חשיפה: 2 קבלנים הגיעו להסדרי טיעון בפרשת השחיתות הגדולה

זמן קצר לאחר שהפרקליטות הגישה כתבי אישום נגד 21 נאשמים בפרשת השחיתות הגדולה בתולדות העיר אשדוד, שני קבלנים גדולים ומוכרים הקדימו את כולם וצפויים לחתום על הסדרי טיעון. קבלן אחד כנראה ישלם קנס בגובה של 7 מיליון שקל ויבצע עבודות שירות במשך 6 חודשים. קבלן שני ישלם "רק" 3 וחצי מיליון שקל ויבצע אף הוא עבודות שירות. מסתמן: קבלנים אחרים יחתמו בקרוב על הסדרי טיעון
חשיפה: 2 קבלנים הגיעו להסדרי טיעון בפרשת השחיתות הגדולה
צילום: פלא 90

הכתובת הייתה על הקיר: שבועות אחדים לאחר שהפרקליטות הגישה כתבי אישום חמורים נגד 21 דמויות בכירות באשדוד, בפרשת השחיתות הגדולה שידעה העיר, שני קבלנים גדולים ומוכרים קרובים לחתום על הסדרי טיעון עם נציגי הפרקליטות. ההערכה היא שקבלנים נוספים יחתמו על הסדרים דומים בשבועות הקרובים, ומשא ומתן מתקדם מתנהל בין הצדדים.

עסקת הטיעון הראשונה כבר גובשה וקרובה לחתימה עם אחד הקבלנים הגדולים והמוכרים באשדוד. הקבלן ככל הנראה הסכים לשלם קנס בגובה של 7 מיליון שקל וירצה עבודות שירות במשך 6 חודשים. שני הצדדים הגיעו בתחילת המשא ומתן עם דרישות מנוגדות. הפרקליטות דרשה עונש מאסר בפועל למשך חודשים ספורים וקנס כספי המתקרב ל-10 מיליון שקל. הקבלן ונציגיו המשפטיים ניהלו שיחות ארוכות עם נציגי הפרקליטות, ובסופו של תהליך הוא כנראה ישלם 7 מיליון שקל מבלי שיישב יום אחד מאחורי סורג ובריח. גורם בכיר המעורה בפרטים אמר: "הקבלן הסכים להיפרד ממיליונים רבים רק כדי לסיים את הפרשה הזו, ולהתרכז בעשייה שלו בתחום הבנייה. כל יום שעבר והחשבון בנק שלו היה מחולט, הסב לו נזקים כספיים עצומים, וגם חוסר הידיעה מה הולך להיות במשפט ארוך, גרם לו להסכים לחתום על עסקת טיעון לשביעות רצון שני הצדדים".

קבלן נוסף, מוכר פחות בנוף האשדודי, קרוב אף הוא לחתום על עסקת טיעון וישלם קנס בגובה של 3 וחצי מיליון שקל. גם הוא יבצע עבודות שירות במשך 6 חודשים. במקרה שלו, האישומים נגדו היה פחותים לעומת הקבלן הראשון, ולכן הוא יסיים את ההליך המשפטי עם קנס מופחת.

אותו גורם בכיר, המכיר את הנפשות הפעולות בתיק המורכב, אמר כי "זה עניין של זמן עד ששאר הקבלנים יחתמו על עסקאות טיעון. הם מבינים שזה טוב לשני הצדדים לסיים את ההליך המשפטי כמה שיותר מהר, ככה הם יוכלו לחזור לעבודה רגילה ולחדש את הפעילות העסקית שלהם. הכל עניין של מחיר, וכל צד מנסה להגיע להישג מבחינתו ולמזער נזקים. הפרקליטות רוצה להטיל קנסות גבוהים מאוד על הקבלנים, ואין להם בעיה שזה יהיה על חשבון מאסר בפועל. מצד שני, הקבלנים מרגישים שהם משלמים מחיר כבד על עבירות פעוטות יחסית שביצעו, אבל יסכימו בסופו של דבר להגיע להבנות. מי שלא יעשה זאת בזמן הקרוב, עלול להצטער כי זה הולך להיות משפט ארוך מאוד".

בנוגע לנבחרי הציבור המעורבים בפרשה החמורה, מדובר בסיפור אחר לגמרי. לגביהם הפרקליטות מתכוונת לדרוש גם במסגרת עסקאות טיעון עונש מאסר בפועל, ואין להם שום כוונה להתפשר בסוגיה הזו. גם סביב העניין הזה מתנהלים מגעים, וייתכן מאוד שחלק מנבחרי הציבור יחתמו אף הם על הסדרי טיעון.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך