בדרך לאקדמיה

לראשונה באשדוד התקיים בשבוע שעבר שבוע אקדמיה עירוני. מאות תלמידי תיכון נחשפו למגוון התכנים ועולמות התוכן שיש לאקדמיה להציע.

"מן הגן אל האוניברסיטה" היא כבר מזמן לא סיסמא, אלא תפיסה חינוכית של מינהל החינוך באשדוד ומודל פעולה הלכה למעשה. תכנית "אקדמיה בתיכונים ועתודה" הפועלת במסגרת מרכז כיוונים מטעם מינהל החינוך של עיריית אשדוד, מפעילה עשרות תכניות להעשרה וחשיפה של תלמידי התיכון באשדוד לעולם האקדמיה.

"התוכניות הן רבות ומגוונות, החל מהרצאות אורח של המרצים הטובים ביותר בתיכונים, ימי עיון באוניברסיטאות המובילות, ועד לאפשרות של התלמידים ללקיחת קורסים אקדמיים וצבירת נקודות זכות" אומרים בכיוונים.

בשבוע שעבר, התקיים בתיכונים בעיר "שבוע אקדמיה עירוני" שייצג את השיא של הפעילות השוטפת הקיימת במהלך השנה בתיכונים. 10 מקיפים לקחו חלק בתכניות, ומאות תלמידי תיכון נחשפו לעולם האקדמיה בשבוע אחד.

"שבוע זה ריכז את מגוון הנושאים השונים: החל מפיסיקה, מתמטיקה, ביולוגיה, מדעי המוח ועד למחקרים חדשניים כגון פיתוחים להתגברות על מחלת הסרטן" אומרים במינהל החינוך ומציינים כי "במקיפים השונים התקיימו פעילויות כגון: פאנל בוגרים, הרצאות של דוקטורים חברי "פורום המאה", סדנאות מדע ועוד, אשר מטרתן מתן דגש על נושא האקדמיה בדרכים יצירתיות וחווייתיות". במינהל החינוך, השוקדים על יצירת מערך לימודים רציף תחת הכותרת "מן הגן ועד האוניברסיטה" מסכמים ואומרים כי "הפעילויות הרבות נועדו לפתוח אשנב לאקדמיה לכל תלמיד הרוצה בכך".

כך גם אומרים במרכז כיוונים ומציינים את מינהל החינוך כמי שרואה בהשכלה גבוהה חלק מעולמם של כל נער ונערה כהכנה לחיים מספקים כבוגרים. "זהו סימן דרך מהותי וחשוב להגשמת מטרותיהם האישיות בעתיד" אומרים שם ומביעים סיפוק על שיתוף הפעולה הפורה מול בתי הספר וחברי "פורום המאה", שנרתמו במאמץ יוצא מן הכלל להצלחת שבוע האקדמיה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך