גם באשדוד הקלפיות נפתחו: הצרפתים מעיר הנמל בוחרים נשיא

בעלי האזרחות הכפולה שעשו עלייה מצרפת עסוקים בבחירות שייערכו מחרתיים, וחרדים מהאפשרות שמרין לה פן תזכה. מנגד, חלקם סבורים שניצחונה דווקא יסייע לישראל, היום העם הצרפתי יוצא לבחור, גם באשדוד

פרנסואה פיון או אולי עמנואל מאקרון ? העולים מצרפת בעלי אזרחות כפולה עסוקים בשאלת המועמדים לנשיאות לקראת הבחירות שנערכות היום ברחבי צרפת. רבים מהם מתכוונים לממש את זכות ההצבעה, ולרשותם יעמדו 14 קלפיות בשש ערים שונות, מתוכם שלושה קלפיות באשדוד.

ביום שישי האחרון בבית הקפה בכיכר אילן רמון באשדוד כונס "הפרלמנט המקומי של עולי צרפת", בראשות פעיל העלייה ארוס סידני שהיה בעבר מאמן קרטה בפריז ועלה ארצה לפני שנים רבות.

"אני מצביע למרין לה פן!" הוא מפתיע בתשובה שלא מתאימה להיגיון היהודי. "לה פן נאצית ומסוכנת ליהודים ובגלל זה כל היהודים יברחו מצרפת ויבואו לישראל", הסביר.

גם רוברט אלוש (63), שעלה מצרפת לפני שנתיים ולבוש בהידור הנדיר בישראל בשעות הבוקר, מסכים עם חבריו לשולחן שמועמדת הימין הקיצוני מרי לפן רעה ליהודי צרפת אבל טובה למדינת ישראל. "אם לה פן תיבחר לנשיאות צרפת – הרבה יהודים יעלו לישראל! זה דבר טוב".

התחושה שעולה מהשיחות ב"פרלמנט המקומי של עולי צרפת באשדוד" היא כי חלק גדול מיהודי צרפת מרגישים מאוימים ומפוחדים מעליית הימין הקיצוני בהנהגת ובמקביל מעליית האיסלאם הקיצוני. "אנחנו בדיוק באמצע", מסביר אחד העולים.

פרנסואז ציון (66) עלתה ארצה לפני שנתיים, לאחר שיצאה לפנסיה. "הילדים עלו ארצה ראשונים, ולאחר שהפסקתי לעבוד, אני ובעלי הצטרפנו אליהם". גם היא מודאגת מעליית הימין הקיצוני האנטישמי ובמקביל מעליית האיסלאם הקיצוני וחוסר הביטחון הגובר ברחובות.

במהלך מערכת הבחירות בצרפת, לה פן הבטיחה לבוחריה שאם תיבחר היא תאסור על סממנים דתיים בציבור כולל כיפות יהודיות ובנוסף גם על החזקת לאומיות כפולה. החברים בשולחן מתארים את הסיבוך המשפטי ואת הבירוקרטיה הבלתי אפשרית, שתמנע מהימין הקיצוני את אישור החוקים הגזעניים שמאיימים לפגוע ביהודים ובמוסלמים של צרפת כאחד. ציון הסבירה: "צרפת היא מדינה חזקה עם מוסדות, חוקים ושופטים. אי אפשר לשנות אותה יותר מדי".

צילום: yonatan sindel / פלאש 90.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך