יוצאים מעבדות לחירות רפואית

יש כל כך הרבה נושאים עליהם חשבתי לכתוב בגיליון החגיגי שאתם אוחזים ביד, גיליון ערב ליל הסדר. מדובר באחד הגיליונות הכי חשובים ומעניינים של השנה, בו אנחנו תמיד עושים הכל כדי להגיש לציבור הקוראים הגדול והנאמן שלנו גיוון של סיפורים וכתבות מרתקות שילוו אתכם בימי החג
עוד פחות מחודשיים - בית החולים הציבורי ״אסותא אשדוד״ יפתח את שעריו!

בחרתי בסופו של דבר להתמקד באחד הרגעים ההיסטוריים בתולדות העיר אשדוד, רגע שהוא מכונן בכל קנה מידה – פתיחת בית החולים הציבורי "אסותא" אשדוד. זה יקרה ממש בקרוב, בסוף חודש מאי. זה ממש לא דבר שגרתי במדינה שלנו שגוף גדול מפרסם תאריך פתיחה, עוד לפני שלוש שנים לערך, ובסופו של דבר עומד בו. העיר אשדוד יוצאת לדרך חדשה מבחינה רפואית, כאשר ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, הצליח להקים לנו בית חולים מתחת לאף. לא כזה שהוקם רק כדי לסמן וי, אלא בית החולים הכי מתקדם והכי חדיש בארץ.

בית החולים יתפרש על 70 דונם ויכלול בשלב הראשון 300 מיטות. בעתיד צפוי בית החולים להתפתח עד לרמה של 1,000 מיטות. מודל ההפעלה שלו צפוי לשלב בין בית החולים לקהילה. ב"אסותא" כבר סיימו את הליך הגיוס הראשוני של צוות רופאים מהטובים שיש במדינה, ובשלב הראשון בית החולים יפעיל מספר מחלקות, כאשר כמעט בכל שבוע ייחנך מתחם חדש נוסף בבית החולים העצום הזה. ההערכה היא שתוך חודשים ספורים מחלקת היולדות תצא לדרך, ולאחר מכן חדר המיון. הרי ברור ששתי המחלקות החשובות הללו חייבות לפעול רק לאחר שכל שאר המחלקות ייכנסו לפעולה ויעברו את "חבלי הלידה" הראשוניים. לא ניתן להפעיל חדר מיון מתקדם ומקצועי, מבלי שזה יזכה לרשת תומכת מצד שאר המחלקות, שכאמור יפעלו כבר בשלב הראשון.

בנוסף, משרד הבריאות העניק לאסותא אשדוד רישיונות לשירותים רפואיים שלא כלולים בהסכם המקורי להקמת בית החולים, להפעלת מרכז סרטן שכולל שני מאיצים קוויים (מכונות הקרנה), מכשיר MRI, יחידת צינתורים ויחידת הפריה חוץ גופית. ארבעת השירותים האלה נחשבים לרווחיים בבתי חולים, והאישור הזה ניתן במסגרת הסכם בו הנהלת "אסותא" הסכימה לוותר על שירותי רפואה פרטיים, שהיו מיועדים לפעול בבית החולים בהיקף של 25%, ובסופו של דבר מדובר בבית חולים ציבורי לכל דבר ועניין, שיעניק שירות לכלל תושבי אשדוד מכל קופות החולים השונות.

בית החולים, שמוקם לאחר מאבק רב שנים שהוביל ראש העיר ד"ר יחיאל לסרי, יחד עם השרה סופה לנדבר ודמויות בכירות אחרות, הוא בית החולים הכללי הראשון שמוקם בישראל בשלושת העשורים האחרונים (האחרונים היו וולפסון הממשלתי ב–1980, שניידר לילדים של שירותי בריאות כללית ב–1991 ומעייני הישועה הציבורי-פרטי שנבנה ב–1990). זהו הישג ענק, עצום ומדהים לד"ר לסרי, שחלם לפני שנים ארוכות מאוד להניע את המהלך, עוד בזמן שכיהן כממלא מקום ראש העיר, ובסופו של דבר ייכנס לספרי ההיסטוריה של העיר אשדוד כאיש שהפך את החלום המציאות. על כך כולנו צריכים להוקיר לו תודה גדולה. לא מדובר כאן בפוליטיקה, מדובר בבריאות של הילדים שלנו, ועכשיו כולנו נוכל לישון יותר טוב בלילה, בידיעה שממש מתחת לאף שלנו פועל בית החולים הכי מתקדם בארץ.

אנו מכבדים זכויות יוצרים ועושים מאמץ לאתר את בעלי הזכויות בצילומים המגיעים לידינו. אם זיהיתים בפרסומינו צילום שיש לכם זכויות בו, אתם רשאים לפנות אלינו ולבקש לחדול מהשימוש באמצעות כתובת המייל: ashdodonline1@gmail.com

אולי יעניין אותך