יש לנו נציג בחידון התנ"ך העולמי!

ארד קוצר ממקיף ג' הוכתר כסגן חתן חידון התנ"ך הארצי, וייצג את ישראל בחידון התנ"ך העולמי

משפחת קוצר ממשיכה לככב בחידוני התנ"ך הארציים ומסבה גאווה גדולה לעיר אשדוד. ארד קוצר בן ה-15 וחצי, הוכתר בשבוע שעבר כסגן חתן חידון התנ"ך הארצי לנוער, שהתקיים במכללת אשקלון. לפני מספר שבועות קוצר,  הלומד כיתת מחוננים בשכבה י' במקיף ג', הוכתר כחתן חידון התנ"ך המחוזי של אזור הדרום. ביום העצמאות הקרוב הוא ייצג את ישראל בחידון התנ"ך הארצי.

ארד ממשיך את דרכו של האח הגדול יותר ניב (17), שעבר מסלול דומה וזכה בחידון התנ"ך המחוזי, סיים במקום השני בחידון הארצי ובמקום הרביעי בחידון התנ"ך העולמי.

בחידון התנ"ך הארצי הוכתרו דורון קדוש מאורט מעלות (ממלכתי) ואייל מטס מ'ישיבת דרכי נועם' בפתח תקווה (ממלכתי-דתי) כחתני חידון התנ"ך הארצי לנוער לשנת תשע"ה. השניים גברו על 12 מועמדים בגמר חידון התנ"ך הארצי לנוער. סגני החתנים הם ארד קוצר מתיכון מקיף ג' באשדוד וישראל אלגרבלי מישיבת "חורב" בירושלים. הארבעה ייצגו את ישראל בחידון התנ"ך העולמי לנוער שיתקיים ביום העצמאות.

החידון נערך בסימן "למידה משמעותית" וברוח הפסוק "אָז תַּצְלִיחַ אֶת-דְּרָכֶךָ וְאָז תַּשְׂכִּיל", מתוך ספר יהושע א', פסוק 8. יו"ר חבר השופטים, מנהלת מחוז הדרום במשרד החינוך, עמירה חיים, ציינה כי למחוז הדרום יש היסטוריה מכובדת בחידון התנ"ך הארצי והעולמי לדורותיו, הן במספר התלמידים שהעפילו לשלב הסופי, והן במספר הכלות והחתנים העולמיים שיצאו מהמחוז: "התכנית  ללמידה משמעותית במחוז מובילה תהליכי הוראה חדשניים כדי להפוך את הכתוב לרלוונטי לחיי היום יום ולקרב את המסרים הערכיים אל לבם של הלומדים".

עוד הוסיפה כי "מחוז הדרום הציב בראש סדר עדיפויותיו את החינוך לערכים ולכבוד לזולת, כשהבסיס לכל אלה הוא ספר הספרים, המקור לחברה מתוקנת וערכית".

את הפרס לתלמידים הזוכים העניקו יו"ר חבר השופטים ומנהלת מחוז הדרום, עמירה חיים, ראש עיריית אשקלון איתמר שמעוני, מנהל מינהל חברה ונוער הארצי דני רוזנר, המפקח המחוזי על החינוך הממלכתי-דתי מאיר סבג, מנהל מינהל חברה ונוער במחוז הדרום אלי שטרית והמפקח הארצי על חידוני התנ"ך איציק בן אבי.

במשפחת קוצר חמישה ילדים. אחות בכורה, ניב הבן השני ואחריו ארד. יש עוד שני אחים קטנים אחד בכיתה ח' והשני בכיתה ו', מה שאומר שגם בשנים הבאות יש סיכוי גבוה ששם המשפחה קוצר יככב בחידון לתנ"ך. "הרצון להשתתף בחידון התנ"ך בא מהם", אומרת האם שריל, "זה מעניין אותם. אנחנו משפחה מסורתית, חמי ז"ל היה מספר להם סיפורים מהתנ"ך, והם גדלו עם זה. בנוסף, הם אוהבים ללכת לתחרויות. עכשיו הם דוחפים את האח השלישי להתחרות. הם אמרו לו שיכינו אותו. אני בכל אופן, בפעם שעברה לא ישנתי כמה לילות טובים מרוב התרגשות לפני התחרות".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך