הקבלן והיזם המוכר יחיאל אבו מקים בית כנסת ברובע י"ז

תושבי רובע י"ז, שנאלצו עד עתה לכתת רגליהם לרובעים אחרים כדי להתפלל במשכן מכובד, ייהנו בעוד חודשים ספורים מבית כנסת גדול ומרווח "אוהל שמעון ומרים". יחיאל אבו אמר לעיתון "המגזין": "אני סוגר מעגל ומקים בית כנסת להנצחת ההורים שלי, תודה לכל מי שסייע ועזר כדי שהחלום יהפוך למציאות"
הקבלן והיזם המוכר יחיאל אבו מקים בית כנסת ברובע י"ז

הקבלן והיזם הוותיק יחיאל אבו, אחראי על בניית עשרות אלפי יחידות דיור לאורך חייו, אבל נדמה ששום בנייה אינה ריגשה אותו, כפי שהוא חווה בימים אלה בבניית בית כנסת חדש ברובע י"ז. בחודשים האחרונים עבודות הבנייה העבירו הילוך, וההערכה היא שתוך מספר שבועות יהיה ניתן לחנוך את המקום. מדובר בבית כנסת שמוקם ברחוב ברקת, בסמוך לפרויקט "קוסטה דל סול". מדובר בשכונה שרובה נבנתה ע"י חברת הבנייה של יחיאל אבו, ועתה הוא סוגר מעגל עם בניית בית הכנסת.

היה זה טבעי שאבו יחליט להנציח את הוריו, ובית הכנסת יזכה לשם "אוהל שמעון ומרים". כשיחיאל מדבר על כך ניתן לשמוע את ההתרגשות בקולו: "זו סגירת מעגל עבורי. מדובר בשכונה שבנינו את רובה לפני שנים ארוכות, ועתה נחנוך את בית הכנסת על שם ההורים שלי במקום. אין לי ספק שמאות מתושבי השכונה יגיעו להתפלל בבית הכנסת מידי יום וכמובן בערבי שבת".

הרעיון עצמו נולד לפני כארבע שנים לערך, אך בשל בעיות בירוקרטיות הבנייה התעכבה. בעיריית אשדוד סייעו בפתרון הבעיה, בעיקר לנוכח העובדה שאין באזור בית כנסת אחרת, מלבד בית כנסת חדש שנחנך אף הוא לאחרונה בצד השני של רובע י"ז.

יחיאל אבו אמר לסיום: "אני מודה לכל מי שסייע בהליכים הבירוקרטיים. לעיתים יש עיכובים שלא תלויים בגורם כזה או אחר אלא בשל עניינים של ניירת ואישורים ואני שמח שהכל הגיע לידי פתרון לטובת הקמת בית כנסת לתושבי רובע י"ז. אני מעריך שעוד מספר שבועות נחנוך את בית הכנסת בערב מיוחד וחגיגי".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך