במ.ס אשדוד "זוכרים ולא שוכחים". במועדון מציינים את יום השואה והגבורה

בקבוצת הבוגרים של המועדון ובמחלקת הנוער, לקחו חלק בפעילות לזכרם של ששת מיליון הנספים בשואה ולכבודם של ניצולי השואה. הבוגרים ציינו זאת בשבת לפני משחקם בליגה כשהם עולים עם שלטי "מספר", כהזדהות עם הניצולים ובמחלקת הנוער ציינו בטקס היום, "ביום הזיכרון לשואה ולגבורה" את זכרם של הנספים. מנדל דוידוביץ יו"ר הנוער ובן לניצולי שואה: "התרגשתי עד דמעות".קינדה: נזכור ולא נשכח"
במ.ס אשדוד "זוכרים ולא שוכחים". במועדון מציינים את יום השואה והגבורה

במ.ס אשדוד הקהילה חשובה לא פחות מההתעסקות במשחק עצמו. במועדון מליגת העל רואים עצמם חלק מהקהילה בעיר אשדוד. בשבוע שחלף ציינו בקבוצה בשני אירועים שונים את יום השואה והגבורה לזכרם של ששת מילוני הנספים בשואה ולמען הניצולים.

זה החל במוצ"ש האחרון במשחקה של מ.ס אשדוד בליגת העל מול הפועל חיפה, באצטדיון סמי עו]פר. במסגרת אימוץ עמותת ״אביב לניצולי השואה״ בידי מנהלת הליגות לכדורגל, התקיים לפני תחילת המשחק טקס מרגש במהלכו עלו שחקני הקבוצות והשופטים עם חולצות ייחודיות והקפטנים ליוו ניצולי שואה שהוענקה להם תשורה סמלית אך מיוחדת.

השחקנים של מ.ס אשדוד עלו עם "שלטי מספרים", כהזדהות עם הנספים בשואה. מספרים שקועקעו על חלק מניצולי השואה במחנה אושוויץ'. השחקנים עצמם התרגשו מהמחווה וההזדהות עם הניצולים, שלקחו בה חלק. גם שחקני הקבוצה הזרים עלו וההיה מי שהסביר להם את פשר השלטים והם עשו זאת בגאווה רבה.

יואב ג'ראפי שוער הקבוצה: זה היה מסוג הדברים שזוכרים זמן רב. שמח שנטלתי בזה חלק". הקשר גדי קינדה: "כבוד גדול לקחת חלק בטקס כזה מרגש .. נזכור ולעולם לא נשכח"

שחקן נערים א מדליק נרות לזכר הנספים (צילום: טוטו פוטו). צופים יו"ר המחלקה דוידוביץ' והמנהל המקצועי יוסי מזרחי.

ביום שני, ביום השואה והגבורה, המשיכו במועדון ספורט אשדוד את הפעילות וערכו טקס במחלקת הנוער של המועדון בהשתתפות קבוצת נערים א' עם המאמנים  והנהלת המחלקה.

הטקס נפתח בהדלקת נרות לזכרם של שישה מליון קורבנות השואה, גיבורי וגיבורות עם ישראל. במהלך הטקס הקריאו בריז'יט דוקאן והנערים קטעי קריאה מצמררים שחדרו ללב כולם. הטקס, שהונחה על ידי הנערים עצמם, היה בסימן מיליון וחצי ילדים וילדות שנרצחו ע״י הנאצים  במהלך השואה.

גם מאמני ומנהלי מחלקת הנוער לקחו חלק פעיל בטקס (צילום: טוטו פוטו)

מנדל דוידוביץ יו"ר מועדון ספורט אשדוד ויו"ר מחלקת הנוער אמר: "מועדון מ.ס אשדוד מרכין ראש לזכר ששת המיליונים שנספו בשואה ומוקיר את גבורתם של הניצולים כבן לניצולי שואה ז"ל התרגשתי מאד עד דמעות היות וחלק גדול ממשפחתי נספתה בשואה. לצערי לא זכיתי להכיר את סביי וסבותי משני צידי הורי וכן גם חלק מדודי ודודותיי ז"ל. עלינו לעודד את בני הנוער ללמוד על השואה ולהנציח אותה בכל דרך אפשרית – הם דור העתיד שלנו. ברצוני להודות על היוזמה הברוכה והארגון לביריז'יט דוקהן וחיים בנישו".

דוידוביץ' סיים את דבריו במשפט שמסכם הכל: "חשוב לזכור ולא לשכוח יהי זכרם ברוך"

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך