חברת נמל אשדוד השלימה בימים האחרונים את השלב הראשון של עבודות העמקת רציפים 21 ו-23 שנמשכו במהלך החודשים האחרונים, בעלות כוללת של למעלה מ- 4 מיליון ₪.
במהלך העבודות להעמקת שני הרציפים נחפרו על ידי צוותים מיוחדים וציוד ימי מתאים כ-31,000 מ"ק מקרקעית הנמל. לאחר סיום העבודות, בצמוד לרציף 23 מגיע עומק הים ל-15.8 מטרים וברציף 21 יגיע עומק הים ל-15.2 מטרים. לאחר העמקת הרציפים, וכן השלמת העבודות להארכת זרועות המנופים בשני רציפים אלו, יוכל נמל אשדוד להתחיל לקלוט לפריקה וטעינה בשני הרציפים אוניות משא גדולות של כ-14,000 TEU של מכולות. כבר בתחילת חודש יוני צפויה לפקוד את נמל אשדוד האוניה הראשונה עם כמות כ-14,000 TEU.
מנכ"ל חברת נמל אשדוד, יצחק בלומנטל, ציין כי השלמת השלב הראשון בביצוע העמקת רציפים 21 ו-23 תאפשר לנמל אשדוד להיערך לעידן התחרות "השינויים שחלו בענף ההובלה הימית מאז שנת 2008 והתחרות מולה אנו צפויים להתמודד מחייבות אותנו ביישום תכנית אסטרטגית ובה השקעות רבות בתשתית וציוד" בלומנטל הוסיף כי "העמקת רציפי הנמל הפכה למשימה חשובה מכיוון שכיום אנו רואים שההובלה הימית מבוססת יותר ויותר על אניות ענק אשר עמוסות עם כ-14,000 TEU של מכולות. אנו נמשיך, בהתאם לתוכנית האסטרטגית של החברה, להעמיק את בריכת הנמל, לחזק את הרציפים על מנת שנוכל לקלוט ולהציב עליהם מנופים חדשים ומתקדמים אשר יאפשרו פריקה מהירה ויעילה של האוניות הגדולות הצפויות להגיע לנמל אשדוד בשנים הקרובות."