השלבים לטיפול בתאונת עבודה

תאונת עבודה היא תאונה אשר נגרמה במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה. ישנם שני סוגים של פגיעות בעבודה, ישנה פגיעה בעבודה עקב תאונת עבודה, וכן ישנה פגיעה בעבודה עקב מחלת מקצוע. מחלת מקצוע הינה מחלה אשר נמצאת ברשימת מחלות ספציפיות המפורטות בתקנות הביטוח הלאומי.
עורכת דין

תאונת עבודה היא תאונה אשר נגרמה במהלך העבודה, בדרך לעבודה או בדרך חזרה ממנה. ישנם שני סוגים של פגיעות בעבודה, ישנה פגיעה בעבודה עקב תאונת עבודה, וכן ישנה פגיעה בעבודה עקב מחלת מקצוע. מחלת מקצוע הינה מחלה אשר נמצאת ברשימת מחלות ספציפיות המפורטות בתקנות הביטוח הלאומי. חשוב לדעת כי גם תאונה אשר נגרמה בזמן השתלמות או פעילות חברתית מטעם מקום העבודה, יכולה להיחשב כפגיעה בעבודה.

במקרה של תאונת עבודה, יש לפנות לביטוח הלאומי ולדווח על הפגיעה בעבודה, לאחר הכרת המוסד לביטוח לאומי במקרה התאונה כפגיעה בעבודה, ישלם המוסד לביטוח לאומי לנפגע דמי פגיעה בגובה 75% מהכנסתו של הנפגע עד מקסימום 90 יום, זאת עבור "חופשת המחלה" של הנפגע. במקרה שמדובר בתאונת דרכים שהיא גם תאונת עבודה את ההפרש של ה-25% מהכנסתו של הנפגע תשלם חברת הביטוח אשר מבטחת את הרכב בביטוח חובה.

במקרה של תאונת עבודה יש להחתים את המעסיק על טופס פגיעה בעבודה ב"ל 250. בטופס זה על המעסיק לדווח למוסד לביטוח לאומי על נסיבות הפגיעה של העובד. עם טופס זה יש להגיע לקופ"ח ולהציג לרופאים המטפלים בפגיעה או במחלה על מנת לקבל את אישורי המחלה לנפגע בעבודה. חשוב לשמור כל תיעוד רפואי וכל אישור רפואי, הפנייה, אבחון ומרשם.

להלן השלבים לטיפול בתאונת עבודה:

  1. תיעוד הפרטים- יש לתעד מלוא פרטי נסיבות האירוע ובמידת הצורך אף לצלם את זירת האירוע.
  2. עדי ראייה- במידה ויש עדים לאירוע יש לתעד את פרטי העדים, שם ומספר טלפון.
  3. קבלת טיפול רפואי באופן מידי- מיד לאחר האירוע יש לפנות לחדר מיון/ מוקד "טרם"/ רופא קופ"ח. בבדיקה יש לציין כי מדובר בתאונת עבודה.
  4. החתמת המעסיק על טופס ב"ל 250 בטופס זה מדווח המעסיק על הפגיעה.
  5. אישורי מחלה- יש לפנות לקופ"ח עם טופס ב"ל 250 ולקבל אישור מחלה.
  6. אישורים נוספים- אם מדובר בתאונת דרכים עליכם לדווח עליה למשטרה, ולציין שמדובר בתאונת עבודה. יש לקבל "אישור משטרה", ובו מופיעים פרטי הנפגעים.
  7. תיעוד רפואי- יש לשמור את כל התיעוד הרפואי.
  8. קבלות והוצאות- יש לשמור את כל הקבלות ולתעד את כל ההוצאות.
  9. פנייה לעו"ד- מומלץ לפנות לעו"ד על מנת שיפעל למיצוי מלוא זכויות הנפגע.
  10. תביעה לביטוח לאומי- יש להגיש תביעה לנפגעי עבודה לא יאוחר מ-12 חודשים מיום הפגיעה. כמו כן יש לשמור העתק של כל מסמך שהוגש לביטוח לאומי.

יובהר, כי המידע המוצג בכתבה הינו מידע כללי בלבד, ואין בו כדי להוות ייעוץ או חוות דעת משפטית, כמו כן במקרים של תאונות עבודה מומלץ להיוועץ עם עו"ד מומחה בתחום נזקי הגוף.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך