באים בטוב: המופע "הכי גבוה באשדוד"

ביום חמישי ה-4/5 יתקיים המופע "הכי גבוה באשדוד" ברובע א' - מופע סיור תיאטרלי המעודד חקירה ויצירתיות עירונית.
באים בטוב: המופע "הכי גבוה באשדוד"

פעולה מספר 18 של מיזם 'באים בטוב' – אחת לשבוע פעולת תרבות או אמנות במרחב הציבורי. 52 שבועות, 52 פעולות בשנה. המופע "הכי גבוה באשדוד" נוצר במיוחד עבור רובע א' על בסיס המופע "הכי נמוך בתל אביב" בשכונת נווה שאנן, "הכי נמוך בתל אביב" הוא סיור פרפורמטיבי המבוצע באזור התחנה המרכזית הישנה ומדרחוב נווה שאנן, ומשחזר את מופע הרחוב "ספיידרמן", אותו הציג ליברמן מדי יום באלכסנדר פלאץ (ברלין) באוגוסט 2013. זהו מיצג תלוי-מקום המקיים דיאלוג פעיל ומודע עם מאפייני המרחב וההיסטוריה של המקום בו הוא מתרחש, ומציף גם את הדיכוטומיה בין מה שליברמן מגדיר "תל-אביב של מעלה ותל-אביב של מטה" תהליך הפיכתו של ליברמן לספיידרמן מתבצע אל מול הקהל. ככל שמתווספות לגופו תלבושות ואביזרים ופניו נצבעים באיפור אדום, כך מקולפות שכבות נפשו ונחשפים פרטים אוטוביוגרפיים מחייו.
בהדרגה מתגלה סיפורו של הילד שחלם מגיל צעיר להיות לוחם קומנדו ונכשל בגיבוש לשייטת ולשלד"ג ולאגוז, ושל הרקדן הצעיר ומלא החלומות שנסע לברלין כי הוזמן (או למעשה, הבין שהוזמן) להשתתף בעבודת מחול, אך גילה שבעצם לא הבטיחו לו כלום ושהפרויקט הצליח מאוד – רק בלעדיו. לאחר שחזר לארץ הבין ש"אחרי סדרה כזאת של כישלונות, החלטתי שאם אני לא יכול להיות לוחם אני חייב במינימום להפוך לגיבור-על".ספיידרמן הוא הבחירה הטבעית לליברמן בגלל מיומנויותיו האקרובטיות, ובראשן היכולת להפר את כוח הכבידה: הוא מטפס על קירות הבתים המתקלפים, מתגלגל על המדרכות המטונפות ואפילו קופץ לתוך פחי הזבל השכונתיים. אך נדמה כי ליברמן גם מסגל לעצמו גינונים של גיבור על: הוא מציץ אל תוך פתחי הבתים ולא מהסס ללטף את ראשו של ילד קטן. לעיתים מחזירים לו חיוך ולעיתים הדלתות נטרקות בפניו. לצד הסיפור האישי נחשפת גם הביוגרפיה של המרחב מתוך האינטראקציה של ליברמן עם התושבים – אנשים קשיי יום, מהגרים, זרים ופליטים. ניכר כי ספיידרמן הוא דמות מוכרת באזור, והאנשים מגיבים אליו בהתאם: "יאללה ספיידרמן, תראה לנו משהו!" או "בוא ספיידרמן, נצלם אותך!", צועקים לו בעלי קיוסקים או רוכבי אופניים שמאטים כדי להתבונן בו. אלה שחוזים בו בפעם הראשונה, עוקבים – ספק בעניין וספק בחשדנות – אחר מפגן האקרובטיקה שניתן כך סתם באמצע היום, חינם אין כסף, ומתעדים בטלפונים הסלולריים רגעים של קסם שנדמה כי הבליחו כמעט בטעות למציאות האפרורית. ויש גם רגעים שמבהירים עד כמה "מופעי" השגרה השוטפת רחוקים מעולמם הפנטסטי של גיבורי העל: ניידת משטרה שמסיירת במקום מבחינה בליברמן שעומד על גג בניין, ועוצרת לברר האם הכל כשורה או שמדובר באירוע בעייתי.

לאחר חשיפת המופע בפרינג'סטייל, חוזר דרור ליברמן אמן יוצר רב- תחומי שמופיע בארץ ובעולם עם 'הכי גבוה באשדוד' – מופע סיור תיאטרלי – המעודד חקירה ויצירתיות עירונית, כשבכל סיור מתגלים דברים חדשים על המקום ועל האנשים שמשתתפים בו. דרור ליברמן הוא ספיידרמן. במופע הרחוב שהוא סיור תיאטרלי- אקרובטי, שיתקיים במרכז רובע א', ספיידרמן ודרור יגרמו לכם לראות את רובע א' כפי שלא ראיתם אותו מעולם. סיפורים אישיים, דמיוניים ומקומיים יתערבבו להם יחדיו במפגש  עם הקהל והמקום-לא תבואו ?

'הכי גבוה באשדוד', יום חמישי, 4.5, בשעה 17:30 במזרקה שפינת הרחובות רוגוזין ושבי ציון. לפרטים ולהרשמה: בית אריה קלנג, 08-9221883 פייסבוק: מרחב יצירה אשדוד.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך