בשורה משמחת להורים: הנחות משמעותיות באלפי שקלים לכל משפחה

משרד האוצר הודיע היום כי השר מגבש הנחות משמעותיות להורים בצהרונים ובתשלומים נוספים שעוברים לכספי המדינה

שר האוצר משה כחלון כינס אחר הצהריים (שלישי) מסיבת עיתונאים בה הכריז על מספר צעדים להקלת יוקר המחייה, ביניהם: הגדלת קצבת הנכים, הוזלת צהרונים, הפחתת מכסים, הרחבת מס הכנסה שלילי והגדלת נקודות הזיכוי במיליארדי שקלים. צעדים אלה מגיעים על רקע עודפי הגבייה בהכנסות המדינה ממסים, וכן בעקבות עסקת מובילאיי שהכניסה 3 מיליארד שקלים לקופת המדינה.

תוכנית "נטו משפחה" עליה הכריז שר האוצר תהיה בהיקף ארבעה מיליארד שקלים ותכלול ביטול מכסים ומס קנייה על טלפונים חכמים, הגדלת מענק "המס הכנסה שלילי", הוזלת הצהרונים במאות שקלים והגדלת קצבת הנכים עד ל-3,750 שקלים במספר פעימות. כחלון העריך כי סך ההטבות למשפחה תגיע לכ-18,000 שקלים בשנה. כמו כן יופחתו מכסים ומסי קנייה על בגדי תינקות והנעלה.

מס הכנסה שלילי יגדיל את הכנסת בעלי שכר נמוך עד 5,000 שקלים ב-495 שקלים לגברים ונשים עם עד שני ילדים, 720 שקלים עם שלושה ילדים ומעלה. משפחות עם שני בני זוג עובדים שלהם שלושה ילדים יזכו לתוספת של 30 אחוזים. מענק העבודה להורה לילד יעמוד על 644 שקלים להורה עם 1-2 ילדים, ו936 שקלים לבעלי שלושה ילדים ולמעלה.
כחלון לא עידכן את ראש הממשלה בתוכנית, אך אמר בתום מסיבת העיתונאים כי הוא לא צופה קרע עם ראש הממשלה, ולא רואה צורך בהקדמת הבחירות.

עוד הבטיח כחלון כי בחודשים הקרובים יהיו עוד הפחתות מסים.

"אנחנו אומרים היום בקול ברור וצלול – המדינה צריכה לדעת לתת ולא רק לקחת, לתגמל ולא להקשות, המשק הישראלי הוא משק חזק. המשק צומח, הגרעון מהנמוכים בשנים האחרונות וזה לא בא יש מאין", אמר כחלון בפתח מסיבת העיתונאים.

"היום אנחנו מחזקים את מעמד הביניים במעשים ולא בדיבורים. היום אנחנו מחזיקים את הזוג שיוצא בבוקר ומשלם מיסים את משרתי המילואים. התכנית שאנחנו מציגים היום נקראת 'נטו משפחה'. כולם מדברים על מעמד הביניים, עד היום לא נעשה מאומה לצערי. מה שנדרש הוא חיזוק מעמד הביניים וחיזוק המשפחה העובדת בישראל. מעמד הביניים צריך לגדול ולא לקטון, הגיע הזמן לשנות כיוון – שיותר משפחות יעלו מלמטה למעלה, ולא הפוך. אנחנו נשנה את הכיוון", הוסיף שר האוצר.

בתחום הצהרונים, כחלון מגבש תוכנית להורדת מחירים בכל הארץ ולקביעת מחיר מקסימום של 930 שקלים בחודש לילד. לפי התוכנית, הצהרונים יוזלו ב־150-400 שקלים בחודש לילד. כיום תעריפי הצהרונים הם ללא פיקוח ונעים בין 1,080 שקלים ל־1,350 שקלים בחודש לילד. משרד האוצר מסכים להתחייב להזרים כמיליארד שקלים בשנה לטובת הפחתת תעריפי הצהרונים.

יו"ר ועדת הפנים, ח"כ דודי אמסלם מהליכוד, מקדם תוכנית דומה שתכלול פיקוח ממשלתי על תעריפי הצהרונים והקייטנות. ממשרד האוצר נמסר כי עדיין עובדים על הפרטים, וכשתהיה תוכנית סדורה יודיעו עליה.

התוכנית תכלול לראשונה גם קריטריונים לגבי אופן הפעלת צהרונים, בעוד כיום אין קריטריונים ברורים בחוק. לילדי כיתות א' ו־ב' הצהרונים יהיו פתוחים עד 16:30. לילדי גנים וטרום חובה הצהרונים יפעלו עד השעה 17:00.

ממרכז השלטון המקומי נמסר בתגובה כי "מרכז השלטון המקומי מקדם זה כמה חודשים את נושא סבסוד הצהרונים וקביעת מחיר גג מול מספר גורמים. הדיונים נמשכים וטרם סוכמו הדברים באופן סופי, אך אנו מקווים שאכן האוצר החליט לקבל את המתווה המוצע כדי לתת לכל בית בישראל אפשרות שווה לחינוך גם בשעות אחר הצהריים".

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך