מחיר הכישלון: עשרות עובדים מאשדוד והסביבה יפוטרו

אמש יצאה ההחלטה להשבית את מתקן ההתפלה בעיר אשדוד, והוא יפסיק לפעול לאלתר. כתוצאה מכך יפוטרו עשרות עובדים תושבי אשדוד והסביבה שחשו ביטחון כלכלי למשך מספר שנים, וכעת הם יצטרכו למצא מקום עבודה חדש

חברת המים הלאומית מקורות תעמיד בחודשים הקרובים למכירה את הפרויקטים של החברה בת שלה הנמצאים בירושלים, אשקלון וקפריסין, בעקבות הסתבכותה הפיננסית במתקן ההתפלה באשדוד. תוכנית המימושים תצא לדרך ללא קשר לעתידו של מתקן ההתפלה, בתקווה כי המכירה תכסה במידה מה את ההפסדים שהסב המתקן לקופת החברה ולכיס הציבורי, כמו כן, עשויה החברה למכור את הזיכיון שבו היא מחזיקה לתפעול מט"ש כרמיאל ולתחזוקת רשת המים של תאגיד מי שקמה באזור חולון ואור יהודה.

בתום דיון ממושך שנערך ביום ראשון בדירקטוריון מקורות האם, הוחלט להצמיד הערת עסק חי לדו"חותיה הכספיים של מקורות ייזום, מחשש להמשך קיומה. ההחלטה התקבלה לאחר מחיקה נוספת של 366 מיליון שקל בגין כישלון פרויקט ההתפלה באשדוד.

"מצבנו חרא, אין מה לומר", אמר בתחילת השבוע גורם בממשלה. "זה יום עצוב למדינה, וקשה לראות כישלון כזה בחברה ממשלתית", הוסיף.

גורם אחר מתח ביקורת קשה על ההתנהלות במקורות האם ובחברה בת. "אם החשיפה הזו צפה רק עכשיו סימן שמישהו פשע, ואם פשע אז הוא צריך לתת את הדין", תקף הגורם. לדבריו, "כולם טועים, ואם מנהל אחד טעה אז זה קורה, ואולי זו אשמת הדירקטוריון שמינה אותו. אבל אם מנהלים במקורות הסתירו מידע ביודעין ולא חשפו את כלל התמונה זה פשע".

בתמונה הראשית: אחד ממתקני חברת מקורות – צילום תמונה: מתוך אתר חברת 'מקורות'

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך