השביתה מתקרבת: בנמל אשדוד העלו את הדרישות – דורשים חסינות

על רקע האישור שניתן לעובדי הנמל מבית הדין לעבודה לשבות בתחילת חודש מאי, ישבו אמש עד שעות הערב המאוחרות נציגי החברות הממשלתיות עם נציגי הנמל במטרה להגיע להבנות ולמנוע את השביתה ואת הנזק לכלכלה, אך הפערים רק העמיקו
נמל אשדוד, צילום אוהד צויק

נציגי משרדי האוצר והתחבורה פתחו בסבב פגישות בנמל אשדוד וחיפה שמטרתו למנוע את השביתה המתוכננת לתחילת חודש מאי, אך נדהמו לגלות כי ל-2,400 עובדי הנמלים, שמיוצגים על ידי ההסתדרות הכללית, יש דרישה חדשה – חסינות אוטומטית מפיטורים לכלל העובדים החדשים בנמל אשדוד כולל מי שנקלט בשנה האחרונה.

עד היום הייתה דרישה לתת חסינות מפיטורים רק למי שנחשב דור ב', כלומר כ-300 איש בכל נמל. בסביבת האוצר אמרו שלא מתקבל על הדעת כי מי שהחל לעבוד בנמל אשדוד לפני חצי שנה או שנה יקבל חסינות פיטורים ל-15 שנה, כלור 10 שנים ויותר אחרי פתיחת הנמלים החדשים בחיפה ואשדוד.

השיחות נמשכו לאורך הערב וללא פריצת דרך משמעותית, כאשר מעל הכל מרחפת פסיקת ביה"ד הארצי לעבודה מתחילת אפריל שנתנה זכות שביתה לעובדי הנמלים.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך