טיפים ועצות לאורח חיים פעיל

טיפים ועצות לשמירה על אורח חיים פעיל באמצעות פעילות גופנית המשלבת זרימה חופשית, ריקוד, טיולים הליכות ועוד.

לדברי סמנתה קלייטון, מנהלת ראשית לחינוך גופני בחברת הרבלייף: "אורח חיים פעיל הוא לא בהכרח אומר שיש צורך בריצת חצי מרתון בכל בוקר. ניתן  להישאר פעילים גם על ידי אימוץ פעילות שמשלבת תנועות זרימה חופשית, לא רק פיזיים וליהנות מיתרונות שונים".

לדבריה: "פעילות גופנית שמשלבת תנועות זרימה חופשית נעשית יום יום במקומות שונים ברחבי כדור הארץ כבר מאות שנים. לאנשים אתלטים ולאנשים שמתאמנים על בסיס קבוע כדי להשיג מטרה ספציפית, קשה לפעמים להבין את הפורמט של תנועה ללא מבנה מסוים. בחיים מונחי התכלית שלנו, אנחנו נתפסים פעמים רבות לתכניות עם מבנה ומטרה, אבל אורח חיים פעיל יכול להראות גם שונה".

"לדוגמה אורח החיים הפעיל בסין. אם תיפקדו בפארקים בערים הגדולות בסין, תוכלו לראות מתעמלים בשלל גילאים מבצעים פעילות גופנית שאצל רובנו לא מתקבלת על הדעת כפעילות – טאי צ'י, ריקודים ואפילו הליכה אחורה. אנחנו רגילים לראות אנשים רצים והולכים בפארקים, אבל אם תנסו את האופציה הזו תגלו שגם פעילויות לא שגרתיות יכולות להיות מהנות ומועילות. הפעילות שמתרחשת בפארקים ובכיכרות בסין מקבלת את תמיכת הממשלה, אשר מעודדת את הציבור לאורח חיים פעיל".

פעילות פשוטה כזו אמנם לא תהווה מונחים של סיבולת לב-ריאה או שרירים, אבל היתרונות המנטליים של פעילות כזו יכולים לפעמים להיות גדולים יותר מהיתרונות הפיזיים. שמירה על אורח חיים פעיל היא דרך נהדרת להקל על מתח וחרדה שנלווים לחיים המודרניים. במידה ואתם מסוג האנשים שאינם חובבים כושר ופעילות גופנית במובן המקובל שלהם, פעילות גופנית כזו, המשלבת תנועות זרימה חופשית, יכולה להיות התחלה מצוינת עבורכם.

להלן מספר רעיונות לדרכים בהן ניתן להיות פעילים בבית או בחוץ:
תנועה מתוך ריקוד – תנו לגוף לנוע עם הקצב בכל דרך שנעימה לכם. ניתן להצטרף לחוג ריקודים בכל סגנון שאתם אוהבים, או לחילופין לצאת לרקוד עם חברים. המטרה היא פשוט לזוז וליהנות מהרגע.
ביצוע מתיחות – מצאו אזור פנוי בבית או בחוץ והתחילו להתמתח. אין צורך לבצע סדרת התמתחויות מסוימת, פשוט דאגו למתוח באופן טבעי אזורים בגוף שמרגישים מתוחים ותפוסים.
משתעשעים עם חישוק ההולה הופ – אם חשבתם שהחישוק נועד לילדים בלבד תחשבו שוב. החישוק תופס מקום של כבוד כדרך אימון בשנים האחרונות. הוא נותן מענה נהדר לשחרור שרירים תפוסים, וברגע שתופסים את הרעיון ומצליחים לסובב, הוא גם מאוד מהנה.
משחקי כדור למיניהם – סוג משחקי  הכדור אותם אתם משחקים אינו חשוב, משחקי כדור הם דרך נהדרת להזיז את הגוף ולעבוד על הקואורדינציה שלכם לרוב בתוספת שימוש בסיבולת לב ראיה . במידה  ויש לכם ילדים, משחקי כדור מומלצים במיוחד  כזמן איכות איתם וכדי ללמד אותם את החשיבות של פעילות גופנית קבועה.
טיולים והליכות – יציאה לטיול או סתם סיבוב בשכונה בה אתם גרים, כאשר  ניתן  לבחור בהליכה איטית וקלה יחסית או להגביר את האינטנסיביות שלה באמצעות שינוי קצב ההליכה או הליכה בתנאים שטח שונים. במידה  ויש לכם את האנרגיות והזמן לבצע פעילות גופנית מובנית קבועה, רצוי להגיע למטרות מסוימות זה נהדר.

אך אם לפעמים אתם חשים את הצורך לגוון ולשבור את שגרת האימון, נסו למצוא פעילות חדשה ומהנה, כדי שלא תמצאו את עצמכם משועממים. דוגמה האמנים הגדולים של פעילות תנועה חופשית , הילדים במגרש המשחקים שחררו מדי פעם את מעצורי המודעות העצמית שלכם, כדי שתוכלו פשוט לזוז וליהנות.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך