במעמד אלפים ובראשם הרב הראשי: מצוות "פדיון פטר חמור" במוצאי חג הפסח

אלפים השתתפו במוצאי החג הראשון במעמד המצווה הנדירה "פדיון פטר חמור" ע"י הרב הראשי הצדיק רבי חיים פינטו * מצווה נדירה זו לא התקיימה באשדוד כבר עשרות בשנים * המעמד התקיים כשעה לאחר צאת החג ברחבה הגדולה של בית הכנסת "ישמח משה" ברובע ה', כאשר הרחובות הסמוכים נסגרו לתנועה, שם התאספו קהל אלפים שהגיעו לכדי להשתתף ולחזות במצווה נדירה ויקרה זו ולשמוע על מעלתה
במעמד אלפים ובראשם הרב הראשי: מצוות "פדיון פטר חמור" במוצאי חג הפסח

את הזכות לקיום מצווה נדירה זו זכו אנשי החסד גבי עזרא ומשפחותיהם הי"ו לזכות אימם שתחי' ולע"נ ולזכרו של החייל בן-יצחק וענונו הי"ד, שנהרג בפיצוץ הנגמ"ש בעזה בצוק איתן. לרב העיר הרב חיים פינטו, זו הפעם העשירית שבה הוא זוכה לקיים את המצווה הנדירה הזו ברוב עם.

בתחילה התאספו הקהל הרב שגדש את היכל בית הכנסת הגדול "ישמח משה", שם נשאו דברי תורה הרב יוסף שיינין רב העיר, ראש המועצה הדתית הרב עובדיה דהן, הרב שמואל אוחנה רב בית הכנסת שדברו במעלת מצווה יקרה זו ועל הזכות הגדולה לה זכו המרא דאתרא בקיום מצווה נדירה זו.

את המשא המרכזי נשא הרב הראשי הצדיק רבי חיים פינטו, שהביא בדבריו ביאור על מצווה יקרה זו, שכמעט ואין מי שמקיים אותה והיא בגדר של "מת מצווה" שאין מי שיטפל בו, שאז זו מצווה גדולה לטפל ולדאוג להביאו לקבורה כדת, כך גם מצווה יקרה זו של מצוות "פדיון פטר חמור".

בקיום מצווה חשובה זו שהיא נדירה, היא נקראת כמצווה שאין שיעסוק בה כ"מצווה מתה", וזו זכות לכל בני העיר להיות שותפים בה ובפרט ששנים רבות לא התקיימה זו כאן בעיר אשדוד. הרב פינטו ציין כי החמור אשר נפדה בלילה הזה, במוצאי חג הפסח, בשֶׂה, תרמה משפחת עזרא ממושב בן זכאי. וזה נקרא דבר בעיתו מה טוב היות ובימים אלו אנו קוראים בתורה בחג את הפרשה של פדיון פטר חמור, שזהו זכר ליציאת מצרים כידוע שהחמורים נשאו את משאם של עם ישראל בעת שיצאו ממצרים וכהכרת הטוב זכו שבהם תתקיים המצווה.
התרגשות מיוחדת אחזה את הקהל בעת שהרב פינטו בסיום דבריו הקריא מתוך הספר הנדיר "כסף נבחר" להקדוש רבי יאשיה פינטו זיע"א מלפני כ-400 שנה.

בסיום הנאומים, יצאו הקהל הרב ובראשם הרבנים החשובים לרחבה הגדולה, שם נצבו 'חתן הערב' החמור ולהבדיל הכבש אשר בו נפדה החמור. הס הושלך בין הקהל כשהרב פינטו בירך את הברכה הנדירה על פדיון פטר חמור, תוך כדי שזיכה את כל בני העיר במצווה יקרה זו, ולאחריה מיד הקהל ענה בקול רם 'אמן'. מיד לאחר מכן בירך שהחיינו לאחר שלבש בגד חדש וכיון עבור מצווה נדירה זו. בסיום המצווה לאחר הפדיון, הקהל עבר לברך ולהתברך מהגר"ח פינטו ונגשו לטעום כיבוד קל לכבוד המצווה הגדולה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך