רוצים לקנות? הבנקים מחפשים קונה למתקן ההתפלה באשדוד במחיר אפסי

לאחר הכישלון הגדול, בנק הפועלים ומשרד האוצר מחפשים מי שיקנה את מתקן ההתפלה שנחשב לאחד הגדולים בארץ, ובכך אולי עדיין יהיה ניתן להציל אותו מהשבתה כללית
רוצים לקנות? הבנקים מחפשים קונה למתקן ההתפלה באשדוד במחיר אפסי

לאחר הקריסה הגדולה ופיטורי העובדים עיתון 'כלכליסט מפרסם שמשרד האנרגיה והמים ומשרד האוצר גיששו בתקופה האחרונה סביב האפשרות למכור את מתקן ההתפלה הלקוי של מקורות באשדוד לאחד מבעלי מתקני ההתפלה הקיימים.

הבדיקה נעשתה לאור הבעיות שהתגלו במתקן, הן בתפוקת המים שלו והן בצורך להשקיע מעל 100 מיליון שקל בתיקונו, זאת מתוך הנחה שהפקידות הבכירה במשרדי הממשלה – הן באגף החשב הכללי והן ברשות המים – מסרבת להשקיע "אפילו גרוש נוסף" כדי לתקן את הליקויים. בבנק הפועלים, בכיר הנושים של מקורות ייזום, מנסים מצדם למצוא קונים בקרב בעלי המתקנים הקיימים.

המתקן באשדוד הוא אחד הגדולים במדינה ומחזיק 15% משוק המים המותפלים. זה המתקן היחיד שמקורות ייזום בנתה. המתקן החל לפעול ב־2013 ומיומו הראשון הוא לא הפיק את מלוא המים, נכון להיום התפוקה היא כ־85%. למרות ההספק החלקי, מקורות והמדינה תמיד שילמו את החוב חודש בחודשו ומעולם לא פספס תשלום.

רשות ההגבלים העסקיים תידרש לתת אישור עקרוני למהלך רכישת המתקן, משום שכל מתקן התפלה הוגדר בעבר כגוף ריכוזי ולכן כניסה של מפעיל קיים למתקן באשדוד – גם אם בצורה חלקית – עלול להוביל אותו למצב של שליטה רבה במשק המים. נכון להיום כ־70% ממי השתייה בישראל מגיעים ממתקני ההתפלה.

צילום תמונה: אתר מקורות – אלבטרוס צילומי אוויר

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך