מעבדות לחירות

"אנחנו חיים כמו עבדים. לעבודה, לבית, למשפחה, בלי שיש לנו בכלל זמן לעצמנו", כך טענו גיל וגילה (שמות בדויים), כשהגיעו אליי לתהליך ייעוץ זוגי. "כבר שנתיים לא יצאנו לסוף שבוע ביחד, לארוחה במסעדה, או לאיזה פינוק זוגי איפשהו. שלא לדבר על חופשה משותפת", הוסיפו.
טור עזרה

"אז בעצם הגעתם אליי כדי לנהל את הזמן שלכם בצורה כזו שתאפשר לכם זמן לזוגיות?" שאלתי. בהבעת פנים של שניים המאוכזבים מעצמם, ענו לי שניהם אחד אחרי השנייה: "הלוואי וזה היה מסתכם רק בניהול זמן. בגלל שלא מצאנו זמן לזוגיות שלנו בין טרדות היום, זה הוביל אותנו להיות יותר לחוצים, פחות סבלניים. יותר שליליים, פחות מקשיבים. יותר מעליבים, פחות מתחשבים"… "עכשיו כבר הצטברו משקעים. שנינו פגועים אחד מהשני. הבית מתנהל בצעקות ובחוסר תקשורת נורמלית… אנחנו מקווים שזה הפיך".
אם הסיטואציה הזאת מוכרת לכם, הטור הזה הוא בדיוק בשבילכם. האמת, בשביל כולנו (כמניעה).

אנחנו נשאבים לעבודה, למשימות, לטיפול בילדים ולצרכי הבית. מסיימים את היום עייפים, וגם אם יש מעט זמן לשתות קפה ביחד, אין כבר ממש חשק. זה במקרה הטוב. נוסיף לכל אלה את ההוצאות, החשבונות, המשכנתא, האחריות, הדאגות, והתסכולים, והרי לנו מתכון "מושלם" ל- Stress!!

מיותר לציין שככל שאנחנו לחוצים יותר, כך ההשפעה על הבריאות הפיזית והנפשית שלנו הולכת וגדלה. ומה קורה אז? אנחנו חלשים, עצבניים, מקטרים, מאשימים, כועסים, פוגעים ונפגעים.
המחיר שמשלמים הוא לא רק מחיר אישי גבוה, אלא מחיר זוגי ומשפחתי יקר ומיותר!
מה עושים? מנצלים את חופשת הפסח לשנן ולהכניס כמה הרגלים חדשים לחיי היום יום שלנו:

1. בשלב ראשון, נפטרים מהמילה "עבדים". גם אם יש לנו לעתים תחושה שיש לנו אלף ואחד עניינים על הראש, שאנחנו נותנים מעצמנו מעל ומעבר על חשבון הזמן הפרטי שלנו, ושאין לנו רגע להתאוורר- אנחנו לא עבדים של אף אחד! אכפתיות, נתינה, אחריות ודאגה הם לא עבדות.
2. מחליפים את תחושת המועקה בתחושה של אהבה. הרי בשביל מי ובשביל מה אנחנו עושים את מה שאנחנו עושים? בשביל היקרים לנו מכל! אנחנו, בני הזוג שלנו וילדינו. נכון, החיים מלאים אתגרים, אבל אם יודעים לעשות סדר עדיפויות מתאים, לנהל את הזמן בצורה מיטבית ולמצוא את האיזון בין כל התחומים בחיים, אפשר להפחית את רמת הלחץ והתסכול ולהעלות את מפלס האהבה.
3. יוצרים לוח זמנים מסודר ומאוזן, שבו מכניסים את המטלות היומיומיות, לצד עניינים חשובים נוספים, בסדר עדיפות. יש להקדיש זמן קבוע לזוגיות! כמו שלא תבטלו תור לרופא, כמו שלא תוותרו על חוג לילד, כך לא תאפשרו לעצמכם לדחות זמן זוגי. אני יודעת, הכי קל לוותר על הזמן שלנו לעצמנו. אם תחליטו (באמת!) שמגיע לזוגיות שלכם זמן… זה יקרה!
4. תַרגלו!… תַרגלו!… תַרגלו! אם לא מתַ¬¬רגלים את סדר היום החדש, זה לא ייכנס למערכת ההרגלים שלכם.
5. הַחליטו ביחד מה ואיך אתם רוצים לבלות את הזמן הזוגי שלכם. זה לא חייב להיות בהוצאה כספית מעיקה. גם טיול על החוף, רכיבה משותפת על אופניים, או ארוחת ערב ביתית מפנקת, יכולים בהחלט לעשות את העבודה.
חירות זוגית, היא אותה תחושה שאנחנו רוצים להרגיש כשיש לנו פנאי ל"ביחד" שלנו, מבלי להתעסק (לפרק זמן מסוים) בכל דבר אחר שאינו נוגע בחברוּת, בהקשבה ההדדית, באהבה ובאינטימיות ששייכת רק לנו.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך