הרופאים לא זיהו שהנערה חולה בסרטן, עתה היא נאבקת על חייה

נערה בת 15 אובחנה בטעות כסובלת מדלקת עצמות, בעוד שלמעשה לקתה בסרטן. בשל הטיפולים המיותרים והעיכוב באבחון, היא נאבקת על חייה, בני משפחתה הגישו תביעת מיליונים נגד קופת חולים כללית ומשרד הבריאות, בטענה שאבחון שגוי של הצוותים הרפואיים גרם לטיפול שגוי בנערה חולת סרטן, וכן לעיכוב קריטי בטיפול במחלתה האמיתית, שהתפשטה והחמירה ביותר
הרופאים לא זיהו שהנערה חולה בסרטן, עתה היא נאבקת על חייה

על פי התביעה, צעירה בת 22 כיום, החלה לסבול כשהייתה בת 15, בהיותה תלמידה בכיתה ט', מחום של 40 מעלות, הזעות לילה, כאבי בטן, כאבים בגב ובמותן, ותהליכים דלקתיים בגוף. היא טופלה באנטיביוטיקה, באבחנות של דלקת ריאות ודלקת בדרכי השתן, שלא הקלו על החום ועל הכאבים.

הנערה התאשפזה בבית החולים שניידר לצורך בירור, במסגרתו בוצעה לה ביופסיה מח עצם, וצוין כי נמצא מח עצם ריאקטיבי, ללא עדות לממאירות. מיפוי עצמות ו-MRI עמוד שדרה הדגימו נגעים בחוליות, וחשד ללימפומה ופיזור גרורתי. היא הופנתה ליחידה לרדיולוגיה פולשנית בתל השומר לצורך ביופסיה מחוליה ספציפית. הנערה אושפזה בתל השומר לצורך ביצוע הביופסיה תחת CT, והועלתה אפשרות שמדובר ב-CRMO, דלקת עצמות.

מתיקה הרפואי עולה כי בתוצאות הבדיקה נמצאו ממצאים המתאימים לדלקת עצמות. צוין כי ממצאים מיוחדים המבוססים על נוגדנים יגיעו בהמשך. אלא שמהתיעוד הרפואי עולה, כי ממצאים אלה מעולם לא התקבלו.
לדברי עו"ד דוד פייל, הנערה אושפזה שוב ושוב בביה"ח שניידר, ואח"כ בביה"ח מאיר, כשהרופאים ממשיכים לטפל בה בסטרואידים כאילו היא סובלת מדלקת העצמות, בעוד מצבה הרפואי ממשיך להתדרדר עוד ועוד.
בגופה של הנערה החלו פושים נמקים, היא נאלצה לעקור שיניים, נדבקה במחלות חיסוניות שונות ביניהן הרפס, השמנת יתר, קרעים בעור, עיוותים בפניה, הקאות, כאבי בטן, חום ושלשולים, והופנתה לטיפול נפשי לאחר שלקתה בדיכאון.
רק בסוף פברואר 2010, כשמונה חודשים לאחר שהחלה להתלונן על מצבה, בוצעה בנערה בדיקת MRI נוספת, בביה"ח איכילוב, אשר העלתה חשד לסרטן. ואכן, משהתקבלו תוצאות הביופסיה התברר כי הנערה לוקה מהודג'קין לימפומה סרטני סוג 4 מתקדם, והיא החלה בטיפול כימותרפי.

בשל התאחרות האבחון, ובשל החלשת הגוף כתוצאה מהטיפול השגוי בסטרואידים, הסרטן התפשט לאיברים רבים וחיוניים בגופה של התובעת. לדברי עורך דינה, אחוז המחלימים מסוג הסרטן בו לקתה הנערה הוא גבוה מאוד, אך בשל הטיפול הלקוי והאיחור באבחון, סיכויי השרידות שלה פחתו באופן משמעותי ביותר. כיום, כשהיא בת 22, נלחמת הצעירה על חייה ומטופלת בתרופה ניסיונית, לאחר שהתרופות המוכרות בשוק לא הצליחו להיטיב את מצבה.

מומחה לאונקולוגיה: רשלנות חמורה
ד"ר דוד אדלמן, מומחה לאונקולוגיה, בדק את הנערה ואת תיקה הרפואי וקבע, כי התנהלות הצוותים הרפואיים בבתי החולים בהן טופלה הנערה בלתי מובנת, ומהווה רשלנות חמורה. לדבריו, למרות שהצוות הרפואי בבתי החולים היה מודע לאפשרות של מחלה ממארת, ונמצאו סימנים מחשידים, לא בוצעו כל הבדיקות הנדרשות, המשמעותיות והפשוטות כדי לבדוק האם מדובר במחלה ממארת או לא.

"הצוות הרפואי בשניידר ובתל השומר כלל לא בדק את תוצאת הביופסיה, ולא ייחס חשיבות לכך שממצאים שהיו אמורים להשלח בהמשך, כלל לא נשלחו", קובע ד"ר אדלמן בחוות דעתו. לדבריו, האבחנה של דלקת עצמות תמוהה, שכן התסמינים הקליניים שעלו בבדיקות התאימו יותר ללימפומה, וביניהן: גילה הצעיר, הזעות לילה, חום גבוה ונגעים בעמוד השדרה.

ד"ר אדלמן העריך את נכותה הצמיתה של התובעת כדלקמן: בגין נזק לריאות – 20%, בגין נמק עצם – 30%, בגין עקירת שיניים מיותרת – 2%, בגין תופעות נלוות לנטילת סטרואידים תקופה ממושכת (כהשמנת יתר, אקנה וקרעים רבים ומצלקים ברקמת העור) – 20%, בגין שינויים בצורת האף החיצוני ופגיעה בלסת עקב שימוש ממושך בסטרואידים – 35%, בגין אי ספיקה כלייתית – 30%, בגין דלקת של הוושט – 30%. עוד קבע ד"ר אדלמן, כי אין ספק שתקופה זו הותירה לצעירה נכות נפשית כלשהי, והמליץ על בדיקה על ידי פסיכיאטר מומחה. המוסד לביטוח לאומי קבע את נכותה של התובעת על שיעור של 100%, עקב טיפול ניסיוני ללימפומה פעילה.

"התובעת איבדה את נעוריה"
לדברי עוה"ד פייל וברוורמן-אברג'יל, מעבר לסיבוכים הבריאותיים הקשים ממנה סובלת התובעת, ומעבר למצבה הנפשי המדורדר, איבדה התובעת את נעוריה, הפסיקה ללמוד בכיתה ט' ושגרת יומה הפכה לכזו הכוללת רופאים, בדיקות, תשישות וחרדה מפני המוות. היחלשות מערכת החיסון שלה, גורמת לה להידבק באופן תדיר במחלות עונתיות, והיא נאלצת להימנע ממקומות המוניים ולעבוד מרבית הזמן מביתה, כאשר כל הדבקות במחלה זו או אחרת מצריכה אותה להתאשפז בבידוד למשך שבועות.

התובעת ניסתה טיפולים אלטרנטיביים רבים במהלך השנים, כטיפולים הומיאופתיים, פילאטיס ורפואה סינית, בגינם הוציאה סכומי כסף רבים ללא שיפור כלשהו במצבה.

בנוסף, טוענים עורכי דינה, שהוריה של הצעירה נאלצו להיעדר פעמים רבות מעבודתם לצורך טיפול בבתם וליוויה לבתי החולים. כמו כן, נכפה עליהם לגייס את מלוא כוחותיהם הנפשיים על מנת להתמודד עם קשייה הרגשיים של בתם. אמה נאלצה לעזוב את עבודתה ולטפל בבתה 24/7 בשנים האחרונות, וגם שכרו של אביה נפגע וימשיך להיפגע בעתיד.

ההורים גם נאלצו לשאת בעלות כבדה של טיפולים רפואיים. עד כה הוציאו ההורים מכיסם יותר מ-2 מיליון שקלים, לצורך מימון הטיפולים אותם מקבלת התובעת. בימים אלה הגישה משפחתה של הצעירה תביעה לפיצויים במיליוני שקלים נגד משרד הבריאות ושירותי בריאות כללית. התביעה נדונה בימים אלה בבית המשפט המחוזי בתל אביב.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך