תלמיד כיתה ה' מאשדוד בנאום מרגש בכנס הקיימות

ראשי רשויות מאזור הדרום, חוקרים ומומחים מחו"ל בתחום הסביבה והקיימות לצד מקביליהם הישראלים, דנו באתגרי הקיימות ובניהול המרחב העירוני והכפרי, בכנס אשר נערך אתמול (רביעי) במכללה האקדמית אחוה.
תלמיד כיתה ה' מאשדוד בנאום מרגש בכנס הקיימות
אדם דניאל תלמיד כיתה ה' מביה''ס באשדוד במונולוג מרגש על קיימות.

אלון שוסטר אודות פרויקט המכשול: "אנו רוצים להגיע למצב שהפקטורים הסביבתיים ייכנסו לדיון באופן לגיטימי וישתכללו בהחלטות שלנו".
אלי אסקוזידו אודות סלילת הרכבת ביישוב יד בנימין: "הקמנו פורום של ראשי רשויות בכדי להילחם ולשנות את הגזרה". דרור שור אודות האמוניה באזור התעשייה במועצה: "מפעלים שמחזיקים אמוניה מחויבים ודורשים מיגון, ואם חלילה יש דליפות הם ברדיוס המפעל בלבד. אנו עובדים בשיתוף משרד להגנת הסביבה, מתרגלים מצבי חירום וערוכים כך שלא ייווצר נזק לסביבה.

הרשים את כל הנוכחים אדם דניאל, תלמיד כיתה ה' מבית הספר מרום באשדוד, אשר הביע במונולוג מרגש, את תחושותיו הקשות באשר לשמירה על כדור הארץ למען הדורות הבאים.
שרון מרק, יו"ר הכנס: דנו באתגרים מתחום הקיימות במטרה לבחון כיצד מטמיעים ומקדמים עקרונות קיימות במרחב היום יומי ולמען הדורות הבאים". במהלך הכנס אשר נערך היום במכללה האקדמית אחוה, בנוכחות נשיאת המכללה פרופ' שוש ארד והשופט בדימוס וסגן יו"ר העולמי של הארגונים למען הדורות הבאים שלמה שהם, ובחסות כימיקלים לישראל, בנק הפועלים, נייר חדרה, האגודה לאקולוגיה ולסביבה, נערכו הרצאות ופאנלים מרתקים אשר עסקו בקיימות בהיבטים השונים, הביעו ראשי רשויות מאזור הדרום את דאגתם באשר לפרויקטים ארציים שונים הפוגעים במידה רבה באיכות הסביבה. אלי אסקוזידו, ראש המועצה האזורית נחל שורק התייחס לתכנית לסלילת קו רכבת סביב ישוב יד בנימין שיעביר סחורות לנמל היובל החדש באשדוד והביע חשש ממפגעי רעש קשים, כיוון שחלקים מהקו יעברו במרחק של עשרות מטרים בלבד מבתיהם של תושבי האזור. "מדובר בבעיה רוחבית אשר משפיעה על כל תושבי האזור והרשויות שבדרך. חשוב להבין שיש אלטרנטיבות אחרות כמו למשל מעבר בין צומת עד הלום לצומת ראם או בניית מסילה תת קרקעית. הקמנו פורום של ראשי רשויות בכדי להילחם ולשנות את הגזרה".
יו"ר וועדת הכנס, מרצה וחוקרת קיימות במכללה האקדמית אחוה, שרון מרק: "כנס הקיימות היווה תמהיל מדויק בין הסביבה העירונית לכפרית, בין האקדמיה לקהילה ובין התיאוריה למעשה. לאורך כל הכנס דיברנו על אתגרים מתחום הקיימות במטרה לבחון כיצד מטמיעים ומקדמים עקרונות קיימות במרחב היום יומי ולמען הדורות הבאים".

הרשים את כל הנוכחים אדם דניאל, תלמיד כיתה ה' מבית הספר מרום באשדוד, אשר הביע במונולוג מרגש, את תחושותיו הקשות באשר לשמירה על כדור הארץ למען הדורות הבאים: "אנחנו עלולים להשמיד את עצמנו אם נמשיך להתעלם מהמטרדים. אני פונה אליכם בשם אחיי וחבריי, תזכרו דבר אחד: פעם להיות ילד היה דבר פשוט. יכולתי לקפוץ לאגם מבלי לחשוש שמימיו מזוהמים, לקטוף פרי מעץ ולא לחשוב שעליו חומרי הדברה. אך היום המון דאגות והדבר המפחיד יותר מכל – האם יהיה מספיק מזון לכל בני האדם בעולם", כך אמר אדם בהתרגשות.

דרור שור, ראש המועצה האזורית באר טוביה סיפר כי משק החלב בבאר טוביה הוא הגדול ביותר בארץ והעיד כי "חשוב לנו לשמור על השטחים הפתוחים זה תפקיד קריטי למועצה אזורית ואנו חולבים גם את הפרות וגם את השמש באמצעות גגות שהתקנו. המועצה יודעת לטפל בכל המפגעים ולתת פתרון כמעט לכל בעיה. שור נשאל לגבי אזורי התעשייה בתחום המועצה ואמר כי חשוב מאוד שיש תעשייה מאחר וזו פרנסה לאנשים אך לעיתים נוצרים קשיים – מפעלים שמחזיקים אמוניה מחויבים ודורשים מיגון, ואם חלילה יש דליפות הם ברדיוס המפעל בלבד. אנו עובדים בשיתוף משרד להגנת הסביבה ומתרגלים מצבי חירום וערוכים כך שלא ייווצר נזק לסביבה.
אלון שוסטר, ראש המועצה האזורית שער הנגב דיבר על פרויקט המכשול לו בין היתר גם השפעות סביבתיות : "סביב פרויקט המכשול מפעלי בטון וחומת בטון תת קרקעית אשר יורדת 40 מטרים מתחת לפני הקרקע ולעיתים אף יותר, וכן שפכים. המתכננים של הפרויקט עושים שמות בקרקע בין שני הצירים בגבול אך מנגד ישנה התחייבות מלאה להחזרת המצב לקדמותו תוך פיקוח הדוק של רשות הטבע והגנים. אנחנו רוצים להגיע למצב שהפקטורים הסביבתיים ייכנסו לדיון באופן לגיטימי וישתכללו בהחלטות שלנו".

נשיאת המכללה פרופ שוש ארד עם יור הכנס שרוןמרק וראשי רשויות מאזור הדרום שהשתתפו בכנס.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך