טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה של החברה העירונית לתרבות הפנאי

עובדי החברה העירונית לתרבות הפנאי הפיקו טקס מרגש לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה ובמוסדות החברה נערכו אירועי 'זיכרון בסלון ' והכול תוך דגש על הנושא המרכזי "לחלץ תווי פניהם"- סיפורם של היחידים בשואה.
טקס יום הזיכרון לשואה ולגבורה של החברה העירונית לתרבות הפנאי

העיון בדפי העד שביד ושם מעלה את דיוקנם של מיליונים מבני העם היהודי בבחינת "לכל איש יש שם". כל קורבן היה עולם ומלואו. כל אדם נשא עמו את סיפור עברו ומורשת קהילתו, את הווייתו ורוח משפחתו ואת עתידו שנגדע. "לא שישה מיליון יהודים נרצחו, אלא שש מיליון רציחות היו, ובכל פעם נרצח יהודי". כך הצהיר אָבֶּל הרצברג, ניצול מחנה ברגן-בלזן שביקש להדגיש את האישי והאנושי בכל אחד מאותם קרבנות. בטקס שערכו עובדי החברה העירונית לתרבות הפנאי לציון יום הזיכרון לשואה ולגבורה המחישו באופן מרגש את סיפורם של יחידים בשואה באמצעות סצנות משחק דרמטיות ומרגשות של שחקני קבוצת תאטרון 'ברמוזה', שאותם ביימה מירב אלבז אלטחן ובהפקתו האמנותית של ג'רום ארוש . באירוע שהופק ע"י תחום הילדים והנוער השתתפו בתכנית האמנותית הזמרים יובל לחמיש, ליאור מרזוק ומורן מיכאלי כשאותם מלווים מרק ז'לקובסקי , רונן הרוניאן ויוסי עטר שגם הפיק בפועל ושימש כנמהל המוזיקלי . אורן טואיל, מנכ"ל החברה העירונית לתרבות אמר בנאומו, " אנו כחברה האמונה על התרבות בעיר חייבים בכל מסגרת עשייתנו להזכיר, לא לשכוח, לשמר ולא לאבד את תווי הפנים של אותם שאינם איתנו , שהנאצים ימח שמם, בקשו להכחיד ולאבד. להכחיד את יהדות אירופה וצפון אפריקה ולאבד את אושיית עמנו. ומאידך, אם נחזור לחזון העצמות היבשות, עלינו לצד בניית העצמות ורקימת הגידים והעור חייבים שהרוח הממללת תהיה רוח גבוהה , רוח בונה, רוח חיובית, רוח ערכית , רוח יהודית… רוח שככל שאנו כחברה מתוקנת נבנה כך הרוח תשרה בבית קיבול בריא ובונה. חייבים אנו להנחיל לדור הבא את הרוח שביקשו לעקר וזאת ע"י בניית עוז רוחנו לגאון ולתפארת."
מוסדות החברה העירונית ובינהם מרכז קהילתי 'טנה' (רובע ה'), מונארט – מרכז תרבות ובית אריה קלנג השתתפו בהפקת אירועי 'זיכרון בסלון', מיזם חברתי התופש תאוצה ברחבי הארץ והמאפשר לציין את יום השואה בצורה משמעותית, במפגש חברתי המורכב מהשתתפות של עדי ראיה שחוו את השואה, חלק אומנותי-שיתופי ודיון על האופן שבו השואה משפיעה על החיים שלנו כאן ועכשיו. באירוע המיוחד שנערך בבית אריה קלנג השתתף האמן ברוך וינד – יקיר העיר אשדוד ,שתערוכה מיצירותיו מוצגת במקום. ברוך סיפר לנוכחים את סיפורו היוצא דופן כנער בשואה, שאיבד את כל בני משפחתו ,התגלגל במסווה לעבודה כרועה אצל בעל חווה שונא יהודים, לחם בנאצים לצד חיילי הצבא הרוסי ולבסוף על הגעתו ארצה.

 

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך