אוניית ענק ועליה קרונות רכבת תקועה בסמוך לנמל אשדוד כבר מספר ימים

בערב פסח הגיעה לנמל האונייה שעליה הקרונות הדו־קומתיים החדשים של רכבת ישראל – אך מאז לא הורשתה לעגון והיא נמצאת בסמוך לנמל בתור המתארך לפירוק אוניות בעקבות ויכוח בין ההנהלה לעובדים

האונייה Normed Antwerpen, שנושאת על סיפונה את הקרונות הדו־קומתיים החדשים של רכבת ישראל, ממתינה מאז ערב פסח מול חופי אשדוד, ואינה מורשית לעגון בנמל.  

הסיבה הרשמית שנמסרה לעיכוב פריקת הקרונות היא מיקומה של האונייה בתור התפעולי של הנמל. ואולם הרציף שאליו אמורים היו הקרונות לרדת היה דווקא פנוי לפרקים, בעוד שהאונייה מצוידת במנופים מיוחדים שרק בעזרתם ניתן לפרוק את הקרונות בנמל – בתוך שמונה שעות בלבד וללא צורך במנופי הנמל או בעובדי רציף, אלא שבפועל האונייה תקועה בגלל ויכוח בין עובדי הנמל להנהלה.

זו היא הפעם הראשונה מאז 2011 שבה נפרקים קרונות רכבת בנמל אשדוד, לאחר שנים שאלה נפרקו בנמל חיפה. בנמל אשדוד הזהירו כי איבוד הלקוח יסב לחברה נזק כלכלי כבד – שכן המשך ההתקשרות עם היבואן עשוי לספק לנמל פרנסה רבה למשך השנים הבאות.

לפי הערכות צוות האונייה, פריקת הקרונות לא תתאפשר במהלך חול המועד או החג השני של פסח, ולכן הצפי לפריקת הקרונות יהיה לקראת סוף השבוע הבא. המתנה צפויה זו של עשרה ימים עשויה לגבות מיצרנית הקרונות, חברת בומברדיה הקנדית, קנס של כ-200 אלף יורו בגין עיכוב האונייה.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך