נחש מסוג חנק נלכד בסקייט פארק

הבוקר (יום חמישי) נתקלו המבלים בפארק באורח לא צפוי. נחש מסוג חנק - למקום הוזעקו במהירות אנשי המוקד העירוני שלכדו את הנחש. האירוע הסתיים ללא נפגעים
נחש מסוג חנק נלכד בסקייט פארק

דרמה קטנה התרחשה היום בסקייט פארק בפארק אשדוד ים, כאשר הבוקר אותר במקום נחש מסוג חנק, למקום הוזעקו עובדי המוקד העירוני שלכדו אותו. למרבה המזל המקום היה ריק יחסית ולא היו נפגעים.

יש לזכור כי עם העלייה של הטמפרטורות גם הנחשים יוצאים מתרדמת החורף שלהם. אחרי מספר חודשים של תרדמה עמוקה ללא מזון הם יוצאים לחפש ארוחה ובדרך הם יכולים לגיע למקומות שבהם שוהים בני אדם. ובמקרה שאתם פוגשים בנחש סביבכם הזמינו לוכד נחשים או צרו קשר עם המוקד העירוני.

נחשי החנק
נחשים ההורגים את טרפם בחנק הם נחשים שאינם ארסיים. נחשים אלה כורכים עצמם סביב טרפם בתנועה מהירה ולוחצים על בית חזהו כך שכל פעם שהוא מוציא אוויר הם מהדקים את לחיצתם ויוצרים מצב חנק יעיל שבסופו של דבר מביא למות הטרף. הנחש חונק את טרפו עד שהוא מפסיק לחוש בדופק הטרף. הפסקת הנשימה לבדה אינה משמשת אבחנה, כי אילו היה הנחש מפסיק לחנוק את הקרבן בשלב זה, ייתכן שהיה חוזר לנשום באמצע אכילתו, דבר שהיה מסכן את הנחש. הפסקת הדופק היא אבחון מהימן יותר למותו של הטרף. סברה אחרת, הנעשית מקובלת יותר בקרב חוקרי זוחלים, גורסת שלפחות חלק מנחשי החנק (ביניהם האנקונדה) מביאים למות טרפם בדרך שונה: הלחץ החזק המופעל על הטרף גורם לחסימת כלי הדם בגופו ולהפסקת הזרימה הסדירה של הדם. כתוצאה מכך, הטרף מת מדום לב.

צילום: קבוצת וואטספ, אשדוד ניוז

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך