חדש: הופעות חיות בבית אריה קלנג

מעתה בבית האמנים (בית אריה קלנג) יתקיימו גם הופעות מוזיקה חיות!
חדש: הופעות חיות בבית אריה קלנג
נאג חמאדי.

תחשבו על מועדוני הופעות המוזיקה של "זאפה", בהם מתקיימים מופעי ישיבה או עמידה… שנים חלם שלום תשובה- הן כאמן והן כאיש סאונד שיהיה באשדוד מקום שכזה. והנה החלום שלו, אחרי שרקם עור וגידים, קם לתחייה ומתחיל להתקיים מידי יום רביעי, בבית אריה קלנג- הופעות חיות של מיטב האמנים מהשורה הראשונה ומתן במה לאמנים מקומיים, בשילוב של ברים מתחלפים מהפאבים המקומיים ומגשי סושי לנשנוש.

שלום תשובה (35) מוכר כאמן מוזיקאי ויוצר בן העיר אשדוד. במקביל הוא עובד כאיש סאונד במשכן לאמנויות הבמה מזה מספר שנים וכעת אמון על פרויקט המוזיקה המבורך והחדש בעיר- "מוזיקה בקלנג" יחד עם נעמי אדר הופמן -המשנה למנכ"ל החברה עירונית ומנהלת מוסדות האמנות בעיר אשדוד. השיקולים בבחירת האמנים נבעו מבחירת תוכן אמנותי שהוא לא רק מסחרי וכן הטעם האישי של תשובה ואדר הופמן בא לידי ביטוי. לא מנסים לקלוע לקהל מסוים אלא לייצר תרבות שלדעתם אנשים רבים ירצו לצפות בה. שימת דגש על איכות ובילוי נעים והאפשרות להגיע מוקדם יותר למקום להסתובב ולהיחשף לתערוכות המוצגות בשתי הגלריות בבית האמנים. "רוב האמנות שמגיעה כיום היא יחסית "לעוסה" וכאן מדובר במתן דגש לאמנים שאולי נמצאים בשיא שלהם, שהוציאו לאחרונה איזה אלבום או להיט לתחנות הרדיו ועדיין יש להם קהל וביקוש. אני מכוון לזה שתהיה שם חווית סאונד יוצאת מן הכלל- משהו שחשוב לי באופן אישי כאיש סאונד", אומר תשובה.

יש קשר בין האמנים? "איכות בעיקר, לאו דווקא מסחרי, ספק אם נביא לכאן את סטטיק ובן אל- ראשית מפני שהם לא מופעים במופעים כאלה קטנים (120 איש בישיבה, 300 איש בעמידה). את המופעים מתקצבת החברה  העירונית לתרבות הפנאי באשדוד כחלק ממאמץ לפתוח את האמנות ובכללה המוזיקה לתושבי העיר ולהנגיש מופעי איכות לקהל. המופעים יהיו זולים יחסית, כרטיס יעלה סביב 50-80 ₪ לכל היותר. גם מכירת המשקאות תהיה במחיר "חברתי"."

בית של אמנות טובה. בית האמנים מקיים פעילויות שונות- החל מסדנאות צילום וציור, תערוכות והחל מהחודש- מופעי מוזיקה כך שללא ספק מדובר גלריה של מוזיקה. רוב המוזיקה שמתרחשת היא מוזיקת הביניים ולרוב אין להם מקום, רובם לא מסוגלים למלא את המשכן או את האמפי. שכירות האולמות יקרה, יש צורך בהשקעה של תאורה וסאונד ולכן- נותנים במה ופרסום ומענה למשהו שלא היה עד כה בעיר.

"רציתי משהו חדש, שנוכל לבנות ותהיה לו המשכיות. לבנות בית לאמנים. בית בונים לאט לאט, אוכלים את האכזבות, נהנים מההצלחות ויוצרים מוסד" אומר תשובה שבעצמו אמן, יוצר ומוזיקאי אולם דווקא כאן הוא כרגע מפנה את הבמה לאמנים אחרים ולוקח על עצמו את הצד הניהולי. הוא מבחינתו מגשים חלום. בתור אמן הוא חלם להופיע במקום כזה ולכן שמח לקבל על עצמו את הפרויקט.
פרויקט מוזיקה בקלנג . אחת לשבוע, מופע בכל יום רביעי. המופעים הראשונים: מיכה שטרית (17.5), להקת נאג' חמדי (24.5), אדיר כוכבי (7.6), להקת מוצ"ש (14.6) ומאיה אברהם (21.6). לרכיש כרטיסים: 08-9221883, בית אריה קלנג, רחוב יאיר 2. אשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך