מיהו הרשע של העיר אשדוד? מנחם גלילי בן ה-73

בהגדה של פסח יש את הבן הרשע, העושה רע בשפע. באשדוד יש את מנחם גלילי שפגע, השפיל ורמס מאות ואלפי אנשים ב-40 השנים האחרונות, תושבי אשדוד מאסו בהתנהגות הבזויה, הכוחנית והפסולה של האיש צמא הדם הזה, האיש עם הפה הגדול והמטונף שהורס את תדמיתה של עיר שלמה, מנחם גלילי, תמיד הקפדת לדרוך על אנשים, על הכבוד שלהם, לא בחלת באמצעים, לא משנה עם זה בליל הסדר, בערב יום הכיפורים או בערב לוויה של איש קרוב של אותו איש ציבור, עשית הכל כדי לסגור חשבונות בצורה שפלה ובזויה. העיר אשדוד בזה לך ומוקיעה אותך ואת העיתון המיושן שלך, שמוכר עמודים מתוך מצוקה ב-400 שקל, אלה פרפורי הגסיסה של העיתון העלוב שלך, שהפך לבדיחה הכי לא מצחיקה בעיר. רשימת "נפגעי גלילי" ארוכה, ארוכה מאוד, אנחנו כאן כדי להזכיר לתושבי העיר מי אתה מנחם גלילי
מיהו הרשע של העיר אשדוד? מנחם גלילי בן ה-73

הדוגמא הכי מכוערת ובזויה בהתנהגות של העיתונאי מנחם גלילי, התרחשה בשבוע שעבר. רוצים דוגמא קטנה למה גלילי בן ה-73 ראוי לתואר "הילד הרשע" מההגדה של פסח? הנה היא, בבקשה. ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, שהתחתן עם בחירת ליבו עירית לפני מספר שבועות, יצא לירח דבש קצר בחו"ל. רגע לפני שעלו למטוס, נציג מטעמו של גלילי צילם את החלק האחורי של גופם של השניים בדיוטי פרי בנמל התעופה בן גוריון. התמונה הגיעה לגלילי והוא פרסם אותה בעיתון המיושן שלו, רק כדי לפגוע ולהשפיל את ראש העיר. לצלם את ראש העיר ורעייתו הטרייה, בתמונה שמבליטה את האחוריים שלהם (סליחה על הבוטות, אבל זה מה שגלילי השפל עשה!), ולפרסם אותה בעיתון זה רשעות, זה גועל נפש וזה מנחם גלילי. בתמונה אחת אתה מבין מיהו האיש, עד כמה הוא שפל, סוג של פסולת שאולי צמאה לאהבה, ויעשה הכל כדי לקבל תשומת לב מהציבור, גם במחיר של השפלה וביזוי של אנשים.

זו רק דוגמא קטנה, אפילו דוגמית, למה שגלילי מסוגל לעשות. הוא הרי לא פחד להדפיס מודעות אבל בעשרות אלפי עותקים על בן אדם חי (דניאל בן-לולו), לא כיבד את מותה של רעיית ראש העיר מרים לסרי ז"ל, ופרסם דברים קשים נגד בעלה בזמן שהוא מתמודד עם השכול והכאב, "חיסל" שבוע אחר שבוע כל מי שלא סר למרותו, שלא מוכן לעשות איתו קומבינות, והכל מותר בשם חופש העיתונות.

מנחם גלילי פועל מזה שנים ארוכות בשיטות מוכרות וידועות של השחרת פניהם של לא מעט מתושבי אשדוד. פעם זה יכול להיות פוליטיקאי איתו גלילי מצוי בסכסוך, פעם אחרת זה איש עסקים שלא נחשב לאוהבו של עורך העיתון, זה גם יכול להיות עובד עירייה זוטר, ואפילו עוזרת גננת פשוטה וקשת יום, שהשתכרה כ-3,000 שקל בחודש, ספגה מנחת זרועו של גלילי.

גלילי פשוט רמס, השפיל, פגע, ביזה ובייש רבים וטובים מתושבי אשדוד ועשה זאת באופן שיטתי, שבוע אחר שבוע רק בגלל בצע כסף ואינטרסים אישיים. לא הייתה לו בעיה למרוח בשער של העיתון אדם קשה יום, שאולי מעד וטעה בעניין ספציפי, אך הפגיעה של גלילי הותירה בו חותם, אות קין של ממש, לאורך כל חייו.

למערכת עיתון "המגזין" הגיעו עשרות סיפורים של אנשים שנפגעו באופן קשה מגלילי, חלקם דיווחו כי חוו משבר נפשי קשה לאחר שהצביעו עליהם ברחוב לאחר שגלילי פרסם את מעשיהם ברבים, חלק שקלו להתאבד. מאדם אלמוני שאולי עשה טעות בחייו מסיבות כאלה ואחרות, גלילי הפך את אותו אדם לשבר כלי, כאשר הוא תיבל את הכתבות מלאות הרוע שלו במילים קשות, פוגעות ומעליבות.

אי אפשר לשכוח את המקרה של הגננת קשת היום, שעברה מסע השפלה קשה ע"י גלילי. דווקא אותה עוזרת גננת עיקשת, היא זו שהצליחה לנצח את גלילי כל הדרך עד לבית המשפט העליון. לפני זמן מה התפרסמה ב"השבוע באשדוד" כתבה תחת הכותרת "הדברת כינים נוסח ג'". בכתבה סופר על שני מקרים שבהם טיפלה עוזרת הגננת בגן הילדים העירוני בכינים שנמצאו בראשן של ילדות בגן, לנגד עיני הילדים האחרים. באחד המקרים דווח כי הגננת חפפה את ראשה של ילדה בנפט, תוך כדי גרימת צריבה מכאיבה לילדה. בסיפור השני פורסם כי עוזרת הגננת גזרה תלתלים של ילדה אחרת על אף צעקות כאב של הילדה.
מנחם גלילי והכתב מטעמו שזרו בגוף הכתבה ביטויי גנאי למעשיה של עוזרת הגננת, כך למשל נכתב: "עוזרת הגננת מצאה כינים בראש של שתי ילדות בנות 4 וחצי ו-5 והחליטה לטפל בהם בשיטה משלה, שיטה אכזרית, כואבת ומשפילה במיוחד". בכותרת המשנה הלביש גלילי והכתב את המילים הבוטות: "סיוט בגן הילדים".

לאחר הליך משפטי ארוך ומייגע גלילי הורשע בבית משפט העליון, כאשר המשנה לנשיא מישאל חשין כתב בפסק דינו מילים קשות נגד ההתנהלות של גלילי: "הזו היא גננת? ישאל השואל. הזו היא אישה המסוגלת וראויה לטפל בילדים בני 4 ו-5. ודאי שלא, ישיב השואל לעצמו. זו היא מפלצת, מכשפה, מפלצת העושה מעשי מפלצת, ואכן הכתבה מספרת עוד כי בשל התנהגותה הפכה עוזרת הגננת תוך זמן קצר לשנואת ילדי הגן".

השופט חשין כתב עוד: "במקצוע ג' היא גננת, אין לה מקצוע אחר. אני נכון לקבל כי ג' טעתה במעשיה, אולם כל שעשתה בתום לב עשתה, איש לא טען אחרת. ואולם גם מי שטעה כג' אינו ראוי כי יביישו אותו, כי יבזו אותו, כי ישפילו אותו, כי ירמסו את כבודו, כי יפגעו בפרנסתו, הכל בדרך אי אמירת אמת. המערערים עשו כל זאת לג' ועל כך יש להרשיע אותם בדין".

שיא השיאים: מודעת אבל בשער העיתון על דני בן לולו
נדמה כי כל שבוע מנחם גלילי מנסה לשבור את השיא השלילי אותו הוא הציב שבוע קודם לכן. אין לו קווים אדומים, לא מעניין אותו שילדים קוראים בעיתון כותרות משפילות ומבזות על אביהם, הוא מתנהל ברוע בלתי מוסבר, מפעיל טרור של ממש נגד אנשים כדי למכור עוד גיליון ועוד גיליון.

יש מאות דוגמאות למעשים הנלוזים של גלילי, הבולטת מביניהן הייתה שגלילי שבר שיא חדש של רוע בעולם העיתונות בישראל, בזמן שפרסם מודעת אבל בשער העיתון על דני בן לולו, לאחר שזה נבחר להיות מועמד הדרום ברשימת הליכוד בכנסת ובהמשך אף נבחר להיות חבר כנסת. גלילי לא אהב את הליך הבחירה של בן לולו, ובוקר יום שישי תושבי אשדוד התעוררו ונדהמו לראות מודעת אבל בשער "השבוע באשדוד", כששמו של דני בן לולו מתנוסס בלב המודעה. חלק מהם מיהרו לחייג למשפחת בן לולו לשאול לשלומו של דני, ונרגעו לאחר ששמעו את קולו של חבר הכנסת לשעבר.

עוד מקרה חמור שגרם להדים רבים בעיר, הייתה כתבה גדולה של גלילי, ערב מערכת בחירות באשדוד, בה יצא בקריאה לראש העיר לשעבר צבי צילקר ודרש ממנו להציג בפני תושבי אשדוד את הגיליון הרפואי שלו, ובכך למעשה מעביר רמז עבה כי צילקר מתמודד בגיל שחלק מהפוליטיקאים כבר פורשים לביתם. צילקר, שעבר בהמשך עוד שתי מערכות בחירות ושומר גם בימים אלה על בריאות איתנה וטובה, נאלץ לעמוד בפני סיטואציה בלתי אפשרית של חדירה חמורה לפרטיות שלו.

גלילי עזב את צילקר ועבר לראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, מאחר וראש העיר סירב לענות בחיוב לדרישות של גלילי בשורה של נושאים. לסרי אף טען בבית המשפט כי נסחט ע"י גלילי ובימים אלה מתקיימת בדיקה משטרתית בעניין. גלילי חצה קווים אדומים, לאחר שהמשיך לפגוע בצורה קשה במשפחת לסרי ופרסם כתבה אישית פוגעת במיוחד, שבועות אחדים לאחר שמשפחת לסרי חוותה טרגדיה קשה מאוד. "מדובר במעשה שפל של מנחם. לפגוע בבני משפחה שחוו ימים קשים ביותר, מבלי להניד עפעף, מבלי להפעיל שיקול דעת, זה דבר שלא ניתן לקבל", אומרים מקורבים למשפחת לסרי.

גלילי פגע ברב יאשיהו פינטו בסדרת כתבות קשות מאוד
מסתבר שגלילי גם לא מכבד רבנים מוערכים, שעושים רבות למען אלפי משפחות בעיר, בנתינה ובעזרה בלתי נגמרת. הרב יאשיהו פינטו, שגם כך עבר ימים קשים ביותר, נאלץ להתמודד עם סדרת כתבות קשות נגדו. מקורביו של הרב הביעו זעזוע וכעס גדול על גלילי, שבעבר קיבל ברכות מהרב וכעבור זמן קצר הכפיש אותו במילים לא ראויות, כמו הכותרת המזעזעת: "יאשיהו למעשיהו". הרב המוערך החריש וספג את עלבונו ואף ביקש ממקורביו שלא להגיב ולא לומר מילה רעה נגד גלילי. "מי שכותב נגד הרב פינטו, צדיק יסוד עולם, צריך לפשפש היטב במעשיו כי מדובר בפגיעה ברב שעושה למען הציבור לא מעט", אומרים גורמים בחצרו של הרב פינטו.

הציבור האשדודי אומר לא ל"השבוע באשדוד"
הציבור האשדודי שעדיין רוכש את העיתון המיושן "השבוע באשדוד", שאיבד מזמן את ההגמוניה בעיר ונחשב לחסר תוכן ועניין, צריך לקבל החלטה אמיצה ולא לסייע במימון עקיף של מסע הרפש של מנחם גלילי, שמצהיר ואומר שרק ברוע ובדם הוא מוכר את העיתון. בסופו של יום גלילי פוגע בתדמית של עיר שלמה, רק כדי למכור עוד גיליון ועוד גיליון, ובכך להרוויח מיליונים, כפי שעשה לאורך השנים. הציבור צריך להוקיע את גלילי ושיטותיו ולא לרכוש את עיתון "השבוע באשדוד", ובכך לעצור את ההתנהלות הכוחנית שלו, שבאה לידי ביטוי בתחומים רבים אותם נחשוף שבוע אחר שבוע. בימים אלה העיתון שלו מדשדש, בחלק מהמקרים הוא מוכר עמוד פרסום במחיר הזוי של 400 שקל רק כדי למלא את העיתון המיושן שלו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך