה שקרן, כולם שקרנים ורק אתה חף מפשע? אתה חושב שבתי משפט מטומטמים אחי? השופטים הם אנשים והם בני אדם, אבל הם מאוד חכמים. לא יכול להיות שלושה וארבעה אנשים רוצים להעליל עליך עלילות… אחד אולי, שניים אולי, שלישי משקר, רביעי לא יודע מה, חמישי, ראיות, עוד ראיות, מה נסגר איתך? אתה יושב פה ושותק, הכי טוב אחי זה שאתה שותק, זה אומר שהם צודקים… זה המצב שלך אחי, מבחינתי יש אלוהים למעלה, נעשה לך עוד חקירה או שתיים, ומחר אתה לא הולך הביתה… אתה כבר מפנים שזה הולך להיות פה כתב אישום… לא נעים, וואלה אני לא מקנא בך, אני לא מאחל לאף אחד להיות במצב שלך חוץ מאשר לרוצחים… אני רוצה שתיכנס לכלא לכמה שיותר זמן, זה התפקיד שלנו, בשביל זה אנחנו כאן אחי, בשביל זה החלטנו להתגייס למשטרה, בשביל להכניס אנשים כמוך לכלא, להביא אותם למצב הזה שאתה נמצא בו עכשיו. זה האמונה שלי".

"אתה רצחת שלושה אנשים, פצעת 40 אנשים"
החוקר עוזי שיבס המשיך להמם את ש': "בחיים שלי לא הייתי במצב של רוצח עם כזאת כמות של ראיות שיש עליו, שכל ראיה סוגרת עליו מכיוון אחר, אין אחי, אין דברים כאלה, ואני לא אומר את זה בשביל להשוויץ, או רושם או לשכנע אותך, אנחנו לא שם, אתה רואה, עוד עד מדינה, ועוד עד מדינה, ועוד עד מדינה… אתה בנאדם לא טיפש ולא פראייר, הרבה שנים חמקת מהרשויות, המון שנים, אבל לא נדבר עכשיו על הלבנת הון וכל מיני, חמקת הרבה שנים מרשויות החוק, ומאחר שאתה לא טיפש ולא פראייר, אתה יודע לנתח גם את הסיטואציה הנוכחית בול. אתה פשוט מקווה שהעד מדינה הבא יהיה פחות, שלא יקשור אותך, אבל וואלה אחי, יש לך טעות ברמות שאתה לא מתאר לעצמך… וכל פעם אנחנו מביאים לך מכה היא יותר קשה, זה לא הולך מהקשה לקל, זה מתחיל מהקל ולאט לאט עולה, האחרון שהבאנו הכי קשה, איך אני איתך? זה מה שנקרא חקירה הטחה, מהקל לכבד, ואין מה לעשות, זה קשה, כואב, מאוד מסכל שאתה מבין שכל העולם שלך נחרב, שהסוד שלך נחשף, זה הכי קשה בעולם… ואני לא מדבר איתך כאן על איזה עסקת סמים, לא הבאתי אותך בתיק סוכן שקנה ממך חמש פעמים קריסטל, לא אחי, אנחנו מדברים פה על תיק רצח, ולא רצח של עבריין, זה רצח של שלושה אנשים, זה פיגוע פלילי, לא היה דבר כזה בתולדות מדינת ישראל… מחבלים מקבלים מאסר עולם על כל מישהו שמת ועוד על ניסיונות רצח של מי שנפצעו…

אתה רצחת שלושה אנשים, פצעת 40 אנשים, אתה חבר בארגון פשיעה, סחרת בסמים, ביצעת הלבנת הון, כל מה שארגון טרור עושה אתה עשית… בשביל האינטרסים של הארגון שלך ושל ראש הארגון שלך אתה הלכת יותר מדי רחוק. יכולת להגיד שלא עושים דברים כאלה… יש עבריין שרוצה להתנכל לו, לפגוע בו, אין בעיה, לא שזה טוב חס ולחלילה, אבל לא הולכים יותר מדי רחוק… אנחנו חיים את העולם הזה, אבל אתה והחברים שלך הלכתם יותר מדי רחוק, זה היה מגעיל, לא עושים דברים כאלה, לכן המדינה ורשויות החוק לא ירשו שהתיק הזה לא ייסגר… השקענו את רוב המאמצים, את המוחות הכי טובים, את הכסף הכי גדול.. בשביל להביא את הרוצחים של יהודה הלוי לכלא, ותודה לאל זה קורה. נגמר. אתה הולך לכלא לא לבד, בוא נתחיל מלמעלה, יצחק אברג'ל, מאיר אברג'ל, אבי רוחן, ישראל אוזיפה, עקה, עד המדינה התל אביבי גם הולך לכלא למרות שהוא עד מדינה… את יניב בן סימון גם נביא (שוהה בדרום אפריקה), תהיה בטוח שנביא אותו, הוא בן אדם רע, רע מאוד. נביא את כולכם מלמעלה למטה, עד האחרון, האחרון האחרון…. זה מה שרצית? תראה לאן הגעת אחי? כל הכסף לא שווה יום אחד במעצר בלי האישה והילדים. אבל מגיע לך אחי לשבת בכלא כל החיים שלך, אתה כל כולך מכף רגל ועד ראש בתוך הרצח הזה, אי אפשר לרחם עליך, היית כל כך רע. זהו, נגמר הסיפור שלכם, נגמר המשחק, אין מה לעשות, אנחנו מדינה מאוד חזקה ומשטרה מאוד חזקה. אנחנו מקווים שבית משפט ימצה איתכם את הדין וישלח אתכם לשנים ארוכות בכלא, אתם אנשים מאוד רעים. חשבתם שזהו אחי, ששכחנו אתכם, וואלה לא אחי, יש לכם טעות, דבר כזה לא נשכח ולא נסלח".

ש' "נגנב"
בשלב הזה דואג המתמלל של פרוטוקול החקירה להכניס הערה לפי משתררת בחדר החקירות שתיקה ארוכה מאוד. נראה כי המונולוג הארוך והמפורט של החוקר שיבס הקפיא את דמו של הנחקר השותק, ואת הסיטואציה מנצל בצורה מיטבית מנהל החקירה, רפ"ק יוני חג'ג'. קצין התשאול לשעבר של ימ"ר תל אביב מתחיל למנות את עדי המדינה נגד ש', ובמיוחד את הדברים הקשים שהם מייחסים לו. ש' ממשיך להכחיש ולסנן מילים, "שקר, שקרים, שקרנים, שקרן שקרן", גם כאשר לחדר נכנס מהנדס המטענים, אסיר משוחרר ועבריין ותיק משכונת גבעת עמל, אשר מטיח בו את כל האמת שלו על הכנת המטען. המהנדס מדבר בהנחיית החוקר יוני חג'ג' על שיחות טלפון עם ש', על הפגישה בצומת הקאנטרי (גלילות), בה הזמינו ממנו ש' ו-ג' את הכנת המטען לפי דרישה שהוא קיבל מיצחק אברג'ל ויניב בן סימון הבת ימי שנמלט לדרום אפריקה, על חומרי העבודה והשלטים שהוא ביקש מהם, על מסירת המטען לשליח ז'וז'ו באמצעות הנאשם שמעון סבח (מתיק רצח מרגריטה לאוטין), על התמיכה הטכנית שהוא נתן לחבורה מאשדוד, החלפת הבטרייה כדי להאריך את זמן ההשהיה של המטען אשר הוטמן בצ'יינג' ולא פעל בפעם הראשונה.

"מה שאתה עושה עכשיו זה אתה משקר במצח נחושה", מטיח ש' בעד הזקן, "אתה לא מתבייש? אני בגיל של הבן שלך ואתה הולך לקבור אותי, על מה אתה קובר אותי?". המהנדס, אסיר מנדטורי שריצה למעלה מ-10 שנות מאסר, לא מתבלבל ואומר לש' בקור רוח: "אני, החיים שלי נקברו, אני מספר בדיוק מה שהיה".

ש': "אבל מה אתה בא עלי, חסר אנשים? לפחות אם אתה יודע משהו, תספר אמיתי… אתה שקרן, שקרן, שקרן… אתה בשביל להציל את החיים שלך…".

עכשיו מתערב חג'ג' בשיחה, "יש לך סכסוך איתו ש'? זה הבן אדם הרביעי שיושב פה מולך. עברנו את החיפאי, את הנתנייתי, את התל אביבי, עכשיו אנחנו עוברים את המהנדס, מה אחי, כולם באים לקבור אותך? איזה קטע, ולכולם יש אותו סיפור, שאתה חבר בארגון אברג'ל.. אחי, עכשיו זה להיות או לחדול, ואתה כרגע בלחדול, נגמרו לך החיים, אתה מבין שאי אפשר לצאת משם. אחד אחרי השני הכנסנו אליך, עשינו לך מצעד של עדי מדינה, כל אחד חיבר אותך יותר, יש פה שלושה חפים מפשע שנהרגו ושלושה מאסרי עולם עם כל המשמעויות. אמרתי לך על היום הראשון, אבל אתה אמרת לי – אל תבלבל לי את הביצים, 'תחזיר אותי לתא ותפגוש אותי בכתב אישום'. עכשיו אני שם. זה השלב שאני מרים ידיים. ניצחתי".

חג'ג' מבקש להישאר לבד עם ש' ומשחרר לו מונולוג סחבקי משלו על הראיות בתיק ועל האפשרויות שלו בדקה ה-90. "הם יעלו להעיד אחד אחרי השני ואתה תורשע ותלך לשלושה מאסרי עולם, אף אחד לא יקצר לך את העונש… אחי, יש שני אנשים שקושרים אותך לסיפור פה של ביצוע המטען, ושני אנשים שקושרים אותך לפגישה בחוץ לארץ שבה תוכנן הכל, איך אתה רוצה לצאת מזה? לא טעינו בשנת 2004 כאשר חשדנו בכם, רק שעכשיו יש לנו ארבעה עדי מדינה על הראש שלכם".

זה הרגע בו ש' נשבר לראשונה, הוא נצמד לחוקר חג'ג' ולוחש לו, "בוא נצא בחוץ", אל מחוץ לטווח לכאורה של ההקלטה המצולמת בחדר החקירות. חג'ג', לא פראיייר, אומר לו: "אין בעיה נצא בחוץ, ואני גם אתן לך לראות את אשתך, אבל שתדע לך שהעניין ביהודה הלוי כבר לא מעניין אותי, אני כבר לא צריך אותך שם". אחרי השיחה מחוץ לחדר החקירות ש' מבקש להיפגש עם הסנגור שלו, אבל חג'ג' מבהיר לו, תוך שהוא נזהר לא לפגוע בזכות ההיוועצות של החשוד, כי מפגש עם סנגור בקשר לנכונות לשתף פעולה עשוי לגרום להתפטרות הסנגור ולחשוף אותו, ומציע לו להיוועץ קודם כל עם אשתו. "אתה ילד גדול והבחירה היא שלך, אני לא יכול להחליט בשבילך, אבל תאמין לי, אין דרך חזרה. אתה אמרת בעצמך שקברו אותך, כשנמצאים במצב כזה מרימים דגל לבן ומבקשים עזרה".

ש' הופך לעד מדינה
אחרי הפסקה חג'ג' וש' חוזרים לחדר החקירות כדי לגבות עדות שבה ש' נדרש לומר לראשונה מה יש לו להציע למשטרה ולפרקליטות, כדי לקבל מעמד של עד מדינה, מעמד שרק הפרקליטות רשאית לאשר, ורק לאחר קבלת אישור הפרקליטות ייגבו ממנו חוקרי המשטרה את העדויות המפורטות. "יש לי ארבעה ילדים, ואתה יודע באיזה נפשות מדובר כאן", אומר לו ש' בקול מרוסק ומזכיר לו כי בעבר אפילו "מהימ"ר באו להזהיר אותי כמה פעמים שרוצים לפרק אותי… אז עכשיו הם בכלל יהרגו לי את הילדים, אני יותר דואג לילדים מאשר לעצמי… אם יידעו שאני דיברתי איתך הם יפרקו לי את הילדים, זה יהיה על המצפון שלך יוני".

חג'ג', ברצינות הצינית המפורסמת שלו, מביע הזדהות מוחצנת עם הנחקר שלו. "אני יודע שאנחנו… על החיים שלך, וגם אני דואג לילדים שלך יותר מאשר לך", הוא מסביר לו. "גם לי יש ארבעה ילדים אבל אני לא צריך שום דבר על המצפון שלי, זה עבודה… יש לי אחריות הכי בסיסית על הילדים שלך, אחריות של שוטר שלא ייפגעו אנשים חפים מפשע, ועל אחת כמה וכמה אם אתה עושה צעד כזה… אם הם יפגעו בהם אף אחד לא ידבר איתי לעולם. אתה הולך לבית סוהר אבל אם אתה רוצה לדבר, זה הצ'אנס", אומר חג'ג' לש' ומקפיד להטיל את האחריות להחלטה הסופית אם לגייס אותו, ותמורת מה, על הפרקליטות. "אתה קודם תדבר איתי ברמה הכללית על כל האנשים והאירועים שאתה יכול לחשוף באופן ישיר, לא על בסיס שמועות, לא דברים שקראת בעיתון ובאינטרנט, ואני אציג את זה לפרקליט המחוז שהוא יחליט. אם לא יסתדר, כל מה שתספר לי עכשיו לא ישמש אותי וייכנס לכספת לעולמים".

עכשיו מתחיל ש' לספר את עיקרי הדברים על רצח דוד ביטון (דאידונה), על הכיפה אדומה של מוטי חסין שבילה עם המנוח ויצא איתו מהמועדון הישר לזרועות רוצחיו שחיכו לו, ביניהם עבריין אשדודי מוכר שנרצח לפני מספר שנים מתחת לביתו באשדוד וכן אדם נוסף. שניהם אינם יכולים לתמוך בגרסתו, אחד כאמור נרצח ואילו השני נותר אלמוני לכאורה, אולם ש' מעיד כי הוא זה שהביא את העבריין האשדודי שנרצח לזירת הרצח כנהג המילוט. כאשר החוקר שואל למה דאידונה נרצח, ש' משיב "בשביל יצחק אולי", מה שמקפיץ את חג'ג', שגוער בו, "בלי אולי, אתה יודע את זה?", וש' ממהר ליישר קו: "כן, אני יודע".

חג'ג': או קיי, מה עוד, בנקודות.

ש': "מריקו קרא לי לבית של מאיר אברג'ל והם אמרו לי שזאביק צריך להגיע לצ'יינג".

חג'ג': מי היה מעורב בביצוע הפיצוץ בצ'יינג'?

ש': "היה צוות של ארבעה, כואב לי לדבר עליו… ז'וז'ו… הוא רק הלך להביא את המטען".

חג'ג': טוב.. מה היה בפגישה בבריסל.

ש' (נאנח): "זה קשה לי… זה היה בבית של ישראל (אוזיפה). היינו אני, יצחק, יורם (אלעל)… דיברנו מתי עושים את זאביק, מתי מפרקים אותו".

חג'ג': ואת אהרון אבו חמרה, גיסו של רוזנשטיין, מי עשה?

ש': "יניב בן סימון ארגן את הפירוק שלו… בשביל יצחק".

חג'ג': ופרי יחזקאל, מי רצח אותו?

ש': "מוכר לי השם, מצלצל לי, אבל לא יודע" (בעדויות נוספות הוא כבר הודה במעורבות ברצח עם אחרים).

חג'ג': ודני הרוש?

ש': "זה מישהו מיבנה, פירקו אותו, אני לא הייתי קשור".

חג'ג': ופליקס אבוטבול בפראג, מי?

ש': "זה יניב בן סימון ועמית טייב… פליקס דאג לפרק את יעקב אברג'ל, אז הם הלכו לפרק את פליקס… עמית לא עושה שום דבר בלי יצחק… שמעתי אותם, כשהם חזרו… הסתלבטו על האופניים (פליקס אבוטבול נרצח על ידי רוכב אופניים ברחבת הכניסה לקזינו רויאל שלו בפראג)… יצחק שלח אותם, והם אמרו שהם זרקו את האופניים ופחדו שיש עליהם טביעות אצבע".

חג'ג': ומוטי חסין, חוץ מדיידונה?

ש': "הוא אמר לי שהוא צריך לעשות את אבי דוד, נפגשתי איתו בארץ… מוטי זה איש של יצחק והתפקיד שלו זה לדאוג לכל הפירוקים… מוטי ידע שהולכים לפרק את זאביק אבל הוא לא ידע מה מו מי".
השניים ממשיכים לדבר על עוד ועוד שמות של עבריינים בכירים וזוטרים, ולקראת סיום השיחה כאשר חג'ג' מתכונן לצאת מהחדר בדרך לפרקליטות, ש' פונה אליו, "תראה, אני הולך להעיד על אנשים שהייתי אוכל איתם מאותה צלחת, זה מטורף… אני לא האמנתי שבגיל 42 אני אעשה דבר כזה איתם…".
חג'ג': "נכון אחי, זה מטורף".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך