תוצרת "כחול-לבן"

טור עזרה

יום העצמאות מעורר בנו את תחושת השייכות והגאווה בַּאֵרץ הקטנה והסוערת שלנו. במיוחד המעבר החד משני ימי זיכרון גדושים בכאב ושכול, שמזכירים לנו בעצם למה אנחנו פה. תגידו מה שתגידו, יש משהו בחגיגיות הזו שגורם לנו לשכוח ליום אחד את המחלוקות, הבעיות והצער, ולהתמלא ברגשות של שמחה על היותנו כאן ושייכותנו לעם המיוחד הזה. בכל זאת יום-הולדת למדינה, לא?

אז מה יש לנו פה? חֵבֵל ארץ מדהים עם נופים יפיפיים, מוחות מבריקים, תעשייה משגשגת, תוצרת מרשימה בהחלט (בכל התחומים), ייצוא למדינות העולם, אנשים טובים באמצע הדרך, צבא ואנשי ביטחון מהמעולים שקיימים, אחווה והתגייסות בזמנים קשים, אחדות ושותפות בימים שמחים… והכל תוצרת "כחול-לבן".

האם זה אומר שאין בעיות ומחלוקות? בודאי שיש! האם זה מעיד על כך שאין מה לשפר? כמובן שיש ויש! הכל עניין של נקודת מבט ועל מה בוחרים להסתכל. תכלס', מה שיש במדינה שלנו אין בשום מקום אחר.

לא. אני לא נציגה של אגף התיירות או משרד הכלכלה והתעשייה, וגם לא מושתלת של "קונים כחול לבן", אני רק רוצה להראות לכם מה הקשר בין תוצרת "כחול-לבן", לבין הזוגיות שלכם.

מוכנים?

הסתכלו רגע על הזוגיות שלכם כמיקרו-קוסמוס של "תוצרת הארץ". יש בזוגיות שלכם שפע מהכל! הרי מלכתחילה בחרתם זה בזו כי ראיתם את הדברים הטובים והיפים שיש בכל אחד מכם, מצאתם את המכנה המשותף שיש ביניכם, ויצרתם ביחד תא זוגי מיוחד משלכם. תא שמורכב מחברוּת, שותפוּת, תמיכה, אהבה, תשוקה ועוד.

מרגישים שהזוגיות שלכם כבר לא מה שהיתה פעם? משהו בתא הזוגי שלכם התערער? אין שיתוף פעולה ויש רק ויכוחים ומריבות? זה לא אומר שכל ה"תוצרת" שבניתם יחד, נעלמה. זה לא אומר שההשקעה שלכם בתא המשפחתי, צריכה לרדת לטמיון. זה רק אומר ששכחתם להתרענן בדרך, למלא מצברים, להיות יצירתיים, לחדש את תיאום הציפיות בינכם, להציב מטרות ולהיזכר למה בחרתם זה בזו.

מיצאו והעצימו את הדברים הטובים והמיוחדים שיש בכם, את ה"תוצרת" שיִיצרתם ביחד בחלקת "הארץ" הקטנה שלכם, עם כל המחלוקות והויכוחים שהיו (ובודאי עוד יהיו), כי אתם לא דומים לשום זוג אחר. מה שבינכם הוא רק שלכם ומיוחד לכם! גם אם נראה שהדשא של השכנים ירוק יותר, האמינו לי שגם להם יש "תיק" משלהם. תכלס', מה שיש בזוגיות שלכם אין בשום מקום אחר.

כמו אותה גאווה ישראלית, צרו את גאוות הזוגיות שלכם, על כל המשתמע מכך: תכונות האופי החזקות שיכולות לתרום ולחזק את המערכת הזוגית, השותפות לדרך, לחינוך הילדים, להצלחת התא המשפחתי, לתקשורת חיובית ואוהבת, לזמן איכות ביחד… גם אם לא הכל ורוד. החיים מורכבים מהמון צבעים, כאלה שאוהבים יותר ואוהבים פחות.

ואסיים בציטוט משירו של אריק איינשטיין למילותיו של נתן אלתרמן: "לעורר אהבה וכבוד וחיבה וקנאה לתוצרת הארץ"… תרתי משמע… גם בזוגיות שלכם.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך